Η απόφαση της Βρετανίας να χορηγήσει προσωρινή βίζα σε 5.000 ξένους οδηγούς φορτηγών είναι μια βραχυπρόθεσμη λύση που δεν θα λύσει την οξεία έλλειψη εργατικού δυναμικού που απειλεί τους λιανοπωλητές ενόψει των Χριστουγέννων, προειδοποιεί ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας.

«Μετά από 18 πολύ δύσκολους, ξέρω πόσο σημαντικά είναι αυτά τα Χριστούγεννα για όλους μας και γι ‘αυτό κάνουμε αυτά τα βήματα με την πρώτη ευκαιρία για να διασφαλίσουμε ότι οι προετοιμασίες παραμένουν σε καλό δρόμο», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Grant Shapps.

Η Βρετανική Ένωση Οδικών Μεταφορών (RHA) λέει ότι η Βρετανία αντιμετωπίζει έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών, καθώς πολλοί εγκαταλείπουν το χώρο, εξαιτίας του Brexit και της πανδημίας. Την κατάσταση έχει επιτείνει το γεγονός ότι εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για περίπου έναν χρόνο είχαν σταματήσει η εκπαίδευση και οι εξετάσεις νέων οδηγών.

Σύμφωνα με τα σχέδια της κυβέρνησης, 5.000 οδηγοί βαρέων φορτηγών (HGV) θα μπορούν να εργαστούν στη Βρετανία με προσωρινή βίζα, ενώ άλλες 5.500 βίζες θα εκδοθούν σε πτηνοτρόφους «για να αποφευχθούν τυχόν περαιτέρω πιέσεις στη βιομηχανία τροφίμων».

Αυτές οι βραχυπρόθεσμες άδειες, τις οποίες η κυβέρνηση είχε απορρίψει προηγουμένως παρά τις εκκλήσεις από εταιρείες λιανικής και logistics, θα λήξουν στις 24 Δεκεμβρίου.

Επιπλέον, έως και 4.000 άτομα θα εκπαιδευτούν ως νέοι οδηγοί φορτηγών, θα σταλούν επιστολές σε σχεδόν ένα εκατομμύριο οδηγούς με άδειες HGV για να τους φέρουν πίσω στη βιομηχανία και θα συνταχθούν εξεταστές του υπουργείου Άμυνας για να επιταχύνουν τη διαδικασία δοκιμών.

Ο Andrew Opie, διευθυντής τροφίμων και βιωσιμότητας στη βρετανική κοινοπραξία λιανικής πώλησης, ο οποίος προειδοποίησε την Παρασκευή ότι η κυβέρνηση είχε μόλις 10 ημέρες για να λύσει το πρόβλημα έλλειψης οδηγού, είπε ότι τα σχέδια ήταν ανεπαρκή.

«Το όριο των 5.000 θεωρήσεων δεν θα βοηθήσει πολύ στην ανακούφιση του τρέχοντος ελλείμματος”» είπε. «Μόνο τα σούπερ μάρκετ έχουν εκτιμήσει ότι χρειάζονται τουλάχιστον 15.000 οδηγούς HGV για να μπορούν οι επιχειρήσεις τους να λειτουργούν με πλήρη επάρκεια πριν από τα Χριστούγεννα και να αποφύγουν προβλήματα διαθεσιμότητας».

Άλλοι έχουν προειδοποιήσει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί μπορεί να μην θέλουν να εργαστούν ξανά στη Βρετανία ούτως ή άλλως.

«Περιμένω ότι πολλοί οδηγοί δεν θα επιστρέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμη και αν η βρετανική κυβέρνηση το επιτρέψει», δήλωσε ο Marco Digioia, γενικός γραμματέας της European Road Haulers Association.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
ΕΚΤ: Απορρίπτει τις εκκλήσεις των τραπεζών για χαλάρωση των κεφαλαιακών απαιτήσεων
Διεθνή |

Παραμένει «αυστηρή» η ΕΚΤ με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών

Αδιάλλακτη παραμένει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναφορικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών. Τα κεφάλαια δηλαδή που πρέπει να διακρατούν ούτως ώστε σε περίπτωση ενός οικονομικού σοκ να παραμείνουν βιώσιμες δίχως να στραφούν στις κρατικές ενισχύσεις. Μετά το 2008 και τη διάσωση των τραπεζών με τα χρήματα των φορολογουμένων, οι απαιτήσεις αυτές κατέστησαν πιο αυστηρές. […]