Σε εξαγωγές μπαταριών λιθίου θα μπορούσε να προχωρήσει από το 2026 η Βολιβία, δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας Λουίς Άρσε, στο πλαίσιο του σχεδίου της κυβέρνησής του να προχωρήσει στην αξιοποίηση των πελώριων κοιτασμάτων του πολύτιμου χημικού στοιχείου που είναι κρίσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
FT: Πώς η Κίνα κερδίζει τον πόλεμο για το λίθιο της Αφρικής [γραφήματα]
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε σε τηλεοπτικό δίκτυο, ο Άρσε εξήγησε πως με την αξιοποίηση μέθοδου απευθείας διαχωρισμού του λιθίου η χώρα θα μπορέσει να αρχίσει να εξάγει μπαταρίες σε τρία χρόνια.
Τα αποθέματα
Στις αποξηραμένες προϊστορικές λίμνες της Βολιβίας εκτιμάται πως βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου παγκοσμίως, τα οποία το ινστιτούτο γεωλογικών μελετών των ΗΠΑ υπολογίζει σε 21 εκατομμύρια τόνους. Ωστόσο, η χώρα των Άνδεων σήμερα δεν παράγει παρά ελάχιστη ποσότητα λιθίου και δεν διαθέτει εμπορικά βιώσιμα αποθέματα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, η κυβέρνηση σκοπεύει να εμπλακεί όχι μόνο στην εξόρυξη του μετάλλου αλλά και στην ανάπτυξη και την εμπορική διάθεσή του.
Ο «ΟΠΕΚ» του λιθίου
Ο κ. Άρσε επανέλαβε εξάλλου την πρότασή του να σχηματιστεί συμμαχία των κρατών του λεγόμενου τριγώνου του λιθίου —πέρα από τη Βολιβία, περιλαμβάνει τη Χιλή και την Αργεντινή—, όπου θεωρείται ότι βρίσκονται τα μισά αξιοποιήσιμα αποθέματα παγκοσμίως.
Ο πρόεδρος της Βολιβίας εξήγησε πως η συμμαχία αυτή θα μπορούσε να ορίζει τις τιμές του λιθίου, κατά τρόπο παρόμοιο με αυτόν που ο ΟΠΕΚ ορίζει τις τιμές του πετρελαίου. Το Μεξικό, ο πρόεδρος του οποίου Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ πρότεινε πρώτος να δημιουργηθεί τέτοιος οργανισμός από τα κράτη της Λατινικής Αμερικής, θα μπορούσε να γίνει σημαντικός εταίρος στο εγχείρημα, πρόσθεσε ο κ. Άρσε.
Η θεαματική αύξηση της ζήτησης για λίθιο, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή επαναφορτιζόμενων μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ευρύτερα για ηλεκτρονικά είδη, ώθησε την τιμή του μετάλλου υψηλής καθαρότητας στα περίπου 85.000 δολάρια ανά τόνο στα τέλη του 2022.
Latest News
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