Είναι η αρχετυπική αντιπαλότητα του παλιού με το καινούργιο; Ή η απελπισία των καλλιτεχνών που βλέπουν ότι η δουλειά τους υποτιμάται διαρκώς σε μια συγκυρία εκτίναξης των νέων τεχνολογιών και κυριαρχίας της χρηματιστηριακής λογικής των «κεφαλαιακών κερδών» που διέπει (και) τη βιομηχανία του θεάματος; Η αγωγή που έκανε την Πέμπτη στο ανώτερο δικαστήριο του Λος Άντζελες η πρωταγωνίστρια της Marvel Walt Disney Σκάρλετ Τζοχάνσον κατά της εταιρείας της είναι το δίχως άλλο μια γενναία κίνηση, παρ’ ότι πρόκειται για μια διασημότητα που δεν πρόκειται να μείνει στα «αζήτητα», αφού όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ (αλλά και παραγωγοί από όλο τον κόσμο) θα ήθελαν να έχουν στο «παλμαρέ των αστεριών τους».
Δεν είναι απλό για κανένα εργαζόμενο να μηνύσει τον εργοδότη του. Γιατί έφτασε στο σημείο να το πράξει η Σκάρλετ Τζοχάνσον που δεν είχε δώσει ως τώρα δείγματα «δύσκολου» χαρακτήρα – πόσω μάλλον δύστροπου; Η διάσημη αμερικανίδα ηθοποιός προσέφυγε κατά της Walt Disney επειδή ταυτόχρονα με την πρεμιέρα που έκανε στους κινηματογράφους η τελευταία ταινία της, «Black Widow», η υπηρεσία streaming του ομίλου Disney+ έδωσε τη δυνατότητα στους αμέτρητους θαυμαστές της να «κατεβάσουν» την ταινία και να την απολαύσουν στο σπίτι τους – παρεμπιπτόντως, οι κριτικοί θεωρούν πολύ μέτρια την ταινία, που αδικεί την πάντα λαμπερή πρωταγωνίστρια.
Εν πάση περιπτώσει, η Σκάρλετ Τζοχάνσον στην αγωγή της υποστηρίζει ότι η Marvel Entertainment της Disney παραβίασε τη συμφωνία που είχε κάνει μαζί της για διανομή της ταινίας μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η αμοιβή της, εξάλλου, έχει συμφωνηθεί να βασιστεί ως επί το πλείστον στις πωλήσεις του box-office, στα εισιτήρια δηλαδή που θα κάνει η ταινία.
Εισιτήρια, συνδρομητές και μέτοχοι
«Δεν είναι μυστικό ότι η Disney διανέμει απευθείας ταινίες όπως η “Black Widow” και στην Disney+ για να αυξήσει τους συνδρομητές της και με τον τρόπο αυτό να δώσει ώθηση η εταιρεία στην τιμή της μετοχής της. Και καμουφλάρει την πρακτική αυτή πίσω από την Covid-19, που τη χρησιμοποιεί ως πρόφαση για να παραβιάζει τις συμφωνίες με τους καλλιτέχνες», δήλωσε στο CNBC ο Τζον Μπερλίνσκι της εταιρείας παροχής νομικών υπηρεσιών Kasowitz Benson Torres που εκπροσωπεί την Τζοχάνσον.
«Αγνοώντας τα συμβόλαια με τους καλλιτέχνες που είναι υπεύθυνοι για την επιτυχία των ταινιών της για να εξυπηρετήσουν μια κοντόφθαλμη στρατηγική, η Disney παραβιάζει τα δικαιώματά τους και αυτό θα το αποδείξουμε στο δικαστήριο. Αυτή ασφαλώς δεν θα είναι η τελευταία περίπτωση που ταλέντα του Χόλιγουντ ορθώνουν το ανάστημά τους στην Disney. Και εκείνο που πρέπει να γίνει σαφές είναι πως, ό,τι και να ισχυριστεί η εταιρεία, είναι νομική υποχρέωση να τιμά τα συμβόλαιά της», εξήγησε ο δικηγόρος της πρωταγωνίστριας.
Η Τζοχάνσον διαμαρτυρήθηκε στην εταιρεία αμέσως μόλις έμαθε ότι την ίδια μέρα που θα γινόταν η πρεμιέρα της ταινίας στις αίθουσες η Marvel θα ξεκινούσε και τη διανομή της μέσω streaming. Στην αγωγή οι δικηγόροι της συμπεριέλαβαν την απάντηση της Marvel, που επιβεβαιώνει ότι θα συμβεί αυτό και ότι η «Black Widow»
θα διανεμηθεί στο κοινό όπως διανέμονται και οι άλλες κινηματογραφικές παραγωγές της MCU.
