Σχεδόν όλες οι μεγάλες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές αντιμετωπίζουν προβλήματα συμφόρησης και καθυστερήσεων στα δρομολόγια των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την δανέζικη εταιρεία έρευνας και ανάλυσης Sea-Intelligence.
Οι ερευνητές εξέτασαν τις καθυστερήσεις των πλοίων τα προηγούμενα χρόνια (2016-2019) και το πως εξελίχθηκαν αυτές κατά την περίοδο από τον Ιανουάριο 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2021. Εξετάζοντας 34 θαλάσσιες εμπορικές γραμμές το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι σε 29 γραμμές είχαμε επιπλέον καθυστερήσεις από την περίοδο 2016-2019 από μία έως και οκτώ ημέρες και μόνο σε πέντε γραμμές η επιπλέον καθυστέρηση είναι αμελητέα, με τις γραμμές αυτές να συνδέουν την Νότιο Αμερική με την Βόρειο και την Ευρώπη.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με την Vesseslvalue, τα επίπεδα συμφόρησης πλοίων και λιμανιών το 2021 ήταν άνευ προηγουμένου, επηρεάζοντας σημαντικά τη χωρητικότητα στους τομείς Container και Bulker και διακόπτοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Όπως σημειώνει η Vesseslvalue, η συμφόρηση των λιμανιών δεν έχει ακόμη υποχωρήσει καθώς πλησιάζουμε στα μέσα του τέταρτου τριμήνου εν όψει των Χριστουγέννων. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές ανησυχούν για την προοπτική ένα πλοίο, να βρεθεί σε συμφόρηση, καθώς οι καθυστερήσεις στις μετακινήσεις των εμπορευμάτων μπορεί συχνά να είναι δαπανηρές και ενοχλητικές.
Αυτή την περίοδο επισημαίνει η Vesseslvalue, 2.366.401 TEU (10% του εν ενεργεία στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) και 181.635.500 DWT (20% του στόλου των εν ενεργεία Bulker) περιμένουν έξω από τα λιμάνια.
Επισημαίνεται ακόμη ότι η συμφόρηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και τους ναύλους των πλοίων, καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες συνεχίζουν να ανακάμπτουν φέτος στον απόηχο της πανδημίας.
Latest News
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί