Στο δεύτερο Σαββατοκύριακο κυκλοφορίας στους κινηματογράφους, το «A Minecraft Movie» ξεπέρασε τα 550 εκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις εισιτηρίων για να γίνει επίσημα η δεύτερη πιο προσοδοφόρα ταινία βιντεοπαιχνιδιών που έγινε ποτέ και η κορυφαία κυκλοφορία του Χόλιγουντ για το 2025.

Ανεπίσημα, είναι η κορωνίδα της εποχής των μιμιδίων του κινηματογράφου. Τροφοδοτούμενη από ένα μπαράζ εσωτερικών ανέκδοτων που μοιράζονται όσοι παίζουν Minecraft, η ταινία πέτυχε αυτό που το Χόλιγουντ πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να φέρει τους νέους στις αίθουσες.

Για τους Generations Z και Alpha, στους οποίους ανήκει ο εικονικός κόσμος του Minecraft, η κινηματογραφική μεταφορά θα μείνει στη μνήμη ως το πράγμα που πραγματικά τους ένωσε για να φωνάξουν μαζί τις λέξεις “chicken jockey”.

Η πρώτη του προβολή ήταν μια πιο άγρια ​​σκηνή. Το βράδυ σε ένα κινηματογράφο πρώτης προβολής, οι θεατές πετούσαν ποπ κορν και ούρλιαζαν ατάκες από τους διαλόγους των χαρακτήρων – κάτι που το κοινό γνώριζε ήδη από βίντεο που είχαν καταγραφεί από άλλους θεατές για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα πιο viral από αυτά τα βίντεο ήταν χαοτικά, όπου έδειχναν ομάδες εφήβων να χοροπηδούν και να πετάνε σνακ. Άλλα βίντεο πρόσφεραν ταξινομήσεις των σκηνών της ταινίας που προκάλεσαν αυτές τις αντιδράσεις, με κορυφαία την εμφάνιση του τζόκεϊ κοτόπουλου-“chicken jockey” στη μεγάλη οθόνη: ένα ζόμπι μωρό επιστρατευμένο καβάλα σε ένα κοτόπουλο, το αγαπημένο των παικτών στο παιχνίδι Minecraft. Κάποια βίντεο έδειχναν την αστυνομία να κάνει έφοδο σε κινηματογράφο στη Γιούτα όπου θεατές έφεραν ζωντανό κοτόπουλο.

Όλα αυτά οδήγησαν περισσότερους ανθρώπους στα θέατρα για να μπορέσουν να ζήσουν τα μιμίδια προσωπικά.

Minecraft από παιχνίδι ταινία

Το Minecraft, που αναπτύχθηκε το 2009 από έναν Σουηδό σχεδιαστή παιχνιδιών, βάζει τους παίκτες σε ένα γεωμετρικό τοπίο όπου περιφέρονται ελεύθερα ενώ κατασκευάζουν και ανασκαφές, κατασκευάζοντας ό,τι μπορούν να φανταστούν με στοιβαγμένα εργαλεία και υλικά. Αποφεύγουν τους πράσινους επιτιθέμενους που ονομάζονται αναρριχητικά και άλλες απειλές. Εκτός από αυτό, το θέμα είναι να κατασκευάεις αντικείμενα και να κάνεις παρέα με άλλους παίκτες.

Ένας 12χρονος είπε στην Wall Street Journal: «Μεγαλώσαμε με αυτό. Τώρα καταλαβαίνουν και τα μικρά παιδιά».

Η ταινία “The Super Mario Bros. Movie” από το 2023 κατέχει το ρεκόρ για την προσαρμογή βιντεοπαιχνιδιών με τις υψηλότερες εισπράξεις. Αλλά αυτό το παιχνίδι της Nintendo είχε θαυμαστές αξίας δεκαετιών και μια ενσωματωμένη πλοκή περιπέτειας. Ως πνευματική ιδιοκτησία, το Minecraft έχει περισσότερα κοινά με την Barbie, μια κούκλα συνώνυμη με την παιδική ηλικία αλλά με tabula rasa όσον αφορά την ιστορία. Η ταινία «Barbie» της σκηνοθέτιδας Γκρέτα Γκέργουιγκ ήταν μεγάλη επιτυχία το 2023 και είχε να πει έξυπνα πράγματα για τους ρόλους των φύλων και τα πρότυπα ομορφιάς.

