Εξακολουθεί να «βυθίζεται» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) «πιάνοντας» τα χαμηλά των 2,5 τελευταίων ετών. Οι ναύλοι πέφτουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο η αισιοδοξία δεν λείπει από τους αναλυτές που θεωρούν ότι η εικόνα θα αλλάξει μετά το τέλος της κινεζικής πρωτοχρονιάς, που φέτος είναι στις 23 Ιανουαρίου.
Οι κινέζοι μπαίνουν στο έτος του λαγού (η κουνελιού) και όπως λέγεται συμβολίζει την υπομονή και την τύχη. Υπομονή και τύχη θα πρέπει να έχουν και οι πλοιοκτήτες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αναμένεται να δουν άνοδο των ναύλων μετά το πέρας των γιορτών για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Βυθίζονται οι εισαγωγές στις ΗΠΑ λόγω πληθωρισμού
H αύξηση των ημερών παραμονής των πλοίων στα λιμάνια κυρίως της Κίνας, Ινδονησίας και Αυστραλίας σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, μπορεί να οδηγήσει σε μια άνοδος των ναύλων με την αύξηση της δραστηριότητας μετά το πέρας των αργιών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.
Τα ναύλα
Άλλοι αναλυτές αναφέρουν ότι η πτώση των ναύλων αυτή την περίοδο ήταν αναμενόμενη. Είναι συνηθισμένο τονίζουν το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους τα κέρδη των πλοίων να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς εκτός των άλλων επηρεάζονται και από τις αργίες της κινεζικής πρωτοχρονιάς Κοιτάζοντας πίσω τα προηγούμενα χρόνια στατιστικά προκύπτει ότι η πτώση των ναύλων είναι συνηθισμένη κατά τον πρώτο μήνα κάθε νέου έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Παρά το αρνητικό ξεκίνημα, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023.
Όπως αναφέρει η Xclusiv, η Κίνα βρίσκεται στη μέση ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την ανάπτυξη υποδομών μετά το τέλος της πανδημίας. Παράλληλα με αυτό η αισιοδοξία ότι μετά τις εβδομαδιαίες διακοπές της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι ναύλοι στην spot αγορά, θα βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους κλάδους χύδην ξηρού φορτίου, δημιουργεί την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς είναι καλύτερες από την αρχή του 2023.
Latest News
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης