Στη μεγαλύτερη IPO από την αρχή του έτους, η Rivian Automotive, είδε τη μετοχή της να εκτοξεύεται την Τετάρτη στο ντεμπούτο της στην Wall Street και την κεφαλαιοποίησή να ξεπερνά αυτή μεγάλων παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η start-up ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία υποστηρίζεται από την Amazon και τη Ford τιμολόγησε τις μετοχές της στα 78 δολάρια ανά τεμάχιο την Τρίτη το βράδυ. Η μετοχή άρχισε να διαπραγματεύεται στα 106,75 δολάρια ανά μετοχή, δίνοντας στην εταιρεία μια χρηματιστηριακή αποτίμηση 91 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αργότερα έφτασε να κερδίζει πάνω από 50% με την αξία της να ξεπερνά τα 100 δισ., πάνω από τη Ford (77 δισεκατομμύρια δολάρια) και την General Motors (87 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η μετοχή διαπραγματεύεται στην αγορά του Nasdaq.
Η Rivian έχει προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον από επενδυτές που επιδιώκουν να επωφεληθούν από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά EV. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει ακόμη δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο και δεν αναμένει περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια σε έσοδα για το τρίτο τρίμηνο.
Το μερίδιο 20% της Amazon αξίζει τώρα περίπου 17 δισεκατομμύρια δολάρια και το μερίδιο 12% της Ford εκτιμάται σε πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Amazon ανέφερε τον Σεπτέμβριο ότι οι επενδύσεις της σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένης της Rivian, ανήλθαν σε 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Δύο μήνες αργότερα, μόνο το μερίδιό της στη Rivian αξίζει σχεδόν πενταπλάσιο αυτού του ποσού.
Η Amazon, η οποία μετατρέπει τον στόλο της σε οχήματα που λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αποκάλυψε το 2019 ότι αγόραζε χιλιάδες οχήματα από τη Rivian. Πιο πρόσφατες καταθέσεις δείχνουν ότι η Amazon έχει ορισμένα αποκλειστικά δικαιώματα στα ηλεκτρικά οχήματα παράδοσης της Rivian με μπαταρία για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, με δικαίωμα πρώτης άρνησης μετά από αυτό.
Η Amazon έχει παραγγείλει 100.000 οχήματα Rivian να παραδοθούν έως το 2030. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να έχουν 10.000 νέα οχήματα παράδοσης Rivian-Amazon στο δρόμο ήδη από το επόμενο έτος.
Από το 2019 μέχρι σήμερα και πριν την ΙΡΟ η Rivian με έδρα την Καλιφόρνια είχε λάβει ήδη επενδύσεις 10,5 δισ. δολαρίων, κυρίως από την Amazon του Τζεφ Μπέζος που κοντράρεται συνεχώς με τον Ίλον Μασκ για τον τίτλο του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2009 ως Mainstream Motors από τον Ρ. Τζ Σκάριντζ και άλλαξε το όνομά της σε Rivian το 2011.
Διαβάστε επίσης: Ρόμπερτ «RJ» Σκάριντζ – Βάζει τη Rivian στο Χρηματιστήριο του Nasdaq
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μικρό μέρος των συνολικών πωλήσεων οχημάτων παγκοσμίως, αλλά αυξάνονται με πολύ γρήγορους ρυθμούς ειδικά λόγω του νέου κανονιστικού πλαισίου από κυβερνήσεις στα πλαίσια της προσπάθειας για καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Σε παγκόσμιο επίπεδο οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υπερδιπλασιάστηκαν τον Σεπτέμβριο σε σχέση την ίδια περίοδο πέρσι, αντιπροσωπεύοντας το 9% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, σύμφωνα με μελέτη της αγοράς από την Morgan Stanley που επικαλείται η Wall Street Journal.
Latest News
Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού
Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο προειδοποιεί για μια μελλοντική «κρίση συνταξιοδότησης»
«Η Ευρώπη αποσύρεται από την Αφρική προς τέρψη της Ρωσίας»
Η ΕΕ αποσύρει και τα τελευταία της στρατεύματα από την Υποσαχάρια Αφρική αφήνει ελεύθερο το πεδίο στους Ρώσους
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις