Μια από τις μεγαλύτερες ημέρες διαδικτυακών αγορών του έτους είναι σε λίγες μέρες: η Black Friday. Αλλά η Black Friday δεν είναι μόνο μια μεγάλη μέρα για κυνηγούς ευκαιριών. Σηματοδοτεί επίσης την έναρξη μιας από τις καλύτερες περιόδους για… απατεώνες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Danske Bank προειδοποιεί ενεργά τους πελάτες της μέσω του Danske Mobile Banking και παρέχει συμβουλές για τον εντοπισμό μιας απάτης.
Οι διαδικτυακές αγορές ανθούν τον Νοέμβριο, καθώς η Black Friday σημαίνει πληθώρα ειδικών προσφορών στα καταστήματα. Ωστόσο, ενώ οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές είναι καλές τόσο για τα καταστήματα όσο και για τους καταναλωτές, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι τα σημεία παραλαβής δεμάτων και τα εισερχόμενα στα e-mail των καταναλωτών κατακλύζονται από προσφορές.
Έρευνα Klarna: Οι αγοραστικές τάσεις για την Black Friday στην Ελλάδα
«Βλέπουμε ένα σαφές μοτίβο απατεώνων που εκμεταλλεύονται τη μαζική πίεση που ασκείται για τις ηλεκτρονικές αγορές προκειμένου να στείλουν πλαστά μηνύματα κειμένου και email στους καταναλωτές σχετικά με παραγγελίες και δέματα. Γνωρίζουν ότι οι περισσότεροι από εμάς μπορεί να χάσουμε τα ίχνη τους όταν αγοράζουμε πολλά δέματα ταυτόχρονα, και αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι το εκμεταλλεύονται, όταν οι ηλεκτρονικές αγορές ανθούν», σχολιάζει ο Niels Halse, επικεφαλής του Fraud Prevention & Analytics στη Danske Bank.
Οι αναφορές για απάτη κορυφώνονται μετά την Black Friday
Πέρυσι, η Danske Bank κατέγραψε περισσότερες από διπλάσιες αναφορές απάτης τις εβδομάδες μετά τη Black Friday από ό,τι τις προηγούμενες εβδομάδες. Στη Δανία, η αύξηση ήταν 172% την εβδομάδα μετά τη Μαύρη Παρασκευή, ενώ η αύξηση ήταν κατά μέσο όρο 104% σε όλες τις χώρες.
«Θα τονίσω ότι εμείς ως καταναλωτές δεν πρέπει να σταματήσουμε να ψωνίζουμε μέσω Διαδικτύου ή να κάνουμε χρήση των καλών προσφορών που μπορούν να εμφανιστούν τη Μαύρη Παρασκευή. Ωστόσο, θα παροτρύνουμε τους πελάτες μας να είναι σε εγρήγορση, όχι μόνο τη Μαύρη Παρασκευή, αλλά και τις επόμενες εβδομάδες – ιδιαίτερα εάν λαμβάνουν μηνύματα κειμένου ή email που τους ενθαρρύνουν να κάνουν κλικ σε συνδέσμους ή να αποκαλύψουν πληροφορίες. Θα πρέπει να είστε πάντα προσεκτικοί με τέτοια μηνύματα», αναφέρει ο Niels Halse.
Συμβουλές για πελάτες
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές μεθόδους γύρω από τη Μαύρη Παρασκευή. Η απάτη μπορεί να είναι σε σχέση με την ηλεκτρονική αγορά, με τους καταναλωτές να αγοράζουν αγαθά που δεν λαμβάνουν ποτέ, για παράδειγμα.
Αλλά μπορεί επίσης να λάβει τη μορφή πλαστών μηνυμάτων κειμένου και email μετά την αγορά, με τον απατεώνα να γράφει ότι η αγορά δεν έχει ολοκληρωθεί ή ότι ένα δέμα πρέπει να σταλεί εκ νέου. Στο τελευταίο παράδειγμα, οι απατεώνες συχνά επιχειρούν να εξαπατήσουν τα στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού από τον πελάτη και να τον εξαπατήσουν με αυτόν τον τρόπο.
Latest News
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis
Μισθολογικό χάσμα: Η χώρα στην Ευρώπη όπου οι γυναίκες πληρώνονται καλύτερα
Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης εικόνας ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας.
«Οταν βρέχει, βρέχονται όλοι» - Η προειδοποίηση του CFO της Costco για τους δασμούς Τραμπ
Η CFO της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ προειδοποιεί ότι οι δασμοί του Τραμπ μπορεί να σημαίνουν εκτεταμένες αυξήσεις τιμών
Κίνα: Θα μειώσει επιτόκια και τα υποχρεωτικά αποθεματικά
Η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει την ένταση της νομισματικής και πιστωτικής προσφοράς
Η Ινδία πρωτοπορεί στον χώρο των ψηφιακών νομισμάτων κεντρικής τράπεζας
H Ινδία διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό χρηστών κρυπτογράφησης παγκοσμίως
Τέλος εποχής για τη «βασίλισσα» των draft Bud Light - Από ποια μπίρα έχασε τα σκήπτρα
H Nο1 βαρελίσια μπίρα στις ΗΠΑ είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν στην τρίτη θέση και στα καταστήματα τροφίμων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Τι αναμένουν οι επενδυτές την εβδομάδα που έρχεται
Οι συνεδριάσει των κεντρικών τραπεζών και ο δρόμος προς την κάλπη στη Γερμανία
Η Porsche holding προειδοποιεί για μείωση της συμμετοχής της VW έως και 20 δισ. ευρώ
Η VW ετοιμάζεται να εισέλθει στον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall τη Δευτέρα
Ζάκερμπεργκ: Πούλησε μετοχές αξία 2,2 δισ. δολαρίων
Ο Ζάκερμπεργκ πούλησε περίπου 4,6 εκατ. μετοχών
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο