Η εποχή της ηλεκτροκίνησης ήδη έχει ξεκινήσει και η ηλεκτρική ενέργεια είναι αυτή που κινεί καθημερινά μεγάλο ποσοστό οχημάτων. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2021 το 26,1% των συνολικών πωλήσεων αφορούσε υβριδικά οχήματα και το 6,5% αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δύο κατηγορίες αυτοκινήτων, που ως ένα σημείο λειτουργούν παρόμοια, αλλά έχουν σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη κύρια διαφορά μεταξύ ενός ηλεκτρικού οχήματος και ενός υβριδικού plug-in αυτοκινήτου είναι ότι το πρώτο τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρικό κινητήρα και έχει μία μεγάλη μπαταρία που δίνει αυτονομία πολλών δεκάδων χιλιομέτρων, ενώ η υβριδική τεχνολογία συνδυάζει επαναφορτιζόμενες μπαταρίες (οι οποίες είναι μικρότερες σε σχέση με τα ηλεκτρικά) και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος τίθεται σε λειτουργία κάθε φορά που η μπαταρία αγγίζει μηδενική ενέργεια.
Οι δύο τύποι έχουν αθόρυβη λειτουργία. Τα μεν ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται πάντα από τους ηλεκτρικούς κινητήρες τους, έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και αθόρυβη λειτουργία καθ’ όλη τη λειτουργία τους, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τα plug-in οχήματα, που χρησιμοποιούν και τον παραδοσιακό κινητήρα όταν τελειώσει η ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών, εκπέμποντας ρύπους και θόρυβο.
Το μειωμένο κόστος ανά χιλιόμετρο στα ηλεκτρικά οχήματα τα καθιστά πιο οικονομικά στην καθημερινή χρήση, ενώ η συντήρησή τους είναι ευκολότερη. Αντίθετα, τα plug-in οχήματα απαιτούν συντήρηση σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ηλεκτρική αυτονομία
Μία άλλη από τις μεγάλες διαφορές μεταξύ plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων είναι η ηλεκτρική αυτονομία τους. Τα PHEV προσφέρουν περιορισμένη εμβέλεια στην ηλεκτρική λειτουργία (κοντά στα 50 χιλιόμετρα) έναντι των ηλεκτρικών που ξεκινάει από τα 250 χιλιόμετρα και πάνω. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί, όμως δεν παύει να είναι περιοριστική για κάποιον που θέλει να κάνει, για παράδειγμα, τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη χωρίς στάση για επαναφόρτιση. Αντίθετα, χάρη στην προστιθέμενη αξία που παρέχει ο παραδοσιακός κινητήρας καυσίμου σε ένα υβριδικό όχημα, η συνολική αυτονομία του είναι πολύ μεγαλύτερη και μπορεί να προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη από αυτή ενός παραδοσιακού οχήματος.
Ως προς τις επιδόσεις, τα plug-in προσφέρουν υψηλότερες επιδόσεις, όπως η μέγιστη ταχύτητα και το εύρος οδήγησης, ενώ η επιτάχυνση και στα δύο είναι σχεδόν παρόμοια.
Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να παρκάρουν δωρεάν σε ρυθμιζόμενους χώρους στάθμευσης στις περισσότερες πόλεις, δεν συμβαίνει το αντίστοιχο για τα υβριδικά plug-in.
Οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών plug-in επηρεάζουν, επίσης, τον φόρο ταξινόμησης οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα απαλλάσσονται από αυτόν τον φόρο, ενώ τα PHEV έχουν έστω και μικρό τέλος ταξινόμησης.
Τέλος, ακόμη μία διαφορά εστιάζεται στην τιμή κτήσης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα σε σχέση με τα υβριδικά.
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες ανάγκες ενός οδηγού, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός πόλης ή κοντά σε αυτήν (μεγαλύτερη αυτονομία, πλεονεκτήματα στάθμευσης και δυνατότητα οδήγησης στα κέντρα των πόλεων), ενώ στο συνολικό εύρος οδήγησης τα plug-in υβριδικά είναι πιο κατάλληλα για οδηγούς που διανύουν τακτικά μεγάλες αποστάσεις και ξεπερνούν τα όρια αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η Χάλκη πρωτοπορεί και στην τεχνολογία - Το app για το νησί
Οι δυνατότητες που προσφέρονται για τους δημότες και τους επισκέπτες του νησιού
Χόλιγουντ ή AI; - Το παρασκήνιο της κόντρας Σκάρλετ Γιόχανσον και OpenAI
Στο επίκεντρο, η χρήση του έργου των καλλιτεχνών στην εποχή της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης
Δύσκολα τα πράγματα για την Nvidia στην Κίνα - Γιατί ρίχνει τις τιμές
Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην Κίνα είναι προειδοποιητικό καμπανάκι για τους επενδυτές της Nvidia
Το Νέο Μουσείο έρχεται, ο Μιχάλης Τσαμάζ φεύγει...
Η ιστορία των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας θα έχει νέο σπίτι σε 4 χρόνια - Η ιστορία του ΥΜΑ-ΝΥΜΑ - Τα σχόλια του CEO που αποχωρεί τον Ιούνιο
Ποιος είναι ο ανταγωνιστής του Google Translate που «χτύπησε» κεφαλαιοποίηση 2 δισ. δολ.
Ποιος ο σχεδιασμός της επόμενης ημέρας για την ανερχόμενη εταιρεία
Στο κέντρο της Αθήνας μεταφέρεται το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ
Το Νέο Μουσείο θα στεγάζεται σε τμήμα του ιστορικού συγκροτήματος ΥΜΑ-ΝΥΜΑ, στην οδό Πατησίων 85
Kaspersky: Πόσος είναι ο χρόνος απόκρισης σε περιστατικά υψηλού κινδύνου
Τι προβλέπει πρόσφατη έκθεση Kaspersky
SpaceX: Εκτοξεύτηκαν οι κατασκοπευτικοί δορυφόροι των ΗΠΑ
Η εταιρεία του Μασκ ανέλαβε να υλοποιήσει το νέο δορυφορικό δίκτυο των μυστικών υπηρεσιών.
Η Alexa γίνεται 10 χρονών και αποκτά... τεχνητή νοημοσύνη
Τα σχέδια της Amazon για να προλάβει τον ανταγωνισμό
Όσοι προσλαμβάνονται στην JPMorgan εκπαιδεύονται στην ΑΙ
Ο CEO της τράπεζας Τζέιμι Ντίμον παρομοίασε την AI με την επίδραση της τυπογραφίας και της ατμομηχανής