H χρήση εξειδικευμένων προϊόντων ανδρικής περιποίησης αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση με το 79% των Ελλήνων να ενδιαφέρονται για το στυλ και την εμφάνισή τους, έχοντας απαλλαγεί από στερεότυπα του παρελθόντος.

Έξι στους δέκα άντρες φροντίζουν το πρόσωπό τους χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα προϊόντα και ενυδατικές κρέμες χωρίς να φοβούνται ότι θα χάσουν την αρρενωπότητά τους, καθώς κύριο μέλημά τους είναι να δείχνουν υγιείς

Στο πλαίσιο έρευνας που διενήργησε η NielsenIQ Ελλάδας ανάμεσα σε 800 άτομα του ανδρικού πληθυσμού της χώρας σημειώνονται παρακάτω ορισμένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα αυτής:

Προτίμηση σε μάρκες με φυσικά συστατικά

Πάνω από το 50% του ανδρικού πληθυσμού της χώρας, όσον αφορά στην προσωπική του φροντίδα ενδιαφέρεται για μάρκες, που διαθέτουν προϊόντα με φυσικά συστατικά (62%),  είναι περιβαλλοντολογικά και κοινωνικά ευαίσθητες και λειτουργούν με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη (64%), ενώ επίσης υποστηρίζει ότι θα πλήρωνε περισσότερο για μάρκες υψηλής ποιότητας (56%).

Προϊόντα περιποίησης προσώπου και γενειάδας

Συνολικά τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας χρησιμοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τους Millennials, ενώ πέρα από τις συνήθεις προϊοντικές κατηγορίες, που είναι τα αποσμητικά, τα αφρόλουτρα, και οι αφροί ξυρίσματος, σημαντική διείσδυση καταγράφεται και για τα προϊόντα περιποίησης προσώπου καθώς και γενειάδας με 4 στους 10 ανάμεσα στην ηλικία των 25-34 ετών να δηλώνουν ότι τα χρησιμοποιούν.

Δυναμική προϊόντικών κατηγοριών

Από την ανάλυση του μοντέλου της NielsenIQ, μέρος του WinningBrands, σε 4 κατηγορίες αναφορικά με  την περιποίηση προσώπου (αποσμητικά, αφρόλουτρα, προϊόντα περιποίησης γενειάδας, προϊόντα ξυρίσματος), αναδεικνύεται ότι τα προϊόντα που απευθύνονται στην ανδρική περιποίηση προσώπου είναι αυτά που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη δυναμική. Το συγκεκριμένο εύρημα επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία αγοράς της NielsenIQ για το οργανωμένο λιανεμπόριο, καθώς η κατηγορία της ανδρικής περιποίησης προσώπου παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη των πωλήσεών της σε αξία κατά 44,3% το τελευταίο κυλιόμενο έτος (MAT ending 10/10/21). Η κατηγορία αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Πιο συγκεκριμένα, αποτυπώνεται μέσα από την ανάλυση ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν την κατηγορία, καθώς επίσης και ότι η κατηγορία προσελκύει όλο και περισσότερους trend setters και φανατικούς χρήστες.

Μια ακόμα κατηγορία που τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος και προβλέπεται τόσο να διατηρήσει τη δυναμική της όσο και να αναπτυχθεί περαιτέρω είναι η κατηγορία περιποίηση γενειάδας.

Οι ώριμες κατηγορίες των αποσμητικών και των αφρόλουτρων, παρότι είναι εδραιωμένες, παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες, μιας και ολοένα και περισσότεροι επιλέγουν τα αποκλειστικά ανδρικά προϊόντα και όχι τα unisex. Και αυτό το εύρημα επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία λιανεμπορίου της NielsenIQ, καθώς ενώ οι κατηγορίες των αποσμητικών και των αφρόλουτρων, στο σύνολό τους, παρουσιάζουν ανάπτυξη κατά 6,9% και 0,0% αντίστοιχα, η αύξηση στις υποκατηγορίες των προϊόντων που απευθύνονται αποκλειστικά σε άνδρες είναι σημαντικά πιο υψηλή και συγκεκριμένα 6,1 και 9,0 αντίστοιχα (MAT ending 10/10/21).

Η τιμή και η δημοφιλία της μάρκας τα κριτήρια επιλογής

Ανάμεσα στις διάφορες προϊοντικές κατηγορίες, τα κριτήρια επιλογής διαφοροποιούνται. Πέρα από τη τιμή που βρίσκεται στην 1η θέση όλων των κατηγοριών, η δημοφιλία και το αποτύπωμα της μάρκας μαζί με το άρωμα αποτελούν τους μοχλούς επιλογής για το αφρόλουτρο.  Για τις υπόλοιπες κατηγορίες, σημαντική θέση λαμβάνει η προηγούμενη εμπειρία . Επιπλέον, αναφορικά με τα προϊόντα περιποίησης προσώπου, τα τεχνικά χαρακτηριστικά καθώς ο τύπος δέρματος είναι εκείνα που οδηγούν την απόφαση επιλογής προϊόντος στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα.

Σημειώνεται επίσης ότι 3 στις 10 αγορές σε όλες τις κατηγορίες γίνονται εκτός προγραμματισμού, ανήκουν δηλαδή στις «αυθόρμητες αγορές», γεγονός που υποδηλώνει ότι η βιομηχανία δύναται με την κατάλληλη ενεργοποίηση μέσα στο κατάστημα να κερδίσει τον αγοραστή, καθώς οι προωθητικές ενέργειες/ εκπτώσεις τιμής μπορούν να κινητοποιούν την αγορά μέσα στο κατάστημα.

Κανάλια αγοράς

Το σούπερ μάρκετ παραμένει το κύριο κανάλι αγοράς για όλες τις κατηγορίες προϊόντων ανδρικής περιποίησης. Παρόλα αυτά τα καταστήματα καλλυντικών διατηρούν μια σημαντική δυναμική για τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και ιδιαίτερα για τις αντιρυτιδικές κρέμες (32%) καθώς και τις κρέμες ματιών (26%), ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το κανάλι του φαρμακείου για τα καθαριστικά προσώπου (28%). Το ηλεκτρονικό κατάστημα επίσης είναι ένα κανάλι που έχει θέση σε όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη απήχηση στις κατηγορίες περιποίησης προσώπου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