Η υποβολή των τιμοκαταλόγων των προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι τεχνικές λεπτομέρειες για το «καρτελάκι» που θα έχουν τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής κατ’ ελάχιστον 5% και μίνιμουμ για ένα εξάμηνο, καθώς και η γνωστοποίηση των τιμών των οπωροκηπευτικών από τις μεγάλες επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής ήταν το αντικείμενο της χθεσινής κλειστής συνάντησης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και προεδρείου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.
Οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι της χώρας ενημερώθηκαν από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Σωτήρη Αναγνωστόπουλο για την πρακτική εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων κατά της ακρίβειας, δεδομένης της επιδίωξης του ΥΠΑΝ να προωθηθεί άμεσα η νομοθέτηση των διατάξεων, ώστε σε 15 μέρες να ξεκινήσει η εφαρμογή τους.
Μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς αντιδρούν οι βιομήχανοι τροφίμων και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Το «αγκάθι» των τιμοκαταλόγων
Στη δίωρη συνάντηση, η οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα, όπως μεταφέρουν πηγές στον ΟΤ, το θέμα που κυριάρχησε ήταν το ποιος θα κοινοποιεί τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών ώστε να γίνεται άμεσα και γρήγορα ο έλεγχος.
Οι λιανέμποροι ζήτησαν επίσης η διαδικασία να είναι απλή και με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα.
Με βάση τις ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργού, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να γίνεται έλεγχος για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια. Σύμφωνα με τον κο Σκρέκα, στους τιμοκαταλόγους θα πρέπει να αναγράφονται οι καθαρές τιμές, δηλαδή μετά τις όποιες εκπτώσεις και μετά από πιστωτικά (παροχές).
«Καρτελάκι» ή «χρωματάκι»;
Όσον αφορά το «καρτελάκι», εάν και εφόσον πετύχει το μέτρο, οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αντιπρότειναν να μην είναι ακριβώς όπως η σήμανση για το «καλάθι του νοικοκυριού» ή για τις εποχικές προσφορές, καθώς θα υπάρξει… συνωστισμός στα ράφια.
Η βέλτιστη λύση ίσως να είναι κάποια χρωματική σήμανση, ενώ παράλληλα να υπάρχει στην είσοδο ή σε κάποιο κεντρικό σημείο του καταστήματος λεπτομερής ενημέρωση προς τους καταναλωτές για το τι αφορά το μέτρο.
Η οριστικοποίηση των τεχνικών λεπτομερειών θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες και μένει να φανεί πώς αυτές θα διαμορφωθούν.
Latest News
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»