![Ηλεκτροκίνηση: Η πτώση πωλήσεων EV δεν αποτελεί κίνδυνο για την Ευρώπη — ακόμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/russia-cars-scaled.jpg)
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο ότι δεν έχουν ακόμη ενστερνιστεί τα μαθήματα από την επώδυνη σύγκρουση με την πραγματικότητα της μείωσης της αγοράς EV.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 11,3% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, τη δεύτερη πτώση σε τέσσερις μήνες, σύμφωνα με στοιχεία αυτού του μήνα. Ωστόσο, η παγκόσμια αύξηση πωλήσεων έχει επίσης επιβραδυνθεί. Η Tesla περικόπτει το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της. Η Mercedes-Benz απώθησε τον στόχο της ηλεκτροκίνησης.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Σκληρή μάχη Γερμανίας, ΗΠΑ, Κίνας – Πατούν γκάζι στην ηλεκτροκίνηση
Για τις υστερούσες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, αν όχι του πλανήτη, η επιβράδυνση της ανάπτυξης των EV δεν περιέχει μόνο κακά νέα. Η επιβράδυνση ακολούθησε μια ελλιπή προσέγγιση για την ηλεκτροκίνηση σε σύγκριση με τους Κινέζους ανταγωνιστές. Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν «κρατήσει» καλά τη χρονιά μέχρι σήμερα. Εν τω μεταξύ, η Tesla, ειδικός στα ηλεκτρικά οχήματα, υποχωρεί κατά 40%.
Οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης με υψηλότερο περιθώριο κέρδους βοηθούν στις ταμειακές ροές ενώ οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες επενδύουν σε ηλεκτρικά μοντέλα. Το ερώτημα είναι πόσο θα διαρκέσει αυτό το περιθώριο.
Τι λένε τα δεδομένα;
Ο κλάδος διχάζεται ως προς το τι λένε τα πρόσφατα δεδομένα. Μια σχολή σκέψης είναι ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, μέχρι στιγμής, προήλθε από πλούσιους πρώιμους χρήστες και εταιρικούς αγοραστές. Από τη στιγμή που η αγορά χρειαζόταν να στηριχθεί στη μαζική αγορά, οι πωλήσεις αναπόφευκτα θα χαλάρωναν. Η διακοπή προγραμμάτων επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία δεν βοήθησε. Αλλά καθώς οι τιμές μειώνονται, περισσότεροι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν μετατροπές.
Η άλλη πλευρά σε αυτήν τη συζήτηση υποστηρίζει ότι οι προβλέψεις για EV ήταν πάντα υπερβολικά αισιόδοξες, δεδομένων των επίμονων ανησυχιών σχετικά με την τιμή, το εύρος και τη διαθεσιμότητα φορτιστών.
Η αλήθεια είναι μάλλον κάπου στο ενδιάμεσο. Η Jefferies μείωσε την πρόβλεψή της για τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ευρώπη φέτος κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 21%. Αλλά μην διαγράψετε την αγορά, είπε στους Financial Times ο Φιλίπ Χουσουά της τράπεζας.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών
Από το 2025, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για τις μέσες εκπομπές CO₂. Ορισμένοι προσφέρουν εκπτώσεις στα BEV για να αποφύγουν τα πρόστιμα το επόμενο έτος. Αυτά θα μετατραπούν σε παραδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η Volkswagen ανέφερε αύξηση 154% από έτος σε έτος στο βιβλίο παραγγελιών BEV στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο.
Εφόσον οι κυβερνήσεις διατηρούν τους στόχους του 2035 για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα πρέπει να υπάρχει ένα οριακό σημείο.
Η μεγαλύτερη ανησυχία παραμένει αν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους ανταγωνιστές όταν το κάνει. Το κόστος των προϊόντων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι 3.500-5.000 ευρώ ανά μονάδα φθηνότερο από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες, τόνισε στους FT ο Φαμπιάν Μπραντ της Oliver Wyman.
Χωρίς εμπορικούς περιορισμούς – που πλήττουν τις ευρωπαϊκές μάρκες που εξακολουθούν να βασίζονται στις πωλήσεις στην Κίνα – είναι δύσκολο να δούμε πώς μπορεί να κλείσει αυτό το χάσμα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Αυτοκίνηση: Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά είναι πιο «hot»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Red_2019_Ferrari_SF90_Stradale-600x309.jpg)
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
![Ηλεκτροκίνηση: Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «ΚΗ2», «ΚΗ3» και «Πράσινα Ταξί» για ηλεκτροκίνητα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/elet-600x399.jpg)
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
![Renault: «Περίπλοκο θέμα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/electric-car-600x450.jpg)
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
![Tesla: Οι πωλήσεις της στην Καλιφόρνια βυθίζονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/ilon-musk-tesla-600x432.jpg)
Γιατί βυθίζονται οι πωλήσεις της Tesla στην Καλιφόρνια
Οι ανταγωνιστές μύρισαν αίμα
![Ντόναλντ Τραμπ: Υπόσχεται άμεσο τέλος στα ηλεκτροκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Ο Τραμπ υπόσχεται το τέλος των EV
Μιλάει για "πράσινη απάτη"
![Αυτοκινητοβιομηχανίες: Οι ξένες εταιρείες στην Κίνα αντιμετωπίζουν μια «ολοένα και πιο επισφαλή» θέση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tesla-china-600x450.jpg)
Ολοένα και πιο επισφαλής η θέση των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα
Η Κίνα έχει πάρει το παγκόσμιο προβάδισμα στην ανάπτυξη νέων ενεργειακών οχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Τουρκία: Έκλεισε το μεγάλο deal για το νέο εργοστάσιο EV της κινεζικής BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BYD-TURKEY-600x440.jpg)
Eκλεισε το deal 1 δισ. Τουρκίας - κινεζικής BYD - Νέο εργοστάσιο για παραγωγή EV
Πώς η Τουρκία θα μπορεί να εξάγει στην ΕΕ τα κινεζικά EV της BYD, χωρίς δασμούς