Η απόφαση της Βρετανίας να χορηγήσει προσωρινή βίζα σε 5.000 ξένους οδηγούς φορτηγών είναι μια βραχυπρόθεσμη λύση που δεν θα λύσει την οξεία έλλειψη εργατικού δυναμικού που απειλεί τους λιανοπωλητές ενόψει των Χριστουγέννων, προειδοποιεί ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας.
«Μετά από 18 πολύ δύσκολους, ξέρω πόσο σημαντικά είναι αυτά τα Χριστούγεννα για όλους μας και γι ‘αυτό κάνουμε αυτά τα βήματα με την πρώτη ευκαιρία για να διασφαλίσουμε ότι οι προετοιμασίες παραμένουν σε καλό δρόμο», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Grant Shapps.
Η Βρετανική Ένωση Οδικών Μεταφορών (RHA) λέει ότι η Βρετανία αντιμετωπίζει έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών, καθώς πολλοί εγκαταλείπουν το χώρο, εξαιτίας του Brexit και της πανδημίας. Την κατάσταση έχει επιτείνει το γεγονός ότι εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για περίπου έναν χρόνο είχαν σταματήσει η εκπαίδευση και οι εξετάσεις νέων οδηγών.
Σύμφωνα με τα σχέδια της κυβέρνησης, 5.000 οδηγοί βαρέων φορτηγών (HGV) θα μπορούν να εργαστούν στη Βρετανία με προσωρινή βίζα, ενώ άλλες 5.500 βίζες θα εκδοθούν σε πτηνοτρόφους «για να αποφευχθούν τυχόν περαιτέρω πιέσεις στη βιομηχανία τροφίμων».
Αυτές οι βραχυπρόθεσμες άδειες, τις οποίες η κυβέρνηση είχε απορρίψει προηγουμένως παρά τις εκκλήσεις από εταιρείες λιανικής και logistics, θα λήξουν στις 24 Δεκεμβρίου.
Επιπλέον, έως και 4.000 άτομα θα εκπαιδευτούν ως νέοι οδηγοί φορτηγών, θα σταλούν επιστολές σε σχεδόν ένα εκατομμύριο οδηγούς με άδειες HGV για να τους φέρουν πίσω στη βιομηχανία και θα συνταχθούν εξεταστές του υπουργείου Άμυνας για να επιταχύνουν τη διαδικασία δοκιμών.
Ο Andrew Opie, διευθυντής τροφίμων και βιωσιμότητας στη βρετανική κοινοπραξία λιανικής πώλησης, ο οποίος προειδοποίησε την Παρασκευή ότι η κυβέρνηση είχε μόλις 10 ημέρες για να λύσει το πρόβλημα έλλειψης οδηγού, είπε ότι τα σχέδια ήταν ανεπαρκή.
«Το όριο των 5.000 θεωρήσεων δεν θα βοηθήσει πολύ στην ανακούφιση του τρέχοντος ελλείμματος”» είπε. «Μόνο τα σούπερ μάρκετ έχουν εκτιμήσει ότι χρειάζονται τουλάχιστον 15.000 οδηγούς HGV για να μπορούν οι επιχειρήσεις τους να λειτουργούν με πλήρη επάρκεια πριν από τα Χριστούγεννα και να αποφύγουν προβλήματα διαθεσιμότητας».
Άλλοι έχουν προειδοποιήσει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί μπορεί να μην θέλουν να εργαστούν ξανά στη Βρετανία ούτως ή άλλως.
«Περιμένω ότι πολλοί οδηγοί δεν θα επιστρέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμη και αν η βρετανική κυβέρνηση το επιτρέψει», δήλωσε ο Marco Digioia, γενικός γραμματέας της European Road Haulers Association.
Latest News
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς
«Έκρηξη πλούτου»: Πώς το 1% των Αμερικανών κέρδισε 2 τρισ. σε ένα τρίμηνο
Από το 2020, ο πλούτος του κορυφαίου 1% έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 15 τρισεκατομμύρια δολάρια ή 49%
Σε κομβικό σταυροδρόμι η Boeing, λέει η νέα CEO
«Θα βάλουμε την ασφάλεια πάνω απ' όλα», δηλώνει η Στέφανι Πόουπ
Τι είναι η «Επιχείρηση Μπετόβεν» της ολλανδικής κυβέρνησης
Η ολλανδική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να λάβει και μέτρα για τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων
Σε υψηλό τριετίας το καταναλωτικό κλίμα στις ΗΠΑ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ εκτιμούν ότι ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να περιορίζεται
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για τους κινδύνους «ενός κόσμου με υψηλό χρέος και αργή ανάπτυξη»
Στις προκλήσεις που επιφυλάσσουν για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας τα υψηλά επιτόκια, το αυξανόμενο χρέος και η αδύναμη ανάπτυξη, αναφέρεται νέα έκθεση του ΔΝΤ
Ανάπτυξη 5,3% στην Ουκρανία το 2023 παρά τον πόλεμο
Τι προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο