Η τιμή του ανθρακικού λιθίου, του βασικού υλικού για τις μπαταρίες που τροφοδοτούν ηλεκτρικά οχήματα, συνέχισε την ελεύθερη πτώση της εν μέσω ασθενούς ζήτησης, πέφτοντας κάτω από το ψυχολογικό όριο των 29.000 δολαρίων ανά τόνο την Τετάρτη.
Η τιμή spot του ανθρακικού λιθίου ποιότητας μπαταρίας μειώθηκε στα 29.000 δολάρια (199.000 γιουάν) ανά τόνο την Τετάρτη στην Κίνα, μειωμένη κατά 40,9% από τον προηγούμενο μήνα και σχεδόν 60% χαμηλότερη από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία από τον πάροχο πληροφοριών του κλάδου Mysteel.com.
Μετά από μια απότομα ανωδική διετή πορεία, η τιμή spot για το λίθιο έχει εξαφανίσει όλα τα κέρδη της από τον Νοέμβριο του 2021.
Η πτώση των τιμών του λιθίου συνέπεσε με την επιβράδυνση της ανάπτυξης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες μειώθηκαν μετά από τρία χρόνια πανδημικών περιορισμών και μετά τη λήξη της κρατικής επιδότησης για αγορές ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Οι περισσότεροι αναλυτές προβλέπουν ότι η πτώση των τιμών του ανθρακικού λιθίου θα συνεχιστεί καθώς οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τις μπαταρίες εξακολουθούν να μειώνουν τα αποθέματα. Υπάρχουν ελάχιστα σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης τον Απρίλιο, ανέφερε η Guotai Junan Securities σε ερευνητικό σημείωμα.
Η Soochow Securities προέβλεψε ότι οι τιμές του λιθίου θα φθάσουν στα $ 14.500 – 22.000 γιουάν ανά τόνο πριν από πιθανή αύξηση της ζήτησης τον Μάιο και τον Ιούνιο. Ο κλάδος διατηρεί γενικά ένα ελάχιστο απόθεμα ασφαλείας επτά ημερών, ανέφερε η χρηματιστηριακή εταιρεία. Η παρουσίαση νέων μοντέλων οχημάτων στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, συμπλήρωσε .
Η πτώση των τιμών των πρώτων υλών μεταφράστηκε σε χαμηλότερο κόστος μπαταριών. Σύμφωνα με το ερευνητικό ινστιτούτο ICC, η τιμή κυψελών τριών μπαταριών στην Κίνα μειώθηκε στα 0,72 γιουάν ανά βατώρα στις 7 Απριλίου, ενώ η τιμή των κυψελών μπαταρίας λιθίου-φωσφορικού σιδήρου έφτασε τα $0.095 ανά βατ/ώρα. Και οι δύο σημείωσαν πτώση 21% από την αρχή του έτους.
Καθώς η πτώση των τιμών των πρώτων υλών διέρχεται από τη βιομηχανική αλυσίδα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πιθανό να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές για να τονώσουν τις πωλήσεις, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε ανάκαμψη της ζήτησης λιθίου, δήλωσε αναλυτής σε εταιρεία κινητών αξιών.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα διεξάγουν έναν βίαιο πόλεμο τιμών από τα τέλη του περασμένου έτους που επηρεάζει τόσο τα ηλεκτρικά όσο και τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Ωστόσο, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων παρέμειναν υποτονικές το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας πτώση 13,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM).
Οι πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), που περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά, έφτασαν τα 1,313 εκατομμύρια μονάδες το πρώτο τρίμηνο στην Κίνα. Αν και το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 22,4% από έτος σε έτος, εξακολουθεί να είναι σημαντικά χαμηλότερο από τον ρυθμό ανάπτυξης 93,4% για ολόκληρο το 2022, έδειξαν τα στοιχεία της CAAM.
Το λίθιο που χρησιμοποιείται στα NEV αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο της παραγωγής της βιομηχανίας λιθίου και συμβάλλει στην πλειονότητα της μελλοντικής ζήτησης λιθίου, σύμφωνα με τους αναλυτές του Guotai Junan. Εάν η ανάπτυξη στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σταματήσει, θα μπορούσε να επηρεάσει σοβαρά τη βιομηχανία λιθίου, είπαν.
Ορισμένοι κατασκευαστές μπαταριών και επεξεργαστές λιθίου που υπέγραψαν μακροπρόθεσμα συμβόλαια αγοράς αρνήθηκαν να εκτελέσουν συναλλαγές αφού η τιμή spot έπεσε πολύ κάτω από τις τιμές του συμβολαίου, είπε στο κινεζικό οικονομικό πρακτορείο Caixin ένας αναλυτής του κλάδου τον περασμένο μήνα.
Οι εταιρείες έχουν επίσης περιορίσει την παραγωγή για να εκκαθαρίσουν το πλεόνασμα που δημιουργήθηκε όταν η αγορά ανέβαινε. «Το πλεονάζον απόθεμα μπαταριών είναι πολύ εμφανές φέτος», είπε στο Caixin ένας επενδυτής σε εταιρεία κατασκευής μπαταριών λιθίου.
Για να αποτρέψει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και να εξασφαλίσει παραγγελίες, η Contemporary Amperex Technology (CATL) — η μεγαλύτερη κατασκευάστρια μπαταριών στον κόσμο — πρόσφερε στις αυτοκινητοβιομηχανίες πολύ εκπτωτικές τιμές τον Φεβρουάριο με αντάλλαγμα την προμήθεια μεγάλου όγκου των κυψελών ισχύος τους.
Η κίνηση της CATL υπογράμμισε την πίεση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και της υποτονικής αγοράς. Σηματοδότησε επίσης ότι η πτώση της τιμής του λιθίου μπορεί να συνεχιστεί, δήλωσε στο Caixin στέλεχος ενός μικρότερου ανταγνιστή.
Latest News
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή