Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο ότι δεν έχουν ακόμη ενστερνιστεί τα μαθήματα από την επώδυνη σύγκρουση με την πραγματικότητα της μείωσης της αγοράς EV.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 11,3% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, τη δεύτερη πτώση σε τέσσερις μήνες, σύμφωνα με στοιχεία αυτού του μήνα. Ωστόσο, η παγκόσμια αύξηση πωλήσεων έχει επίσης επιβραδυνθεί. Η Tesla περικόπτει το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της. Η Mercedes-Benz απώθησε τον στόχο της ηλεκτροκίνησης.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Σκληρή μάχη Γερμανίας, ΗΠΑ, Κίνας – Πατούν γκάζι στην ηλεκτροκίνηση
Για τις υστερούσες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, αν όχι του πλανήτη, η επιβράδυνση της ανάπτυξης των EV δεν περιέχει μόνο κακά νέα. Η επιβράδυνση ακολούθησε μια ελλιπή προσέγγιση για την ηλεκτροκίνηση σε σύγκριση με τους Κινέζους ανταγωνιστές. Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν «κρατήσει» καλά τη χρονιά μέχρι σήμερα. Εν τω μεταξύ, η Tesla, ειδικός στα ηλεκτρικά οχήματα, υποχωρεί κατά 40%.
Οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης με υψηλότερο περιθώριο κέρδους βοηθούν στις ταμειακές ροές ενώ οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες επενδύουν σε ηλεκτρικά μοντέλα. Το ερώτημα είναι πόσο θα διαρκέσει αυτό το περιθώριο.
Τι λένε τα δεδομένα;
Ο κλάδος διχάζεται ως προς το τι λένε τα πρόσφατα δεδομένα. Μια σχολή σκέψης είναι ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, μέχρι στιγμής, προήλθε από πλούσιους πρώιμους χρήστες και εταιρικούς αγοραστές. Από τη στιγμή που η αγορά χρειαζόταν να στηριχθεί στη μαζική αγορά, οι πωλήσεις αναπόφευκτα θα χαλάρωναν. Η διακοπή προγραμμάτων επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία δεν βοήθησε. Αλλά καθώς οι τιμές μειώνονται, περισσότεροι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν μετατροπές.
Η άλλη πλευρά σε αυτήν τη συζήτηση υποστηρίζει ότι οι προβλέψεις για EV ήταν πάντα υπερβολικά αισιόδοξες, δεδομένων των επίμονων ανησυχιών σχετικά με την τιμή, το εύρος και τη διαθεσιμότητα φορτιστών.
Η αλήθεια είναι μάλλον κάπου στο ενδιάμεσο. Η Jefferies μείωσε την πρόβλεψή της για τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ευρώπη φέτος κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 21%. Αλλά μην διαγράψετε την αγορά, είπε στους Financial Times ο Φιλίπ Χουσουά της τράπεζας.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών
Από το 2025, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για τις μέσες εκπομπές CO₂. Ορισμένοι προσφέρουν εκπτώσεις στα BEV για να αποφύγουν τα πρόστιμα το επόμενο έτος. Αυτά θα μετατραπούν σε παραδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η Volkswagen ανέφερε αύξηση 154% από έτος σε έτος στο βιβλίο παραγγελιών BEV στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο.
Εφόσον οι κυβερνήσεις διατηρούν τους στόχους του 2035 για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα πρέπει να υπάρχει ένα οριακό σημείο.
Η μεγαλύτερη ανησυχία παραμένει αν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους ανταγωνιστές όταν το κάνει. Το κόστος των προϊόντων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι 3.500-5.000 ευρώ ανά μονάδα φθηνότερο από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες, τόνισε στους FT ο Φαμπιάν Μπραντ της Oliver Wyman.
Χωρίς εμπορικούς περιορισμούς – που πλήττουν τις ευρωπαϊκές μάρκες που εξακολουθούν να βασίζονται στις πωλήσεις στην Κίνα – είναι δύσκολο να δούμε πώς μπορεί να κλείσει αυτό το χάσμα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά.
Latest News
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Χωρίς... φρένο η BYD - Ξεπερνά Ford-Honda σε πωλήσεις, 200.000 νέες προσλήψεις
Η BYD βρίσκεται σε μια εκπληκτική επέκταση φέτος - Αυξημένη ικανότητα παραγωγής, πολλές χιλιάδες νέοι εργαζόμενοι στα εργοστάσια
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης
H Τeslα πάτησε... γκάζι στην αξία της με τον πιο γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως [πίνακας]
Η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξήθηκε κατά 38,1%, στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ποιες εταιρείες αποτελούν την πρώτη 20άδα