Η Τέιλορ Σουίφτ, το είδωλο της ποπ που φημίζεται για τις επιτυχίες των κορυφαίων charts και τα sold out στάδια, βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο για έναν ακόμα λόγο: το κολοσσιαίο αποτύπωμά της άνθρακα.
Μπορεί το μουσικό της ταλέντο να είναι ευρέως αποδεκτό, ωστόσο η κλίση της για ταξίδια με ιδιωτικό τζετ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για την περιβαλλοντική ευθύνη στη σφαίρα των διασημοτήτων. Η φράση «Τα παπούτσια της Τέιλορ Σουίφτ πρέπει να είναι κατασκευασμένα από άνθρακα» έχει γίνει ένα σαρδόνιο σχόλιο για τις συχνές πτήσεις της και τις εκπομπές ρύπων που προκύπτουν.
Αλλά πόσα καύσιμα τζετ καταναλώνει και τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον;
Τέιλορ Σουίφτ: Γιατί την έπιασε στο στόμα της η Κριστίν Λαγκάρντ
Μετρώντας το αποτύπωμα άνθρακα της Τέιλορ Σουίφτ
Όπως γράφει το oilprice.com, η εκτίμηση της ακριβούς ποσότητας καυσίμου αεριωθουμένων που καταναλώνει η Τέιλορ Σουίφτ είναι μια πολύπλοκη εργασία, καθώς εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως οι αποστάσεις πτήσης, οι τύποι αεροσκαφών και ο αριθμός των επιβατών. Ωστόσο, δεδομένα από πλατφόρμες παρακολούθησης πτήσεων και ειδησεογραφικά ρεπορτάζ προσφέρουν μια ματιά στις συνήθειές της στο jet-setting.
Μόνο το 2022, το ιδιωτικό τζετ της Σουίφτ φέρεται να ότι πραγματοποίησε 170 πτήσεις, συγκεντρώνοντας πάνω από 22.000 λεπτά στον αέρα.
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 16 ημέρες που πέρασαν στον αέρα.
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις
Συγκριτικά εκτιμάται ότι το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του μέσου Αμερικανού από τις πτήσεις είναι περίπου 0,8 τόνοι CO2. Οι πτήσεις της Σουίφτ σε ένα μόνο έτος εκτιμάται ότι παρήγαγαν πάνω από 8.000 τόνους CO2.
Οι 8.000 τόνοι CO2 που εκπέμπονται από το τζετ της Τέιλορ είναι σχετικά περιορισμένοι σε σύγκριση με τις εκπομπές του Airforce One του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν που εξέπεμψε σχεδόν έναν μετρικό τόνο σε ένα μόνο ταξίδι για να παρακολουθήσει μια σύνοδο κορυφής για την κλιματική αλλαγή στη Γλασκώβη και την Ιταλία.
Αυτό το εκπληκτικό νούμερο έχει προκαλέσει κριτική από περιβαλλοντολόγους και ακτιβιστές για το κλίμα, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μια τέτοια υπερβολική χρήση ιδιωτικών τζετ είναι μη βιώσιμη και ανεύθυνη, ειδικά ενόψει της συνεχιζόμενης κλιματικής κρίσης.
Οι Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις
Τα ιδιωτικά τζετ είναι διαβόητα για τις δυσανάλογα υψηλές εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις. Ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμπει τόσο διοξείδιο του άνθρακα σε μια ώρα όσο ένα αυτοκίνητο σε ένα χρόνο. Οι λόγοι αυτής της ανισότητας είναι πολλαπλοί:
Χαμηλότερη χωρητικότητα επιβατών: Τα ιδιωτικά τζετ συνήθως μεταφέρουν πολύ λιγότερους επιβάτες από τα εμπορικά αεροσκάφη, πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπομπές ανά επιβάτη είναι σημαντικά υψηλότερες.
Αναποτελεσματικά μονοπάτια πτήσης: Τα ιδιωτικά αεριωθούμενα αεροσκάφη συχνά ακολουθούν λιγότερο άμεσες διαδρομές και κάνουν πιο συχνές στάσεις, οδηγώντας σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.