«Κοινή πρακτική λόγω Covid»
«Δεν υπάρχει καμία αξία σ’ αυτή την προσφυγή. Τα επιχειρήματα είναι εσφαλμένα και παραπλανητικά, καθώς αγνοούν προκλητικά τις τρομακτικές και παρατεταμένες επιπτώσεις που έχει παγκοσμίως η πανδημία της Covid-19. Η Disney έχει τηρήσει πλήρως το συμβόλαιο με την κυρία Τζοχάνσον και, πέραν αυτού, η άμεση διανομή της “Black Widow” μέσω της Disney+ έχει ενισχύσει σημαντικά τη δυνατότητα να εισπράξει η κυρία Τζοχάνσον αμοιβή επιπλέον των 20 εκατ. δολαρίων που έχει λάβει ως τώρα», σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Disney μόλις έγινε γνωστή η εναντίον της δικαστική προσφυγή από την ηθοποιό.
Σύμφωνα με το BBC, το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της η “Black Widow” έκανε εισπράξεις 80 εκατ. δολαρίων στη Βόρεια Αμερική και 78 εκατ. δολαρίων διεθνώς, ενώ από τις υπηρεσίες streaming της Disney+ Premier Access εισέπραξε επιπλέον 60 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με το CNBC, η ταινία έκοψε εισιτήρια «άνω των 150 εκατ. δολαρίων τις πρώτες τρεις εβδομάδες στις αίθουσες», ενώ έκανε εισπράξεις 60 εκατ. δολαρίων από την Disney+ το πρώτο Σαββατοκύριακο που διατέθηκε σε streaming.
Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα «πηγές προσκείμενες στην ηθοποιό» μεταδίδουν ότι η Σκάρλετ Τζοχάνσον υπολογίζει ότι έχασε περί τα 50 εκατ. δολάρια εξαιτίας της ταυτόχρονης διανομής της ταινίας στις αίθουσες των κινηματογράφων και σε streaming. Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη της δίκης θα έχει ενδιαφέρον.
Latest News
Ξηρουχάκης: «Χρήσιμο ένα διάδοχο σχήμα του ΤΧΣ μετά το 2025»
Ο CEO του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας μιλάει στο «Βήμα» για τα οφέλη μετά την επιστροφή των τραπεζών στον ιδιωτικό τομέα
Τα αστρονομικά ποσά των celebrities για μια ανάρτηση στο Instagram
Τα ποσά που ζαλίζουν με το άκουσμα τους.
Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου και της Έμα Στόουν – Πώς λέγεται, πότε θα κυκλοφορήσει
Αν και η πλοκή παραμένει μυστική ακόμα, αυτή θα είναι η πέμπτη συνεργασία μεταξύ της Στόουν και του Λάνθιμου.
Πέθανε ο τραγουδιστής Steve Harley
Στα 73 του χρόνια έφυγε από τη ζωή το είδωλο της ροκ Steve Harley.
Οι πιο δυστυχισμένοι λαοί βρίσκονται μακριά από τη... φτώχεια - Τι έδειξε έρευνα
Οι ανεπτυγμένοι λαοί βασανίζονται από κινδύνους πιο μεγάλους για την ψυχική ευεξία απ΄ότι η φτώχεια και οι μάχες
Νέα μελέτη για την προέλευση του κορονοϊού – Τελικά διέρρευσε από εργαστήριο;
Μία ερευνητική ομάδα που χρησιμοποίησε ένα καθιερωμένο εργαλείο ανάλυσης κινδύνου κατέληξε σε ένα αμφιλεγόμενο συμπέρασμα σχετικά με την προέλευση του κορονοϊού.
Αυτό το πολυτελές αυτοκίνητο θεωρείται η ακριβότερη αντίκα
Την 1η Μαρτίου 2024 πωλήθηκε για 11 εκατομμύρια δολάρια
Πόσα χρήματα έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ από την ευρωπαϊκή τους πορεία
Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ προκρίθηκαν στους «8» του Conference League και με βάση την φετινή τους πορεία από το καλοκαίρι και τα προκριματικά, αυτά είναι τα χρήματα που έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής.
Καλαϊτζάκης (Μασούτης): «Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, εστιάζουμε στις μειωμένες τιμές»
Στη σημασία που αποδίδει η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. στις τοπικές κοινωνίες αλλά και τη προσπάθεια για καλύτερες τιμές αναφέρεται μιλώντας στον «ΟΤ», ο Marketing Director της εταιρίας
Αυτό είναι το πιο περιζήτητο επάγγελμα στην Ευρώπη
Εταιρείες παρέχουν υψηλό μισθό για να προσελκύσουν νέο «αίμα» στο δυναμικό τους.