Το “A Minecraft Movie” κέρδισε επειδή ήταν σκόπιμα χαζό. Αυτό συμβαίνει επειδή ο σκηνοθέτης Τζάρεντ Χες, ο οποίος έκανε μια χαζή ταινία για millennials με το «Napoleon Dynamite» του 2004, κατανόησε την αποστολή.

Ο Χες δημιούργησε την ταινία γύρω από τον Τζακ Μπλακ, ο οποίος προσφέρει κάθε ατάκα με πλήρη αφοσίωση. Παίζει τον Στιβ, τους συνήθως σιωπηλούς χαρακτήρες που χρησιμοποιούν οι παίκτες στο παιχνίδι, και τραγουδάει ένα πιασάρικο τραγούδι για το μαγείρεμα πουλερικών με καυτή λάβα. Ο Τζέισον, φορώντας ένα ροζ σακάκι με κρόσσια, υποδύεται έναν gamer που έφτασε στο ζενίθ του τη δεκαετία του ’80. Η ταινία εγκαθιδρύει μια παράλληλη πραγματικότητα με λίγα λεπτά φωνητικής εξήγησης από τον Μπλακ – «Αποδείχθηκε, ανοίξαμε μια πύλη σε μια άλλη διάσταση…» – προτού αφήσει ελεύθερους τους χαρακτήρες της. Το μιμίδιο chicken jockey

Συμμετοχή κοινού

Οι μεγαλύτεροι θεατές, συμπεριλαμβανομένων των γονέων που συνοδεύουν τα μικρά παιδιά τους, μπερδεύονται όταν το κοινό απαγγέλλει (και, σε ορισμένα θέατρα, φρικάρει με) φαινομενικά τυχαίες ατάκες. Όπως όταν ο Μπλακ δηλώνει: «Είμαι ο Στιβ».

«Δεν είναι για αυτούς, είναι για εμάς», είπε 13χρονος στη Wall Street Journal.

Η ταινία έχει γίνει ένα δημοψήφισμα γενεών για το πώς να συμπεριφέρεται κανείς δημόσια. Πολλοί άνθρωποι έχουν απογοητευτεί και ενοχληθεί από το κοινό που πετάει ποπ κορν στις οθόνες. Αλλά οι ιδιοκτήτες λένε ότι αυτό ήταν σπάνιο και επισήμαναν το θετικό: κινηματογράφοι γεμάτοι νέους πουσπάνια πάνε.

«Αν πρέπει να βάλουμε περισσότερα ποπ κορν και να μαζέψουμε περισσότερα ποπ κορν στο τέλος κάθε προβολής, φίλε, είναι μικρό τίμημα για sold out», είπε στην WSJ ο Πολ Φάρνσγουορθ, εκτελεστικός διευθυντής επικοινωνίας και περιεχομένου στο B&B Theatres, μια ανεξάρτητη αλυσίδα σε 16 πολιτείες.

Μετά από ένα αργό ξεκίνημα φέτος, οι ιδιοκτήτες κινηματογράφων και τα στούντιο του Χόλιγουντ —ειδικά η Warner Bros., που κυκλοφόρησε το «A Minecraft Movie»— εξακολουθούν να λένε ότι οι ταινίες δημιουργούν κοινές εμπειρίες. Παρόλο που το νεανικό κοινό πιθανότατα έχει ήδη προχωρήσει στην επόμενη τάση.

«Η διάρκεια ζωής σε αυτά τα μιμίδια είναι μικρή», είπε ο Φάρνσγουορθ. «Αλλά εν τω μεταξύ, απλώς απολαμβάνουμε τη βόλτα».

[σ.σ. Η λέξη meme, μιμίδιο, μονάδα πολιτισμικών πληροφοριών που διαδίδονται με μίμηση. Ο όρος meme (από το ελληνικό μίμημα, μιμούμαι) εισήχθη το 1976 από τον Βρετανό εξελικτικό βιολόγο Ρίτσαρντ Ντόκινς στο έργο του The Selfish Gene.]

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή