Η Κίνα ανέφερε μικρότερη από την αναμενόμενη μείωση των εξαγωγών τον Σεπτέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ οι εισαγωγές κινήθηκαν ανοδικότερα από το αναμενόμενο, σύμφωνα με στοιχεία των τελωνείων που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή.
Οι εξαγωγές, υπολογιζόμενες σε δολάρια ΗΠΑ, μειώθηκαν κατά 6,2% τον περασμένο μήνα σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ένα ποσοστό χαμηλότερο από την πρόβλεψη για πτώση 7,6% που είχαν κάνει αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters.
Οι εισαγωγές μειώθηκαν επίσης κατά 6,2% υπολογιζόμενες σε δολάρια, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν — κινούμενες ελαφρώς υψηλότερες σε σχέση με την πτώση 6% που αναμενόταν από τη δημοσκόπηση του Reuters.
Οι εξαγωγές της Κίνας μειώνονται σε ετήσια βάση κάθε μήνα φέτος από τον Μάιο. Η τελευταία θετική αποτύπωση για τις εισαγωγές σε ετήσια βάση ήταν τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους.
Το εμπόριο της Κίνας κατέγραψε σημαντική υποχώρηση φέτος εν μέσω της υποτονικής παγκόσμιας ζήτησης για κινεζικά αγαθά, αλλά και της μειωμένης εγχώριας ζήτησης.
Όσον αφορά στους μεγάλους εμπορικούς εταίρους της Κίνας, μέτρια αύξηση των κινεζικών εισαγωγών καταγράφηκε από την ΕΕ, για τον μήνα Σεπτέμβριο, σε σχέση με έναν χρόνο πριν.
Οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας σε επίπεδο χωρών, ενώ η ASEAN (ένωση κρατών Νοτιοανατολικής Ασίας) ξεπέρασε πρόσφατα την ΕΕ ως ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας σε περιφερειακή βάση.
Για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους, οι εξαγωγές της Κίνας προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 16,4%, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 6%.
Η Ρωσία ήταν η μόνη μεγάλη χώρα ή περιοχή στην έκθεση της κινεζικής τελωνειακής υπηρεσίας που έδειξε αύξηση τόσο στις εξαγωγές όσο και στις εισαγωγές για τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
«Γκάζι» στις εξαγωγές αυτοκινήτων
Ανά κατηγορία προϊόντων, οι παγκόσμιες εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας παρέμειναν οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 64,4% σε μονάδες προϊόντων στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023. Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος ρυθμός τον Αύγουστο «έτρεχε» με 69%.
Οι εξαγωγές πλοίων και σκαφών της Κίνας επιταχύνθηκαν από τον Αύγουστο σε μοναδιαία βάση καταγράφοντας ετήσια αύξηση κατά 16,2% στο τρίτο τρίμηνο.
Ο όγκος των εισαγωγών καλλυντικών στην Κίνα μειώθηκε κατά 14,2% στο εννεάμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Ο όγκος των εισαγωγών αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 14,6%, αλλά σε τζίρο μειώθηκε υπολογιζόμενος με βάση το αμερικανικό δολάριο.
Επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης
Η ανάκαμψη της Κίνας από την πανδημία επιβραδύνθηκε τους τελευταίους μήνες, καθώς «χτυπήθηκε» από την ύφεση που έπληξε τον τεράστιο τομέα των ακινήτων.
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο μείωσε αυτήν την εβδομάδα την πρόβλεψή του για την ανάπτυξη της Κίνας για το 2023 στο 5% από 5,2%, ενώ διατήρησε μια παγκόσμια πρόβλεψη ανάπτυξης της τάξης του 3% για το έτος. Η παγκόσμια οικονομία αναπτύχθηκε κατά 3,5% πέρυσι.
Η Κίνα πρόκειται να αναφέρει τις λιανικές πωλήσεις Σεπτεμβρίου στις 18 Οκτωβρίου, μαζί με τα στοιχεία του ΑΕΠ του τρίτου τριμήνου.
Εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, η Κίνα επιδίωξε να ενισχύσει το εμπόριο της με περιφερειακούς εταίρους στη Νοτιοανατολική Ασία, καθώς και με χώρες που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Belt and Road. Το BRI είναι μια πρωτοβουλία της οποίας ηγείται η Κίνα με στόχο την ανάπτυξη περιφερειακών υποδομών όπως τα λιμάνια και οι σιδηρόδρομοι.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Κίνα ανακοίνωσε ότι διαθέτει τρένα σε 217 πόλεις σε 25 ευρωπαϊκές χώρες.
Τα φορτία που μεταφέρθηκαν κατά μήκος αυτών των σιδηροδρομικών γραμμών αντιπροσώπευαν το 8% του εμπορίου Κίνας-ΕΕ το 2022, από 1,5% το 2016, δήλωσαν Κινέζοι αξιωματούχοι αυτήν την εβδομάδα.
Η Κίνα ισχυρίστηκε επίσης ότι οι εισαγωγές και οι εξαγωγές με τις χώρες εταίρους της BRI έφτασαν τα 19,1 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2013 και 2022, που αντιστοιχεί σε μέση ετήσια αύξηση του εμπορίου κατά 6,4%.
Latest News
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D)
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία