Με ιλιγγιώδη ρυθμό τρέχουν οι αλυσιδωτές εξελίξεις που πυροδοτεί η κλιμακούμενη ένταση στη Μέση Ανατολή. Όπως έγραψαν οι FT, οι αντασφαλιστικές εταιρείες έχουν αρχίσει να εισάγουν ρήτρες ακύρωσης στις πολιτικές για την προστασία από μια ευρείας κλίμακας σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, μια κίνηση που απειλεί να αυξήσει περαιτέρω το κόστος και τους κινδύνους για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Η αποχώρηση των αντασφαλιστών, που μοιράζονται το κόστος των κινδύνων τους κινδύνους με τους κύριους ασφαλιστές και διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην παγκόσμια οικονομία, αντανακλά την αυξανόμενη ανησυχία στον χρηματοπιστωτικό τομέα για την κατεύθυνση του πολέμου μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.
Ερυθρά Θάλασσα: Αποκλείουν οι ναυτιλιακές τις θαλάσσιες μεταφορές – Φόβοι για το διεθνές εμπόριο
Οι ρήτρες εξόδου εισήχθησαν σε ορισμένα συμβόλαια που συνήφθησαν με ασφαλιστές ως μέρος των επαναδιαπραγματεύσεων στην αρχή της χρονιάς, όπως είπαν στους FT πηγές που συμμετείχαν σε αυτές τις συζητήσεις.
Τέτοιες ρήτρες ήταν εντελώς νέες και δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Μείωση καλύψεων και αυξήσεις ασφαλίστρων
Εάν ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη ρήτρα, θα σημαίνει ότι ασφαλιστής από εκείνο το σημείο και έπειτα δεν θα έχει αντασφαλιστική κάλυψη για νέες καλύψεις , όπως, για παράδειγμα, ένα εμπορικό κτίριο που έχει υποστεί ζημιά από επίθεση με ρουκέτα. Ο αυξημένος κίνδυνος θα μετακυλίεται στη συνέχεια στον πελάτη με τη μορφή υψηλότερων ασφαλίστρων ή μειωμένης κάλυψης.
«Ο κίνδυνος να βγει κάτι εκτός ελέγχου είναι εξαιρετικά υψηλός», δήλωσε στέλεχος μιας μεγάλης αντασφαλιστικής εταιρείας. «Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει πρόβλημα στην περιοχή αυτή για το άμεσο μέλλον», είπε κατηγορηματικά.
Ο παγκόσμιος ασφαλιστικός κλάδος έχει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια έκθεσης στο Ισραήλ για ζημιές από βία ή τρομοκρατία.
Οι αντασφαλιστές ζήτησαν επίσης σημαντικά υψηλότερες τιμές και ώθησαν τους κύριους ασφαλιστές να περιορίσουν το ποσό της κάλυψης που παρέχουν σε πελάτες στο Ισραήλ και γειτονικές χώρες, όπως ο Λίβανος και η Ιορδανία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
Ορισμένοι αντασφαλιστές είχαν υποστηρίξει την εξαίρεση αυτών των χωρών από τις συμβάσεις-πλαίσιο, πρόσθεσαν, αλλά με περιορισμένη επιτυχία.
Η Aon, μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο, σημείωσε σε έκθεσή της αυτόν τον μήνα ότι οι αντασφαλιστές προσπάθησαν να «αυξήσουν τις τιμές και να μειώσουν την κάλυψη με δραστικό τρόπο» για το Ισραήλ και την ευρύτερη περιοχή.
Οι συμμετέχοντες στην αγορά αναφέρουν ότι αυτό τροφοδοτεί σημαντικά υψηλότερες τιμές για διεθνείς και τοπικούς ομίλους που επιδιώκουν να προστατεύσουν υποδομές και ιδιοκτησίες. Στην περίπτωση αυτή, ορισμένες επιχειρήσεις επέλεξαν να ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους χωρίς να περιλαμβάνουν κάλυψη για περιουσιακά στοιχεία του Ισραήλ, στηριζόμενοι αντ’ αυτού σε ένα κρατικό ταμείο αποζημίωσης, σύμφωνα με δύο πηγές της αγοράς.
Πάνω σε προηγούμενες αυξήσεις
Οι παγκόσμιοι αντασφαλιστές έχουν μεταξύ τους περίπου 600 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαια και έχουν ήδη ανεβάσει τις τιμές μετά από χρόνια απωλειών από τον πληθωρισμό, μια σειρά φυσικών καταστροφών και την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των ασφαλιστικών συμβολαίων για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως.
Οι τελευταίες κινήσεις ακολουθούν παρόμοιες ενέργειες μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου οι αντασφαλιστές αντέδρασαν πιο αυστηρά αποκλείοντας πλήρως τις χώρες από τα συμβόλαια.
Οι παγκόσμιες αντασφαλιστικές εταιρείες Munich Re, Swiss Re και Scor αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ η Hannover Re ανέφερε σε δήλωση ότι είχε υιοθετήσει μια «κατά παραγγελία και διαφοροποιημένη προσέγγιση από [ασφαλιστή] πελάτη ανάλογα με το υποκείμενο χαρτοφυλάκιο». Για τις ήδη γραπτές εργασίες στο Ισραήλ και τους γείτονές του, «αποφασίσαμε να περιορίσουμε μάλλον τις συσσωρεύσεις μας παρά να ζητήσουμε πλήρεις ή μερικούς αποκλεισμούς», πρόσθεσε.
Η θαλάσσια ασφαλιστική αγορά έχει επίσης δει μια απότομη αύξηση στο κόστος πλόων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ μετά τις αλλεπάλληλες επιθέσεις των Χούθι.
Οι πρόσθετες χρεώσεις έχουν αυξηθεί κατά 10 έως 15 φορές τους τελευταίους μήνες, είπαν οι συμμετέχοντες στην αγορά, συμβάλλοντας στις αποφάσεις ορισμένων πελατών να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους στην Αφρική.
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist