Πάνω από 60% θα διατηρηθεί το περιθώριο των προσαρμοσμένων κερδών προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) στη χρήση 2024 όπως αναφέρθηκε από την Διοίκηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών (ΔΑΑ) στη χθεσινή ενημέρωση των θεσμικών επενδυτών, παρά την αύξηση του λειτουργικού κόστους.

Παράλληλα ήταν διάφανη μία αισιοδοξία για περαιτέρω άνοδο της επιβατικής κίνησης, σε σύγκριση με το 2023, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένονται οι πρώτες κινήσεις για την υλοποίηση των εξαγγελθέντων επενδύσεων του master Plan.

ΔΑΑ: Σε νέα υψηλά «πετάει» η επιβατική κίνηση το πρώτο δίμηνο του 2024 [πίνακας]

Ειδικότερα όσον αφορά τα EBITDA όπως εξηγεί η διοίκηση του ΔΑΑ οι αυξημένες απαιτήσεις σε πόρους για την εξυπηρέτηση των υψηλών επιπέδων επιβατικής κίνησης, σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις, αναμένεται να φέρουν το κόστος λειτουργίας ανά επιβάτη (εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων) στα επίπεδα του 2022. Ως εκ τούτου, θα διατηρηθούν υψηλά περιθώρια EBITDA, οριακά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2023 λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων.

Οι προβλέψεις

Σύμφωνα με την παρουσίαση του διευθύνοντος συμβούλου του ΔΑΑ Γιάννη Παράσχη και των άλλων στελεχών της διοίκησης της εταιρείας το περιθώριο του προσαρμοσμένου EBITDA τo 2023 ήταν 62,9% και το 2022 λίγο ψηλότερο στο 65,8%.

Ο κ. Παράσχης αναφέρθηκε και στην άνοδο της επιβατικής κίνησης τους δυο πρώτους μήνες του έτους, η οποία έφτασε στους 3,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 14,4%. Ωστόσο ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ δήλωσε ότι η επανεξέταση των στόχων για την επιβατική κίνηση του έτους θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου.

Επιβατική κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών

Όσον αφορά στα μερίσματα, το 2024 η διοίκηση στοχεύει να διανείμει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα εναπομείναντα διαθέσιμα προς διανομή καθαρά κέρδη του 2023. Αυτά είναι επιπλέον των €130 εκατ. των ενδιάμεσων μερισμάτων του 2023 που διανεμήθηκαν στους μετόχους της Εταιρείας προ της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO).

Στην τηλεδιάσκεψη με τους θεσμικούς επενδυτές σημειώθηκε ακόμη ότι η διοίκηση βρίσκεται στο στάδιο της επιλογής του γραφείου για την έναρξη υλοποίησης του 33MAP Master Plan (το συνολικό κόστος εκτιμάται σε €650 εκατ. σε τιμές 2022).

Επίσης τις επόμενες εβδομάδες , όπως ειπώθηκε, θα ξεκινήσει η κατασκευή του φωτοβολταϊκού πάρκου 35,5MWp εντός της περιμέτρου του Αεροδρομίου, το οποίο θα περιλαμβάνει σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία 82MWh. Προς την κατεύθυνση της επίτευξης του Οδικού Χάρτη Route 2025, βρίσκεται σε εξέλιξη μια σειρά δράσεων για την ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων και τη δυνατότητα αντικατάστασης της κατανάλωσης φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας.

Βρίσκεται επίσης σε συζήτηση με τις τράπεζες για την χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων.

Απαντώντας τέλος ο κ. Παράσχης σχετικά με την δικαστική διαμάχη με το δημόσιο για το ΦΠΑ , είπε ότι δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις