Οι κατασκευαστές και οι έμποροι αυτοκινήτων μειώνουν τις τιμές για να αντισταθμίσουν την εξασθένηση της ζήτησης, καθώς τα υψηλά επιτόκια τσακίζουν την όρεξη των Αμερικανών καταναλωτών για νέα οχήματα, σύμφωνα με δημοσίευμα των FT.
Τα κατά μέσο όρο πακέτα προσφοράς κινήτρων για τα νέα οχήματα αυξήθηκαν κατά 53% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Motor Intelligence, με κατασκευαστές όπως η Hyundai, η General Motors και η Volkswagen να προσφέρουν επιστροφή μετρητών, χαμηλά επιτόκια και μειώσεις τιμών για να τονώσουν τη ζήτηση και να εκκαθαρίσουν τα αποθέματα, τα οποία έχουν σημειώσει ανοδική πορεία από τότε που αμβλύνθηκαν οι περιορισμοί προσφοράς της εποχής της πανδημίας. Σύμφωνα με την JD Power, μια εταιρεία ανάλυσης καταναλωτικών δεδομένων, μόνο το 16,9% των νέων αυτοκινήτων πωλήθηκαν πάνω από την προτεινόμενη από τον κατασκευαστή τιμή λιανικής πώλησης, από 34,9% πέρυσι.
Αυτοκίνητα: Έκρηξη πωλήσεων για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τον Ιούνιο
«Κάπως λόγω της αύξησης των προμηθειών και κάπως λόγω της συγκρατημένης ζήτησης, βλέπουμε τους κατασκευαστές να προσπαθούν να βγάλουν τα αυτοκίνητα από την αγορά προσφέροντας πολύ πιο ελκυστικές προσφορές», δήλωσε ο οικονομολόγος της Bank of America Stephen Juneau.
Η τελευταία έκθεση για τον δείκτη τιμών καταναλωτή στις ΗΠΑ, που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, έδειξε ότι το κόστος των νέων και των μεταχειρισμένων οχημάτων μειώθηκε κατά 0,4% και 1,5%, αντίστοιχα, τον Ιούνιο, ενώ οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα – αν και μέρος της μείωσης οφείλεται σε μια επίθεση στον κυβερνοχώρο στην εταιρεία λογισμικού των αντιπροσώπων CDK. Σύμφωνα με την JPMorgan, οι τιμές των οχημάτων ευθύνονται για το 79% της μείωσης των βασικών τιμών των αγαθών κατά το τελευταίο έτος.
Η πίεση των επιτοκίων
Η πτώση των τιμών και τα υψηλά κίνητρα υποδηλώνουν ότι η αμερικανική οικονομία και η καταναλωτική ζήτηση υποκύπτουν επιτέλους στην πίεση των αυξήσεων των επιτοκίων που πραγματοποιεί εδώ και δύο και πλέον χρόνια η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ στη μάχη της για τον έλεγχο του πληθωρισμού.
Παρόλο που οι καταναλωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ παρέμειναν επίμονα υψηλές, τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές άρχισαν να συγκρατούν τις αγορές τους -ιδίως σε μεγαλύτερα διαρκή αγαθά- με τις δαπάνες για μηχανοκίνητα οχήματα και ανταλλακτικά να μειώνονται κατά 20% από το υψηλό της πανδημίας του κορονοίου τον Απρίλιο του 2021, ενώ οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 15%.
«Μου αρέσει να μιλάω για τα αυτοκίνητα που είναι ένα ελαστικό αγαθό μέχρι να μην είναι», δήλωσε ο Matt Smith, αναλυτής στην υπηρεσία ερευνών CarGurus. «Αν οι άνθρωποι μπορούν να αναβάλουν μια αγορά, το κάνουν, αλλά όταν χρειάζονται ένα αυτοκίνητο, τώρα περισσότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, ψάχνουν για αυτά που είναι λιγότερο ακριβά, επειδή έχουν να αντιμετωπίσουν υψηλότερα επιτόκια».
Τα τετραετή επιτόκια χρηματοδότησης για τα νέα οχήματα ανήλθαν στο 8,65% τον Μάιο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2001.
Αγώνας
Οι κατασκευαστές αγωνίζονται να εκκαθαρίσουν τα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων, τα οποία έχουν αυξηθεί από τότε που μειώθηκαν οι ελλείψεις της εποχής του Covid. Ο όγκος αυξήθηκε κατά περισσότερο από 1 εκατ. το τελευταίο έτος, σύμφωνα με την Cox Automotive, με μάρκες όπως η Jeep και η Lincoln να κατέχουν σχεδόν διπλάσια από τον μέσο όρο των ημερών αποθεμάτων του κλάδου.
«Πέρυσι υπήρχαν ακόμη άνθρωποι που περίμεναν να φτάσουν επιτέλους τα οχήματα, αλλά τώρα αυτό έχει περάσει προ πολλού», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Capital Economics στις ΗΠΑ Paul Ashworth, ενώ σημείωσε πως «Τώρα ο μεγαλύτερος παράγοντας που κρατά τις πωλήσεις σε ουσιαστικά υφεσιακό επίπεδο είναι τα υψηλά επιτόκια».
Τα επίπεδα αποθεμάτων είναι ιδιαίτερα στενά για τα μικρά και μεσαία οχήματα, καθώς οι αγοραστές που έχουν συνείδηση των τιμών μειώνουν τις πωλήσεις τους. Κατασκευαστές όπως η Ford, η GM και η Stellantis έχουν καταργήσει πολλά από τα μικρά μοντέλα τους τα τελευταία χρόνια.
«Βλέπουμε τα compact SUV και τα αυτοκίνητα να πωλούνται συχνότερα, κάτι που έχει να κάνει περισσότερο με την προσιτή τιμή», δήλωσε η Erin Keating, αναλύτρια της Cox Automotive, καταλήγοντας: «Οι άνθρωποι χρειάζονται ρόδες και αν πρέπει να θυσιάσουν κάτι, θα θυσιάσουν το μέγεθος».
Latest News
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο