Ανακοίνωση με αφορμή την πρόταση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης στα κρουαζιερόπλοια σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος, εξέδωσε η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων. Στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι «η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές».
Ξεκίνησαν τα τεστ ελκτικής δύναμης (bollard pull) για τα ελληνικά ρυμουλκά
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση αναφέρει:
«Περιήλθε σε γνώση της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) στον κ. Αρχηγό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και στην οποία, προς μεγάλη απογοήτευσή μας, περιλαμβάνεται πρόταση για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος.
Είναι, τουλάχιστον, εξαιρετικά ατυχές το γεγονός ότι η ΕΕΚΦΝ θέτει αυτή την πρόταση με αφορμή αφενός την μη ύπαρξη ρυμουλκών σε ορισμένΕΠΡΝΑΠΥΥΕρυμουα ελληνικά λιμάνια και αφετέρου τις ελκτικές δυνατότητες των ίδιων των κρουαζιεροπλοίων τα οποία, κατά την άποψή της, τους παρέχουν την ικανότητα εισόδου και εξόδου στα λιμάνια της χώρας μας χωρίς την συνδρομή ρυμουλκού.
Θεωρούμε ότι η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές.
Όλοι γνωρίζουν ότι έχουν υπάρξει αρκετά ατυχήματα με κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα, ακόμα και θανατηφόρα. Δεν πρέπει κανείς να λησμονεί τα ατυχήματα του Κ/Ζ «SEA DIAMOND» στη Σαντορίνη (παραμένει έκτοτε ως ρυπογόνο ναυάγιο με το ελληνικό Δημόσιο να αναλαμβάνει την ευθύνη ναυαγιαίρεσης με εξαιρετικά μεγάλο προϋπολογιζόμενο κόστος, περίπου 1 δισ. ευρώ) και του «AZAMARA JOURNEY» πέρυσι στην Πάτμο στο οποίο έχασε την ζωή του ο κυβερνήτης του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ ΙΙΙ» καθώς και το περιστατικό με την προσάραξη του Κ/Ζ «MSC SPLENDIDA» σε αβαθή του λιμένα Κατακόλου. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο είναι γνωστό το ατύχημα του υπερσύγχρονου K/Z «COSTA CONCORDIA» για το οποίο δαπανήθηκε πλέον του 1 δισ. ευρώ για την ανέλκυσή του.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι στην χώρα μας δραστηριοποιούνται ρυμουλκά που απασχολούνται με ρυμουλκήσεις κρουαζιεροπλοίων, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις σχετικές αυξημένες απαιτήσεις λόγω της μικρής ελκτικής δύναμης τους, των μειωμένων ελικτικών τους δυνατότητων (μονοπρόπελλα) και της μη πιστοποιημένης πυροσβεστικής ικανότητάς τους. Τα ανωτέρω ρυμουλκά υπολείπονται κατά πολύ σε τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες σε σχέση με εκείνα που δραστηριοποιούνται σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, όπως κατέδειξε σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Δεκέμβριος 2019) που κατατέθηκε εκ μέρους της Ένωσής μας στο ΥΝΑΝΠ.
Γνωρίζουμε ότι ο χώρος των ρυμουλκών χρειάζεται βαθιά τομή για να επιτευχθεί ο υπέρτατος στόχος της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών. Θα πρέπει όλοι οι επιχειρηματίες του κλάδου και τα λιμάνια να προσαρμοσθούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022), θα πρέπει και το ΥΝΑΝΠ να εποπτεύσει με αυστηρότητα την πιστή εφαρμογή της.
Η Ένωσή μας παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παρεκκλίνουμε ούτε κατ΄ ελάχιστο από τον θεμελιώδη στόχο μας: την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την ακεραιότητα των λιμανιών μας. Δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε την ΕΕΚΦΝ στην ανασφάλεια και το εύκολο κέρδος, ούτε επιθυμούμε να καταστήσουμε τα ελληνικά λιμάνια και τις θάλασσές μας πεδία ναυτικών ατυχημάτων και υδάτινες αποθήκες ναυαγισμένων και επικίνδυνων πλοίων».
Latest News
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024
Πως θα γίνει πιο φιλικό για τους επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά
Στο επίκεντρο τα έργα βελτίωσης του λιμανιού