Η British Airways έχει γίνει η τελευταία ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία που μειώνει τις πτήσεις προς την Κίνα, καθώς η ζήτηση εξασθενεί και το κόστος αποφυγής του ρωσικού εναέριου χώρου μειώνει την ελκυστικότητα της διαδρομής για τους αερομεταφορείς, σύμφωνα με τους FT.
Χίθροου: Γιατί υποσκελίζεται από άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Η BA δήλωσε την Πέμπτη ότι θα «σταματήσει» τη διαδρομή της μεταξύ του Χίθροου του Λονδίνου και του Πεκίνου από τις 26 Οκτωβρίου για τουλάχιστον ένα χρόνο. Η αεροπορική εταιρεία θα συνεχίσει να πετάει προς τη Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ.
Η απόφαση έρχεται ένα μήνα αφότου η ανταγωνίστρια Virgin Atlantic δήλωσε ότι θα σταματήσει τις πτήσεις μεταξύ Λονδίνου και Σαγκάης από τις 25 Οκτωβρίου. Η Virgin δήλωσε ότι η «εμπορική απόφαση» οφείλεται στις «σημαντικές προκλήσεις και πολυπλοκότητες σε αυτή τη διαδρομή».
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχει απαγορευτεί να διασχίζουν τον ρωσικό εναέριο χώρο μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή στην Ουκρανία το 2022, προσθέτοντας ώρες στις πτήσεις προς μέρη της ανατολικής Ασίας και αυξάνοντας σημαντικά το κόστος των καυσίμων τους.
Μια πτήση της BA την Τετάρτη μεταξύ Πεκίνου και Λονδίνου διήρκεσε 13 ώρες, καθώς χρειάστηκε μια πολύ μεγαλύτερη διαδρομή βορειοδυτικά πάνω από τη Μογγολία και την κεντρική Ασία πριν εισέλθει στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.
Αντίθετα, η πτήση της Air China την ίδια ημέρα μεταξύ των πόλεων διήρκεσε 10 ώρες, καθώς η διαδρομή πτήσης της κατευθύνθηκε βόρεια πάνω από τη Ρωσία και χρησιμοποίησε την καμπυλότητα της Γης για να επιτύχει μια συντομότερη διαδρομή προς την Ευρώπη.
Αναδιάρθρωση δικτύων
«Για πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, αυτή η πρόσθετη επιβάρυνση τους έχει κάνει να σκεφτούν πολύ και σκληρά για την αναδιάρθρωση των κινεζικών δικτύων τους, με ορισμένους αερομεταφορείς να επιλέγουν να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους ή ακόμη και να αποσυρθούν από την αγορά», δήλωσε ο John Grant, επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας αεροπορικών δεδομένων OAG.
Αρκετά αφεντικά ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών έχουν παραπονεθεί ότι θα δυσκολευτούν να ανταγωνιστούν τους κινέζους ανταγωνιστές τους λόγω του επιπλέον κόστους που συνεπάγονται οι εκτροπές γύρω από τον ρωσικό εναέριο χώρο.
Πέρυσι, ο Ben Smith, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, δήλωσε ότι οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες είχαν ένα «αθέμιτο πλεονέκτημα» έναντι των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων, ενώ ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Finnair, Topi Manner, δήλωσε ότι μόνο οι πιο πολυσύχναστες διαδρομές προς την Κίνα θα ήταν κερδοφόρες.
Οι αποφάσεις να αναβληθούν ορισμένες πτήσεις προς την Κίνα έρχονται επίσης εν μέσω ενδείξεων ότι η ζήτηση για πτήσεις μεταξύ Ασίας και Ευρώπης δεν έχει ανακάμψει από την πανδημία Covid-19 τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν.
Η IAG, ιδιοκτήτρια της BA, ανέφερε αδυναμία στην Ασία στα κέρδη της την περασμένη εβδομάδα, ενώ η Lufthansa επεσήμανε μείωση των εσόδων από την περιοχή τον περασμένο μήνα.
Η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas επεσήμανε την επιβράδυνση της ζήτησης όταν απέσυρε τη μοναδική πτήση της προς την ηπειρωτική Κίνα τον Μάιο.
Latest News
Mc Donald’s: Τα γεύματα των 5 δολαρίων δίνουν ώθηση στην μετοχή της
Η Citi αύξησε τον στόχο τιμής της μετοχής της McDonald’s Corporation από 275 δολάρια σε 301 δολάρια
Τα «μουσικά» μαθήματα Tέιλορ Σουίφτ και Oasis στην παγκόσμια οικονομία
Πώς η μουσική ανοίγει νέους ορίζοντες στο οικονομικό στερέωμα
Γιατί πλούσιοι Αμερικανοί αγοράζουν επενδυτικά ακίνητα στο εξωτερικό
Αλλά οι ιδιοκτήτες προειδοποιούν ότι «πολλοί άνθρωποι χάνουν πολλά χρήματα» στα ακίνητα
Στην έρημο της Νεβάδα κρίνεται το μέλλον των Μέρντοχ - Η «τελευταία πίστα» στο παιχνίδι διαδοχής
Η προσπάθεια Μέρντοχ να αφαιρέσει τον έλεγχο της αυτοκρατορίας του από τρία από τα παιδιά του πρόκειται να επιλυθεί σε δικαστήριο της Νεβάδα
Φουρτούνες για τους μισθούς στα κανάλια της Βενετίας - Τα διλήμματα των επιχειρήσεων
Γιατί οι μισθοί δεν ανεβαίνουν όσο πρέπει
Θα πρέπει οι εταιρείες να αφήνουν το προσωπικό να κάνει ό,τι θέλει;
Το πόσο αυστηρή θα πρέπει να είναι η εργασία σε μία εταιρεία αποτελεί ανοιχτό θέμα συζήτησης - Τα νέα μοντέλα εργασίας
Θα φρενάρει η ΕΕ τους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα;
Διχασμένη η ΕΕ για τους δασμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία
Μαίνεται ο πόλεμος των μικροτσίπ για τον έλεγχο των πιο προηγμένων συσκευών [γράφημα]
Η σύγκρουση ΗΠΑ και Κίνας επεκτείνεται σε Ευρώπη και Ασία
Γιατί η στεγαστική κρίση είναι τόσο επίμονη στις ΗΠΑ
Η στεγαστική κρίση δεν εξαφανίζεται ακόμη και με περικοπές επιτοκίων και βοήθεια από την Ουάσιγκτον
Ποιο είναι το κρυφό όπλο του Xόλιγουντ
Πώς ένα στούντιο αλλάζει τα δεδομένα στο Χόλιγουντ