Τύπος καυσίμου: Πολλά ιδιωτικά τζετ λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων , τα οποία αποτελούν σημαντική πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Το debate της υπευθυνότητας των Celebrities
Η περίπτωση της Τέιλορ Σουίφτ έχει πυροδοτήσει μια ευρύτερη συζήτηση για τον ρόλο των διασημοτήτων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ως δημόσια πρόσωπα με τεράστια επιρροή, οι διασημότητες έχουν μια μοναδική πλατφόρμα για να ευαισθητοποιήσουν και να υποστηρίξουν βιώσιμες πρακτικές. Ωστόσο, οι πράξεις τους συχνά έρχονται σε αντίθεση με τα λόγια τους, όπως φαίνεται στην περίπτωση της Σουίφτ και του ιδιωτικού της τζετ.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι διασημότητες, όπως όλοι οι άλλοι, έχουν το δικαίωμα να ταξιδεύουν όπως θέλουν και ότι η ιδιωτική τους ζωή δεν πρέπει να υπόκειται σε δημόσιο έλεγχο.
Άλλοι υποστηρίζουν ότι το προνόμιο συνοδεύεται από ευθύνη και ότι οι διασημότητες έχουν ηθική υποχρέωση να δίνουν το παράδειγμα και να μειώνουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ωστόσο, ότι δεν είναι όλοι τόσο πράσινοι όσο ο Κιάνου Ριβς.
Latest News
«Δεν βγαίνουν τα κουκιά για τους στόχους των ΑΠΕ» – Οι αντιδράσεις των ηλεκτροπαραγωγών στο ΕΣΕΚ
Ο ΕΣΑΗ αμφισβητεί την επίτευξη του στόχου για την πράσινη μετάβαση και της διείσδυσης των ΑΠΕ το 2030 ζητώντας αλλαγές στο κείμενο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα
Χωρίς μείωση ορυκτών καυσίμων η ατζέντα του Αζερμπαϊτζάν για την COP29
Τι προτάσσει στην ατζέντα της COP29 ο υπουργός του Αζερμπαϊτζάν που θα φιλοξενήσει την επόμενη σύνοδο για το κλίμα
Πόσο θα μειώσει το ενεργειακό κόστος η διείσδυση των ΑΠΕ - Χρειάζεται περισσότερη αιολική ενέργεια
Οι επισημάνσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ επί του εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ)
Πατήθηκε το κουμπί για νέα έργα αποθήκευσης ενέργειας - Πού θα χωροθετηθούν
Υπεγράφη η υπουργική απόφαση για τον τρίτο διαγωνισμό έργων αποθήκευσης ενέργειας - Τι προβλέπει για μονάδες μπαταριών και φωτοβολταϊκά
Αύξηση 23% στις παραγγελλίες για ανεμογεννήτριες - Ποιος έχει τα σκήπτρα
Οι παγκόσμιες παραγγελίες για χερσαίες ανεμογεννήτριες έφτασαν τα 91,2 GW το α΄ εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 23% σε ετήσια βάση
Πόσο κερδίζει η ΕΥΑΘ από τη συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Η συμφωνία της ΕΥΑΘ με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή προβλέπεται να επιφέρει πρόσθετο όφελος από τη μεταβίβαση πιστοποιητικών για την «πράσινη» ενέργεια
Αυτές είναι οι 13 πόλεις που θα μπορούσαν να βρεθούν κάτω από το νερό μέχρι το 2050
Η κλιματική αλλαγή απειλεί πολλές περιοχές του πλανήτη – Οι πόλεις που ίσως βρεθούν κάτω από το νερό τα επόμενα 25 χρόνια δεν είναι μακριά μας, ούτε άγνωστες
Πώς θα κινούνται τα φορτηγά του μέλλοντος;
Οι κατασκευαστές φορτηγών βρίσκονται υπό πίεση για να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων τους. Σε ποια εναλλακτική πρέπει να στραφούν όμως; Στις μπαταρίες ή στις κυψέλες καυσίμου;
Πέφτει η στάθμη σε τέσσερις φυσικές λίμνες της Κεντρικής Μακεδονίας
Βόλβη, Κορώνεια, Δοϊράνη και Πικρολίμνη βιώνουν τις επιπτώσεις από την ξηρασία στη Μεσόγειο, σύμφωνα με έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Βιοτόπων – Υγροτόπων
Νέο σταθμό αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας κατασκευάζει Κίνα
Η κατασκευή του ενεργειακού σταθμού έχει κόστος 270 εκατομμυρίων ευρώ ενώ αναμένεται ότι θα έχει συνδεθεί στο δίκτυο μεταφοράς ενέργειας της Κίνας μέχρι το τέλος της χρονιάς