Πονοκέφαλο προκαλούν στους μεγάλους λιανοπωλητές των ΗΠΑ τα προβλήματα που παρατηρούνται στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η πρωτοφανής αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Η Costco, ο αμερικανικός κολοσσός στο λιανεμπόριο, προστέθηκε στη λίστα εκείνων οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την κλιμάκωση των τιμών στα ναύλα και το σύνολο των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες. Ήδη έχουν εκφράσει έντονο προβληματισμό η Nike, η Federal Express και η General Mills.
Το κόστος αποστολής εμπορευματοκιβωτίων στο εξωτερικό έχει αυξηθεί κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες. Η μεταφορά ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών από τη Σαγκάη στη Νέα Υόρκη κόστιζε περίπου 2.000 δολάρια πριν από ενάμιση χρόνο, λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, και τώρα έχει εκτιναχτεί κοντά στα 16.000 δολάρια, σύμφωνα με την Bank of America.
Σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, ο οικονομικός διευθυντής της Costco, Ρίτσαρντ Γκαλάντι, χαρακτήρισε τα έξοδα μεταφοράς «μόνιμα πληθωριστικά στοιχεία» και είπε ότι αυτές οι αυξήσεις συνδυάζονται με στοιχεία που είναι «κάπως μόνιμα», αυξάνοντας περαιτέρω την πίεση. Πρόκειται, όχι μόνο για τα φορτία, αλλά και για το υψηλότερο κόστος εργασίας, την αυξανόμενη ζήτηση για μεταφορές και προϊόντα, καθώς και ελλείψεις σε τσιπ υπολογιστών, λάδια και χημικά και υψηλότερες τιμές εμπορευμάτων.
«Δεν μπορούμε να τα κρατήσουμε όλα αυτά», είπε ο Γκαλαντί. «Κάποια από αυτά πρέπει να περάσουν και περνούν. Είμαστε ρεαλιστές ως προς αυτό», σημείωσε.
Μεταφράζοντας τα δεδομένα σε αριθμούς, ο ίδιος είπε ότι ο πληθωρισμός είναι πιθανό να κυμανθεί μεταξύ 3,5% και 4,5% σε γενικές γραμμές για τον Costco. Σημείωσε ότι τα προϊόντα χαρτιού έχουν σημειώσει αύξηση κόστους 4% έως 8% και ανέφερε τις ελλείψεις πλαστικών και προϊόντων για κατοικίδια που οδηγούν σε ανατιμήσεις από 5% μέχρι 11%.
Προετοιμαζόμενοι για τις γιορτές
Η συγκυρία δεν είναι καλή. Οι επίμονες πληθωριστικές πιέσεις έρχονται σε μια εποχή που οι λιανοπωλητές ετοιμάζονται για την εορταστική περίοδο.
Η πανδημία έφερε μαζί της ένα πλήθος εξαιρετικά δυσμενών παραγόντων που έχουν κάνει τον πληθωρισμό καθημερινό θέμα, μετά από μια περίοδο ως επί το πλείστον μέτριων πληθωριστικών πιέσεων και οι εταιρείες πιέζονται να αντιμετωπίσουν την κατάσταση πριν από μια κρίσιμη περίοδο.
«Πλησιάζοντας στις γιορτές, συνεργαζόμαστε με λιανοπωλητές και αυτό που βλέπουμε είναι ότι πρέπει να είναι ευέλικτοι με την εφοδιαστική αλυσίδα τους», δήλωσε ο Κιθ Τζέλινεκ, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Berkeley Research Group, αναφερόμενος στην αύξηση του κόστους σε πολλαπλά επίπεδα.
«Όλο αυτό το κόστος θα πλήξει τα λειτουργικά κέρδη», πρόσθεσε, συμπληρώνοντας ότι ο τελικοί προμηθευτές των καταναλωτών, οι λιανέμποροι, προβληματίζονται εάν θα μετακυλήσουν το αυξημένο κόστος στις τιμές ή εάν θα προσπαθήσουν να αυξήσουν την αποδοτικότητα από άλλες δραστηριότητες της εταιρείας προκειμένου να πετύχουν το επιθυμητό συνολικό περιθώριο κέρδους.
Πολλές εταιρείες ανέφεραν ότι οι καταναλωτές τουλάχιστον προς το παρόν είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές. Κυβερνητικές «τονωτικές ενέσεις» τρισεκατομμυρίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας συνέβαλαν στη βελτίωση των οικονομικών των καταναλωτών, με τον καθαρό πλούτο των νοικοκυριών να αυξάνεται κατά 4,3% το δεύτερο τρίμηνο.
Κανείς δεν γνωρίζει πόσο καιρό οι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές. Ο Τζέλινεκ είπε ότι αναμένει ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της περιόδου των εορτών και στις αρχές του επόμενου έτους.
Προειδοποιήσεις
Η FedEx αυτή την εβδομάδα ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει το κόστος αποστολής κατά 5,9% για εγχώριες υπηρεσίες και 7,9% για άλλες υπηρεσίες, λέγοντας ότι αντιμετωπίζει έλλειψη εργατικού δυναμικού και κόστη που συνδέονται με τα ευρύτερα προβλήματα.
«Η αγορά εργασίας είναι σφιχτή και σε ορισμένες περιοχές της χώρας έπρεπε να κάνουμε κάποιες προσαρμογές με βάση τις τιμές αγοράς για να ανταποκριθούμε στη ζήτηση», δήλωσε η CEO της UPS, Κάρολ Τομέ, στο CNBC.
Πρόσθεσε ότι και η UPS έχει βρεθεί αντιμέτωπη με τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η Fed περιμένει ότι ο πληθωρισμός θα κινηθεί υψηλότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, ωστόσο, εξακολουθεί να βλέπει βελτίωση σε επίπεδα λίγο πάνω από το 2% τα επόμενα χρόνια.
Latest News
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis
Μισθολογικό χάσμα: Η χώρα στην Ευρώπη όπου οι γυναίκες πληρώνονται καλύτερα
Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης εικόνας ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας.
«Οταν βρέχει, βρέχονται όλοι» - Η προειδοποίηση του CFO της Costco για τους δασμούς Τραμπ
Η CFO της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ προειδοποιεί ότι οι δασμοί του Τραμπ μπορεί να σημαίνουν εκτεταμένες αυξήσεις τιμών
Κίνα: Θα μειώσει επιτόκια και τα υποχρεωτικά αποθεματικά
Η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει την ένταση της νομισματικής και πιστωτικής προσφοράς
Η Ινδία πρωτοπορεί στον χώρο των ψηφιακών νομισμάτων κεντρικής τράπεζας
H Ινδία διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό χρηστών κρυπτογράφησης παγκοσμίως
Τέλος εποχής για τη «βασίλισσα» των draft Bud Light - Από ποια μπίρα έχασε τα σκήπτρα
H Nο1 βαρελίσια μπίρα στις ΗΠΑ είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν στην τρίτη θέση και στα καταστήματα τροφίμων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Τι αναμένουν οι επενδυτές την εβδομάδα που έρχεται
Οι συνεδριάσει των κεντρικών τραπεζών και ο δρόμος προς την κάλπη στη Γερμανία
Η Porsche holding προειδοποιεί για μείωση της συμμετοχής της VW έως και 20 δισ. ευρώ
Η VW ετοιμάζεται να εισέλθει στον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall τη Δευτέρα
Ζάκερμπεργκ: Πούλησε μετοχές αξία 2,2 δισ. δολαρίων
Ο Ζάκερμπεργκ πούλησε περίπου 4,6 εκατ. μετοχών
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο