Με ιλιγγιώδη ρυθμό τρέχουν οι αλυσιδωτές εξελίξεις που πυροδοτεί η κλιμακούμενη ένταση στη Μέση Ανατολή. Όπως έγραψαν οι FT, οι αντασφαλιστικές εταιρείες έχουν αρχίσει να εισάγουν ρήτρες ακύρωσης στις πολιτικές για την προστασία από μια ευρείας κλίμακας σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, μια κίνηση που απειλεί να αυξήσει περαιτέρω το κόστος και τους κινδύνους για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Η αποχώρηση των αντασφαλιστών, που μοιράζονται το κόστος των κινδύνων τους κινδύνους με τους κύριους ασφαλιστές και διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην παγκόσμια οικονομία, αντανακλά την αυξανόμενη ανησυχία στον χρηματοπιστωτικό τομέα για την κατεύθυνση του πολέμου μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.
Ερυθρά Θάλασσα: Αποκλείουν οι ναυτιλιακές τις θαλάσσιες μεταφορές – Φόβοι για το διεθνές εμπόριο
Οι ρήτρες εξόδου εισήχθησαν σε ορισμένα συμβόλαια που συνήφθησαν με ασφαλιστές ως μέρος των επαναδιαπραγματεύσεων στην αρχή της χρονιάς, όπως είπαν στους FT πηγές που συμμετείχαν σε αυτές τις συζητήσεις.
Τέτοιες ρήτρες ήταν εντελώς νέες και δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Μείωση καλύψεων και αυξήσεις ασφαλίστρων
Εάν ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη ρήτρα, θα σημαίνει ότι ασφαλιστής από εκείνο το σημείο και έπειτα δεν θα έχει αντασφαλιστική κάλυψη για νέες καλύψεις , όπως, για παράδειγμα, ένα εμπορικό κτίριο που έχει υποστεί ζημιά από επίθεση με ρουκέτα. Ο αυξημένος κίνδυνος θα μετακυλίεται στη συνέχεια στον πελάτη με τη μορφή υψηλότερων ασφαλίστρων ή μειωμένης κάλυψης.
«Ο κίνδυνος να βγει κάτι εκτός ελέγχου είναι εξαιρετικά υψηλός», δήλωσε στέλεχος μιας μεγάλης αντασφαλιστικής εταιρείας. «Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει πρόβλημα στην περιοχή αυτή για το άμεσο μέλλον», είπε κατηγορηματικά.
Ο παγκόσμιος ασφαλιστικός κλάδος έχει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια έκθεσης στο Ισραήλ για ζημιές από βία ή τρομοκρατία.
Οι αντασφαλιστές ζήτησαν επίσης σημαντικά υψηλότερες τιμές και ώθησαν τους κύριους ασφαλιστές να περιορίσουν το ποσό της κάλυψης που παρέχουν σε πελάτες στο Ισραήλ και γειτονικές χώρες, όπως ο Λίβανος και η Ιορδανία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
Ορισμένοι αντασφαλιστές είχαν υποστηρίξει την εξαίρεση αυτών των χωρών από τις συμβάσεις-πλαίσιο, πρόσθεσαν, αλλά με περιορισμένη επιτυχία.
Η Aon, μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο, σημείωσε σε έκθεσή της αυτόν τον μήνα ότι οι αντασφαλιστές προσπάθησαν να «αυξήσουν τις τιμές και να μειώσουν την κάλυψη με δραστικό τρόπο» για το Ισραήλ και την ευρύτερη περιοχή.
Οι συμμετέχοντες στην αγορά αναφέρουν ότι αυτό τροφοδοτεί σημαντικά υψηλότερες τιμές για διεθνείς και τοπικούς ομίλους που επιδιώκουν να προστατεύσουν υποδομές και ιδιοκτησίες. Στην περίπτωση αυτή, ορισμένες επιχειρήσεις επέλεξαν να ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους χωρίς να περιλαμβάνουν κάλυψη για περιουσιακά στοιχεία του Ισραήλ, στηριζόμενοι αντ’ αυτού σε ένα κρατικό ταμείο αποζημίωσης, σύμφωνα με δύο πηγές της αγοράς.
Πάνω σε προηγούμενες αυξήσεις
Οι παγκόσμιοι αντασφαλιστές έχουν μεταξύ τους περίπου 600 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαια και έχουν ήδη ανεβάσει τις τιμές μετά από χρόνια απωλειών από τον πληθωρισμό, μια σειρά φυσικών καταστροφών και την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των ασφαλιστικών συμβολαίων για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως.
Οι τελευταίες κινήσεις ακολουθούν παρόμοιες ενέργειες μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου οι αντασφαλιστές αντέδρασαν πιο αυστηρά αποκλείοντας πλήρως τις χώρες από τα συμβόλαια.
Οι παγκόσμιες αντασφαλιστικές εταιρείες Munich Re, Swiss Re και Scor αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ η Hannover Re ανέφερε σε δήλωση ότι είχε υιοθετήσει μια «κατά παραγγελία και διαφοροποιημένη προσέγγιση από [ασφαλιστή] πελάτη ανάλογα με το υποκείμενο χαρτοφυλάκιο». Για τις ήδη γραπτές εργασίες στο Ισραήλ και τους γείτονές του, «αποφασίσαμε να περιορίσουμε μάλλον τις συσσωρεύσεις μας παρά να ζητήσουμε πλήρεις ή μερικούς αποκλεισμούς», πρόσθεσε.
Η θαλάσσια ασφαλιστική αγορά έχει επίσης δει μια απότομη αύξηση στο κόστος πλόων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ μετά τις αλλεπάλληλες επιθέσεις των Χούθι.
Οι πρόσθετες χρεώσεις έχουν αυξηθεί κατά 10 έως 15 φορές τους τελευταίους μήνες, είπαν οι συμμετέχοντες στην αγορά, συμβάλλοντας στις αποφάσεις ορισμένων πελατών να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους στην Αφρική.
Latest News
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της
Τι φοβάται ο Ελβετός κεντρικός τραπεζίτης
Στο τρέχον περιβάλλον η αβεβαιότητα παραμένει αυξημένη
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Η General Mills αναζητά αγοραστές για τη δραστηριότητα γιαουρτιού
Την πώληση της επιχείρησης γιαουρτιού στη Βόρεια Αμερική και της δημοφιλούς μάρκας Yoplait, εξετάζει η εταιρεία - Πιθανή μια συμφωνία λίγο πάνω απο τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Και η Fitch Ratings υποβαθμίζει τις προοπτικές της Boeing
Η πώληση 100 αεροσκαφών 737 MAX κατασκευής του 2023 θα μπορούσε να αλλαξει τη αξιολόγηση λέει ο επενδυτικός οίκος