Μια από τις μεγαλύτερες ημέρες διαδικτυακών αγορών του έτους είναι σε λίγες μέρες: η  Black Friday. Αλλά η Black Friday δεν είναι μόνο μια μεγάλη μέρα για κυνηγούς ευκαιριών. Σηματοδοτεί επίσης την έναρξη μιας από τις καλύτερες περιόδους για… απατεώνες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Danske Bank προειδοποιεί ενεργά τους πελάτες της μέσω του Danske Mobile Banking και παρέχει συμβουλές για τον εντοπισμό μιας απάτης.

Οι διαδικτυακές αγορές ανθούν τον Νοέμβριο, καθώς η Black Friday σημαίνει πληθώρα ειδικών προσφορών στα καταστήματα. Ωστόσο, ενώ οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές είναι καλές τόσο για τα καταστήματα όσο και για τους καταναλωτές, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι τα σημεία παραλαβής δεμάτων και τα εισερχόμενα στα e-mail των καταναλωτών κατακλύζονται από προσφορές.

Έρευνα Klarna: Οι αγοραστικές τάσεις για την Black Friday στην Ελλάδα

«Βλέπουμε ένα σαφές μοτίβο απατεώνων που εκμεταλλεύονται τη μαζική πίεση που ασκείται για τις ηλεκτρονικές αγορές προκειμένου να στείλουν πλαστά μηνύματα κειμένου και email στους καταναλωτές σχετικά με παραγγελίες και δέματα. Γνωρίζουν ότι οι περισσότεροι από εμάς μπορεί να χάσουμε τα ίχνη τους όταν αγοράζουμε πολλά δέματα ταυτόχρονα, και αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι το εκμεταλλεύονται, όταν οι ηλεκτρονικές αγορές ανθούν», σχολιάζει ο Niels Halse, επικεφαλής του Fraud Prevention & Analytics στη Danske Bank.

Οι αναφορές για απάτη κορυφώνονται μετά την Black Friday

Πέρυσι, η Danske Bank κατέγραψε περισσότερες από διπλάσιες αναφορές απάτης τις εβδομάδες μετά τη Black Friday από ό,τι τις προηγούμενες εβδομάδες. Στη Δανία, η αύξηση ήταν 172% την εβδομάδα μετά τη Μαύρη Παρασκευή, ενώ η αύξηση ήταν κατά μέσο όρο 104% σε όλες τις χώρες.

«Θα τονίσω ότι εμείς ως καταναλωτές δεν πρέπει να σταματήσουμε να ψωνίζουμε μέσω Διαδικτύου ή να κάνουμε χρήση των καλών προσφορών που μπορούν να εμφανιστούν τη Μαύρη Παρασκευή. Ωστόσο, θα παροτρύνουμε τους πελάτες μας να είναι σε εγρήγορση, όχι μόνο τη Μαύρη Παρασκευή, αλλά και τις επόμενες εβδομάδες – ιδιαίτερα εάν λαμβάνουν μηνύματα κειμένου ή email που τους ενθαρρύνουν να κάνουν κλικ σε συνδέσμους ή να αποκαλύψουν πληροφορίες. Θα πρέπει να είστε πάντα προσεκτικοί με τέτοια μηνύματα», αναφέρει ο Niels Halse.

Συμβουλές για πελάτες

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές μεθόδους γύρω από τη Μαύρη Παρασκευή. Η απάτη μπορεί να είναι σε σχέση με την ηλεκτρονική αγορά, με τους καταναλωτές να αγοράζουν αγαθά που δεν λαμβάνουν ποτέ, για παράδειγμα.

Αλλά μπορεί επίσης να λάβει τη μορφή πλαστών μηνυμάτων κειμένου και email μετά την αγορά, με τον απατεώνα να γράφει ότι η αγορά δεν έχει ολοκληρωθεί ή ότι ένα δέμα πρέπει να σταλεί εκ νέου. Στο τελευταίο παράδειγμα, οι απατεώνες συχνά επιχειρούν να εξαπατήσουν τα στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού από τον πελάτη και να τον εξαπατήσουν με αυτόν τον τρόπο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή