Για πρώτη φορά στην ιστορία τα οικονομικά αποτελέσματα της Mediterranean Shipping Co (MSC) είδαν το φως της δημοσιότητας. Ειδικότερα κατά τη διαδικασία υποβολής προσφοράς για την ιταλική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Italo, τα οικονομικά στοιχεία διέρρευσαν σύμφωνα με το Splash247.com και τα δημοσιοποίησε η ιταλική εφημερίδα «Il Messaggero».
Ο ναυτιλιακός κολοσσός με έδρα τη Γενεύη είχε πέρυσι έσοδα 86,4 δισ. ευρώ (91,1 δισ. δολάρια), EBITDA 43,2 δισ. ευρώ, EBIT 35,7 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 36,2 δισ. ευρώ. Αυτό καλύπτει όλες τις δραστηριότητες του ομίλου (ναυτιλία, κρουαζιέρα, λιμενικούς σταθμούς κ.λπ.).
Με άλλα λόγια η MSC πραγματοποίησε πέρυσι περίπου τρεις φορές περισσότερα κέρδη EBIT από την Amazon και κατάγραφε καθαρά κέρδη 104,6 εκατ. δολάρια την ημέρα. Ο όμιλος διαθέτει μετρητά ύψους 63 δισ. ευρώ, ίδια κεφάλαια 91 δισ. ευρώ και μεσομακροπρόθεσμα καθαρά χρέη 26 δισ. ευρώ.
Αμβούργο: Διαδηλώσεις κατά της πώλησης του λιμανιού στην MSC
Επίσημο φλερτ για το λιμάνι του Αμβούργου
Πρόσφατα, έγινε γνωστό πως η MSC συνεχίζει τα επενδυτικά πλάνα, στον απόηχο της φρενήρους ανάπτυξης, καθώς έγινε γνωστό πως κατέθεσε για την εξαγορά μετοχών της Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), της διαχειρίστριας εταιρείας του λιμένα του Αμβούργου.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία που ελέγχεται από την οικογένεια Απόντε, ιδιοκτήτρια της μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της HHLA, συμπεριλαμβανομένων όλων των εγκαταστάσεων στο εξωτερικό. Σύμφωνα με το splash247, o ελβετικός κολοσσός των logistics, μέσω της θυγατρικής της Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, πρότεινε την εξαγορά του 49,9% της HHLA με το προτεινόμενο deal να αφορά επίσης τις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στις σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά και στη διαχείριση λιμένων και τερματικών εκτός Αμβούργου, όπως στην Τεργέστη, στην Οδησσό κ.α.
Η προσφορά MSC θα πρέπει να εγκριθεί σε κρατικό επίπεδο με το εκτελεστικό συμβούλιο της HHLA να δηλώνει σήμερα ότι θα εξετάσει και θα αξιολογήσει την προσφορά. Η δημόσια εισηγμένη HHLA ανήκει κατά πλειοψηφία στην πόλη-κράτος του Αμβούργου.
Στο μεταξύ, όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα πάνω από 120 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs και με την παράδοση αυτή η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner.
Latest News
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024
Πως θα γίνει πιο φιλικό για τους επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά
Στο επίκεντρο τα έργα βελτίωσης του λιμανιού