Η γηραιά ήπειρος αποτελεί από τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, με δεδομένη την πιο συνεκτική σε σχέση με άλλες ηπείρους πολιτική της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής υπό το αυστηρό (νομοθετικό) βλέμμα της ΕΕ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, η υλοποίηση αυτής της πολιτικής αναμένεται να φέρει στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα με ορίζοντα το 2035.
Προς χάριν αποκωδικοποίησης του παραπάνω μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός ηλεκτροκίνητων το 2022 ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο με φόντο τον ρυθμό διάδοσης της τεχνολογίας και φυσικά τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων έως το 2030, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων θα ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια έως το 2030 και μετά σχεδόν θα διπλασιαστεί μέσα σε μόλις μία πενταετία.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, τα παραπάνω μεγέθη συνεπάγονται και τους αντίστοιχους φορτιστές, ο αριθμός των οποίων θα πρέπει έως το 2035 να ξεπερασει τα 65 εκατομμύρια προκειμένου να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες… ανεφοδιασμού των παραπάνω ηλεκτροκίνητων.
Φυσικά ένα ποσοστό της τάξης του 85% των φορτιστών που θα χρειαστούν (δηλαδή περίπου τα 56 εκατομμύρια) θα αφορούν οικιακά αντίστοιχα συστήματα που οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων θα εγκαθιστούν στα σπίτια τους.
Ακόμα και έτσι όμως θα πρέπει να υπάρξει ένα δημόσιας χρήσης δίκτυο περίπου εννέα εκατομμυρίων φορτιστών το οποίο θα πρέπει να δημιουργηθεί σε δρόμους, καταστήματα και χώρους εργασίας προκειμένου να καταστεί εφικτή στο μέλλον η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στο σήμερα, το ευρωπαϊκό δίκτυο μέχρι και το τέλος του 2022 μέτραγε μετρά περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης σε αναλογία 12% DC και και 88% AC, για την εγκατάσταση των οποίων χρειάστηκαν περίπου 10+ χρόνια.
Αν και προφανώς οι ρυθμοί πλέον έχουν αλλάξει, οι μελλοντικές απαιτήσεις σημαίνουν ότι θα πρέπει εφεξής να δημιουργούνται περίπου μισό εκατομμύριο σταθμοί φόρτισης ετησίως έως το 2030 και ένα εκατομμύριο κάθε χρόνο για την πενταετία που θα ακολουθήσει.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική πτυχή του ζητήματος, τα εννέα εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές προϋποθέτουν επενδύσεις περίπου 56 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ ακόμα 66 δισεκατομμύρια θα πρέπει να δαπανηθούν για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών, δηλαδή συνολικά 122 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: in.gr
Latest News
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα