Αύξηση επιτοκίων πάνω από το 4% τους επόμενους μήνες βλέπει η πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας του Κλίβελαντ, Λορέτα Μέστερ και μέλος με δικαίωμα ψήφου στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ανοικτής Αγοράς, η οποία καθορίζει τα επιτόκια.
«Κατά την άποψη μου είναι απαραίτητο να ανεβάσουμε τα επιτόκια πάνω από το 4% μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους και να το διατηρήσουμε εκεί», ανέφερε σε ομιλία της στο Ντέιτον και πρόσθεσε ότι δεν αναμένει η Fed να μειώσει τον στόχο για τα επιτόκια το επόμενο έτος.
Διαβάστε επίσης: FED: Επιμένει αντιπληθωριστικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει βρει και τη λύση
Τα επιτόκια θα παραμείνουν αυξημένα «για κάποιο χρονικό διάστημα», χρησιμοποίησε δηλαδή την φράση που έχει επαναλάβει αρκετές φορές το τελευταίο διάστημα ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ. Επιπλέον ανέφερε ότι τα πραγματικά επιτόκια, η διαφορά μεταξύ του επιτοκίου της Fed και του πληθωρισμού, θα πρέπει «να κινηθούν σε θετικό έδαφος»
Η Fed έχει αυξήσει φέτος τα επιτόκια τέσσερις φορές κατά 225 μονάδες βάσης συνολικά. Οι αγορές προεξοφλούν μια τρίτη διαδοχική αύξηση κατά 75 μονάδες βάσης στη συνεδρίαση του Σεπτεμβρίου και αναμένουν ότι οι μειώσεις των επιτοκίων θα αρχίσουν από το φθινόπωρο του 2023. Επιπλέον σήμερα ποντάρουν 1 προς 3 πιθανότητες τα επιτόκια να ανέλθουν πάνω από το 4% το επόμενο έτος.
Η πορεία της οικονομίας
Όσον αφορά την πορεία της αμερικανικής οικονομίας η Μέστερ αναμένει ότι οι αυξήσεις των επιτοκίων θα επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη, η οποία κατά την άποψή της κινείται «πολύ κάτω από το 2%», ενώ το ποσοστό ανεργίας αυξάνεται και οι χρηματοπιστωτικές αγορές παραμένουν ευμετάβλητες. Εκτιμά ότι ο πληθωρισμός θα μειωθεί στο 5%-6% φέτος και θα πλησιάσει το στόχο της Fed τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, δεν υποστηρίζει την άποψη ότι η Fed θα πρέπει απαραίτητα να συνεχίζει να αυξάνει τα επιτόκια μέχρι ο πληθωρισμός να φτάσει στο 2%, αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να παραμείνουν σε επαγρύπνηση. « Θα ήταν λάθος να κηρύξουμε τη νίκη επί του θηρίου του πληθωρισμού πολύ σύντομα. Κάτι τέτοιο θα μας έφερνε πίσω στον κόσμο της νομισματικής πολιτικής του “stop-and-go” της δεκαετίας του 1970, η οποία κόστισε πολύ ακριβά στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις» είπε χαρακτηριστικά
Latest News
Ο Σιλβέστερ Σταλόνε βγάζει στο σφυρί ρολόι Patek Phillipe - Το φορούσε στους «Αναλώσιμους 2»
Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ένα Grandmaster Chime τίθεται σε εμπορική δημοπρασία
Τα θαλάσσια drones «ταράζουν τα νερά» στις ΗΠΑ - Τι αλλάζει στον ναυτικό πόλεμο
Η φονική αποτελεσματικότητα των θαλάσσιων drones έχει αποδειχθεί στη Μαύρη Θάλασσα
Αύξηση επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ευρωζώνη με τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και ένα έτος
Οι πάροχοι υπηρεσιών καταγράφουν ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους για τρίτο συνεχόμενο μήνα
«Ανακαινίστε για να αυξήσετε τις πωλήσεις» - Καμπανάκι από τον πρώην CEO των Starbucks
Ο Χάουαρντ Σουλτς υποστήριξε ότι η εταιρεία πρέπει να βελτιώσει τον τρόπο παραγγελίας και την εμπειρία πληρωμής μέσω κινητών
Η Ευρώπη έχει τα εμπορικά εργαλεία για να αμυνθεί στην Κίνα - Η προειδοποίηση Φον ντερ Λάιεν
«Ο κόσμος δεν μπορεί να απορροφήσει την πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας»
Ο Μπάφετ φεύγει, ο Άμπελ έρχεται - Η επόμενη μέρα στην Berkshire
Ο Γκρεγκ Άμπελ προβλέπεται πως θα αντικαταστήσει τον Μπάφετ στη λήψη όλων των σημαντικών αποφάσεων για τις επενδύσεις και την κατανομή του κεφαλαίου
Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla
Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»
Πώς η στεγαστική κρίση της ΕΕ ενδυναμώνει την ακροδεξιά
Τα δυσβάσταχτα ενοίκια και οι τιμές των ακινήτων κινδυνεύουν να γίνουν βασικό πολιτικό ζήτημα σε όλη την ήπειρο
Λέιν (ΕΚΤ): Πιο σίγουρος ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο στόχο
Ενισχύονται οι εκτιμήσεις για μείωση των ευρωεπιτοκίων τον Ιούνιο
Από τη βενζίνη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τι κάνουν ΗΠΑ και Κίνα
Οι ραγδαίες πωλήσεις αυτοκινήτων, μαζί με την υψηλή οικονομική ανάπτυξη και τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν τη ζήτηση βενζίνης στην Ινδία και την Ινδονησία