Σε αντίθεση με τα όσα αναφέρουν οι επίσημες ανακοινώσεις της ΕΚΤ και σε μια πρόγευση για την πολιτική που θα ακολουθήσει, ο νέος πρόεδρος της Bundesbank Γιοαχίμ Νάγκελ, είπε ότι η άνοδος του πληθωρισμού στην ευρωζώνη δεν είναι εντελώς προσωρινή και οι κίνδυνοι στρέφονται προς υψηλότερες από τις προβλεπόμενες τιμές.

Οι δηλώσεις, που έγιναν στην τελετή ορκωμοσίας του, είναι οι πρώτες του Νάγκελ ως επικεφαλής της γερμανικής κεντρικής τράπεζας, η οποία παραδοσιακά τηρεί μια επιθετική στάση απέναντι στους κινδύνους πληθωρισμού.

«Είναι αλήθεια ότι τα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού μπορούν να αποδοθούν σε έκτακτους παράγοντες που λήγουν αυτόματα. Αλλά όχι εντελώς», είπε ο Νάγκελ. «Βλέπω τον κίνδυνο ο πληθωρισμός να παραμείνει υψηλός για περισσότερο από το αναμενόμενο».

Η Bundesbank αμφισβητεί εδώ και καιρό το αφήγημα της ΕΚΤ για προσωρινές πιέσεις στις τιμές, προειδοποιώντας ότι το προφίλ του πληθωρισμού δεν είναι τόσο ευνοϊκό, και ο Νάγκελ φαίνεται να συμπαρατάσσεται με τον προκάτοχό του Γενς Βάιντμαν.

Ο 55χρονος Νάγκελ βετεράνος των κεντρικών τραπεζών, προειδοποίησε ότι ο πληθωρισμός βλάπτει τους φτωχότερους και υποσχέθηκε να παραμείνει υπέρμαχος της σταθερότητας των τιμών.

«Ο λαός της Γερμανίας δικαίως αναμένει από την Bundesbank να είναι υπέρμαχος της κουλτούρας σταθερότητας. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω: έτσι θα παραμείνει», είπε.

Ο Νάγκελ, ο οποίος θα ηγηθεί της Bundesbank για οκτώ χρόνια, είπε ότι οι προοπτικές για τον πληθωρισμό παραμένουν εξαιρετικά αβέβαιες και ότι η νομισματική πολιτική μπορεί να χρειαστεί να ανταποκριθεί εάν τα πραγματικά αποτελέσματα ξεπεράσουν τις προσδοκίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως