Στην αγορά νεότευκτων δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), διεισδύει με ταχείς ρυθμούς η Κίνα, καθώς εγχώριοι και ξένοι πλοιοκτήτες στρέφονται στα κινεζικά ναυπηγεία για παραγγελία αυτής της κατηγορίας πλοίων, και καθώς τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας είναι πλήρως δεσμευμένα για άλλες ναυπηγήσεις.
Τρία κινεζικά ναυπηγεία – εκ των οποίων μόνο ένα από αυτά έχει εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων δεξαμενόπλοιων LNG – απέσπασαν σχεδόν το 30% των παραγγελιών – ρεκόρ του τρέχοντος έτους για 163 νέα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, κερδίζοντας πόντους σε έναν τομέα όπου η Νότια Κορέα συνήθως καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Διαβάστε επίσης – Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Το κρίσιμο 20ήμερο των εργαζομένων
Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων LNG για τα κινεζικά ναυπηγεία τριπλασιάστηκαν καθώς οι κινεζικοί έμποροι φυσικού αερίου και οι φορείς εκμετάλλευσης στόλων έσπευσαν να βελτιώσουν τη θέση τους στην αγορά, μετά την ανατροπή των ροών του παγκόσμιου ενεργειακού εφοδιασμού λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Διαβάστε επίσης: H αναβίωση των ναυπηγείων στην Ελλάδα
Με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να κατακλύζονται από παραγγελίες για την εξυπηρέτηση της τεράστιας επέκτασης του Βόρειου Πεδίου του Κατάρ, τα κινεζικά ναυπηγεία προσέλκυσαν επίσης περισσότερες ξένες παραγγελίες.
Τα κινεζικά ναυπηγεία κέρδισαν φέτος 45 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων LNG αξίας περίπου 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου πέντε φορές περισσότερες από τις αξίες παραγγελιών του 2021, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων ναυτιλίας Clarksons Research.
Τριπλάσιες παραγγελίες
Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν αυξήσει τις παραγγελίες δεξαμενοπλοίων LNG σε 66 από 21, αποσπώντας το 21% των παγκόσμιων παραγγελιών αξίας περίπου 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Συγκριτικά, τα κινεζικά ναυπηγεία κατασκεύασαν μόλις το 9% του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου LNG, σύμφωνα με την Clarksons.
Η Hudong-Zhonghua Shipbuilding με έδρα τη Σαγκάη είναι το μόνο κινεζικό ναυπηγείο με εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG, παραδίδοντας δεκάδες τέτοια πλοία από το 2008. Φέτος, απέσπασε το 75% των νέων παραγγελιών της Κίνας. Το κινεζικό αυτό ναυπηγείο μοιράστηκε 26 παραγγελίες από τοπικούς ιδιοκτήτες – έναντι εννέα τα τελευταία δύο χρόνια – με άλλες μονάδες όπως η China State Shipbuilding Corporation, η Dalian Shipbuilding Industry και η Jiangnan Shipyard (Group), σύμφωνα με την Clarksons και αξιωματούχους του κλάδου.
Δύο άλλα ναυπηγεία – η China Merchants Heavy Industry (CMHI) και η Yangzijiang Shipbuilding (YAZG.SI) – πιστοποιήθηκαν για την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG φέτος και έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον από εγχώριους και ξένους αποστολείς.
Τα δεξαμενόπλοια LNG, όπως και τα αεροπλανοφόρα, είναι από τα πιο δύσκολα στην κατασκευή πλοία και χρειάζονται έως και 30 μήνες. Μόνο για δεξαμενές τύπου μεμβράνης, περίπου 200 εργαζόμενοι χρειάζονται δύο μήνες εργασίας στη συγκόλληση κομματιών λεπτού χάλυβα και 130 km γραμμών σύνδεσης.
Latest News
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου