Μετά από ένα μίνι ράλι μιας εβδομάδας ο ημερήσιος ναύλος στα capesize πλοία πέρασε και πάλι πάνω από τα 5.000 δολ και συγκεκριμένα στα 5.271 δολ κερδίζοντας πάνω από 500 δολ σε μία ημέρα, την προηγούμενη Παρασκευή.
Ωστόσο και πάλι η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου κινείται σε χαμηλά επίπεδα με τον Baltic Dry Index (BDI) , τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς να παραμένει κάτω από τις 1.000 μονάδες, στις 883. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι μέσα σε μία εβδομάδα βελτιώθηκε κατά 64%.
Ο πονοκέφαλος για την ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου , εκτός από την εποχικότητα ήταν και ο «κακός» καιρός στη Βραζιλία και η κινούμενη με αργούς ακόμη ρυθμούς ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας μετά την πανδημία.
Συνήθως τέτοια εποχή κάθε έτος, η αγορά είναι υποτονική, ωστόσο φέτος η ύφεση είναι πιο σοβαρή από άλλες χρονιές. Οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία είναι περισσότερες με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα ορυχεία, που είναι το βασικό προϊόν που μεταφέρουν τα capes.
Συνεχίζονται οι πιέσεις στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου
Ο «κακός» καιρός
Αυτός ο «κακός» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου καιρός, ήρθε σε συνδυασμό με μια αυξημένη κατά 5%-6% προσφορά πλοίων λόγω του ότι μειώθηκε σημαντικά η συμφόρηση στα λιμάνια. Τελευταία φορά που τα πλοία capesize αντιμετώπιζαν μεγάλη κρίση ήταν το 2016 όταν σταμάτησε η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα μεγάλα ορυχεία στη Βραζιλία λόγω κατάρρευσης φράγματος. Τότε η περιορισμένη παραγωγή συνέπεσε με μεγάλες παραδόσεις νέων πλοίων που κράτησαν τους ναύλους στα cape σε χαμηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Κατά την τρέχουσα χρονιά πάντως οι αναλυτές αναμένουν ότι η περίοδος χαμηλών ναύλων δεν θα κρατήσει πολύ. Οι ελπίδες εναποτίθενται σε μία ανάκαμψη της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, η οποία ανοίγει ξανά την οικονομία της μετά από μήνες κλεισίματος λόγω της σκληρής πολιτικής αντιμετώπισής της πανδημίας.
Ήδη τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα τόσο από τα ορυχεία της Βραζιλίας όσο και της Αυστραλίας, γεγονός που αποτυπώνεται στην ανοδική κίνηση των ναύλων και των δεικτών..
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι στην αγορά ναυλώσεων είναι υψηλότεροι αυτών της spot αγοράς. Τα capes ναυλώνονται για μια χρονική περίοδο κοντά στα 20.000 δολ την ημέρα και λίγο υψηλότερα εάν τα πλοία φέρουν και συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers).
Latest News
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους