Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το καινοτόμο εργαλείο των ΒΙΜ να χρησιμοποιηθεί άμεσα στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, κατά τα πρότυπα της επέκτασης του μετρό στο Παρίσι, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Όπως σημείωσε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει ήδη τη χρήση της πλατφόρμας των BIM στα δημόσια έργα και έχει ήδη συστήσει ειδική ευρωπαϊκή ομάδα εργασίας. Ανέφερε δε ότι, σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, προγράμματα αυτού του είδους αποτελούν προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή σε δημόσιους διαγωνισμούς.
Και εκτίμησε ότι στο -όχι και τόσο μακρινό- μέλλον δεν αποκλείεται ακόμη και η ίδια η καταβολή ευρωπαϊκών κονδυλίων να συνδέεται με τη χρήση των BIM. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνεπώς τόνισε ότι πρέπει από τη μία ο ιδιωτικός τομέας να επενδύσει στην προώθηση των BIM και από την άλλη οι υπηρεσίες του Δημοσίου να προετοιμαστούν, ακόμη και εάν αυτό «ξεβολέψει» παλιότερες γενιές.
«Η διαδικασία των BIM είναι μέρος του Ταμείου Ανάκαμψης και εμείς ως Υπουργείο θα κινηθούμε με πολύ μεγάλα βήματα, έτσι ώστε στα επόμενα πολύ μεγάλα σημαντικά έργα να χρησιμοποιηθεί, τόσο από τον ιδιωτικό τομέα όσο και από τις δημόσιες υπηρεσίες, αυτή η καινοτόμος πλατφόρμα», υπογράμμισε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Σημείωσε επίσης ότι έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την χρηματοδότηση του έργου «Ανάπτυξη Στρατηγικού Σχεδίου και Οδικού χάρτη για την εφαρμογή του ΒΙΜ στην Ελλάδα για την μελέτη, κατασκευή και διαχείριση έργων» με την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου και την υποστήριξη της DG-REFORM.
Παράλληλα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπέβαλλε πρόταση στο Ταμείο Ανάκαμψης για την χρηματοδότηση της εκπαίδευσης του προσωπικού και της αγοράς του αναγκαίου λογισμικού για την ομαλή μετάβαση του τεχνικού κόσμου στη ψηφιοποίηση των κατασκευών.
Οφέλη των BIM για την Ελλάδα: Μείωση τελικού κόστους και χρηστή διαχείριση των έργων
Πως όμως μπορεί να βοηθήσει στην κατασκευή έργων υποδομής στη χώρα μας η χρήση της πλατφόρμας του ΒΙΜ;
1. Καλύπτει το κενό ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου.
2. Συνεισφέρει στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων, το οποίο όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην Ελλάδα.
3. Παράλληλα, επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία υλικών, που συνεπάγεται εξοικονόμηση κόστους αλλά και προστασία του περιβάλλοντος.
4. Δίνει τη δυνατότητα πραγματικά χρηστής διαχείρισης και συστηματικής παρακολούθησης των έργων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Και σε αυτό το θέμα παρουσιάζονται σημαντικά προβλήματα στην Ελλάδα, σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
5. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, μπορεί να βοηθήσει ώστε οι προϋπολογισμοί των έργων να γίνουν πολύ πιο ρεαλιστικοί. Και γενικότερα μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στις αναθέτουσες αρχές να μπορούν να περιορίσουν την σπατάλη.
«Η αξιοποίηση των BIM μπορεί να μας βοηθήσει, ειδικά σε αυτή την εποχή, να έχουμε περισσότερα έργα, υψηλότερης ποιότητας, με μικρότερο κόστος και σε πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τα ΒΙΜ θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε επίσης ότι η επικείμενη αυτή ψηφιακή μετάβαση θα δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας, θα προσελκύσει ταλαντούχους νέους και μάλιστα, η τάση αυτή μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμα βήμα προς την ίαση της ανοιχτής πληγής του brain drain.
«Η δυνατότητα αυτή θα είναι κομβικής σημασίας και μας λύνει κυριολεκτικά τα χέρια για να επιτύχουμε έναν ακόμα στόχο για τον οποίον έχουμε δεσμευτεί και έχουμε ψηφίσει και στη Βουλή: τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Υποδομών, στο οποίο θα καταγραφούν και κατηγοριοποιηθούν με συνέπεια, όλα τα έργα υποδομής στη χώρα», πρόσθεσε.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου