Τα πάνω κάτω στους εμπορικούς θαλάσσιους δρόμους του αργού πετρελαίου και των δεξαμενοπλοίων έχει φέρει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Αν και μέχρι τώρα δεν υπήρξε τεράστια μείωση του όγκου των ρωσικών εξαγωγών αργού, εντούτοις η τεράστια πολιτική πίεση που ασκήθηκε από τη Δύση προς πλοιοκτήτες και εισαγωγείς αργού είχαν σαν αποτέλεσμα ένα μέρος του φορτίου να βρει εναλλακτικές διόδους. Σύμφωνα με τον οίκο Poten, οι ρώσοι παραγωγοί πουλούν το αργό σε άλλες περιοχές εκτός Ευρώπης κυρίως της Ασίας.
Η Ινδία μάλιστα αγοράζει τώρα τους τελευταίους μήνες περισσότερο αργό από τη Ρωσία κυρίως από τη Μαύρη Θάλασσα αλλά περιστασιακά και από τη Βαλτική, ενώ η Κίνα παραμένει μεγάλος πελάτης αν και δεν έχει αυξήσει σημαντικά τις αγορές της από την έναρξη της σύγκρουσης Ρωσίας – Ουκρανίας. Κάτι που πιθανώς σχετίζεται περισσότερο με την έξαρση της πανδημίας στην αχανή αυτή χώρα και τα εκτεταμένα lockdown που προκαλούν και μια αξιοσημείωτη επιβράδυνση της ζήτησης πετρελαίου.
Ωστόσο μόλις η Κίνα χαλαρώσει την πολιτική μηδενικής ανοχής στην πανδημία η ζήτηση για ρωσικό αργό θα αυξηθεί, ειδικά με βάση τις τρέχουσες μειωμένες τιμές. Σύμφωνα πάντως με τον οίκο Poten σημειώθηκε πτώση της παραγωγής αργού από τη Ρωσία από τα 7 εκατ. βαρέλια τη ημέρα στα 5 εκατ. βαρέλια.
Νέοι εμπορικοί δρόμοι
Ενας άλλος παράγοντας που θα μπορούσε να διαμορφώσει νέους εμπορικούς δρόμους μακριά από την περιοχή του Ατλαντικού προς τον Ειρηνικό βρίσκεται στη λήξη των συμβάσεων προμήθειας από δυτικά διυλιστήρια και εμπόρους.
Την ίδια στιγμή και η Ευρώπη ψάχνει για εναλλακτικούς προμηθευτές. Ηδη τον Μάρτιο του 2022 ο οίκος Gibson καταγράφει αξιοσημείωτες αυξήσεις στον όγκο φορτίων από τις ΗΠΑ, τη Δυτική Αφρική, τη Βόρειο Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2021 και το 2020. Τα ίδια ισχύουν με μικρές διαφορές και για τις ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου. Οι αλλαγές στις εμπορικές ροές που έχουν παρατηρηθεί μέχρι στιγμής είναι σαφώς υποστηρικτικές για τα δεξαμενόπλοια Aframax και Suezmax, οι ναύλοι των οποίων κινούνται ανοδικά καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση για τα πλοία αυτά.
Πάντως το επόμενο διάστημα αναμένεται η παράδοση αρκετών νεότευκτων Suezmaxes (44 πλοία) και Aframaxes (57 πλοία), γεγονός που θα επηρεάσει τη ζήτηση στα συγκεκριμένα τμήματα δεξαμενοπλοίων. Πάντως οι αναλυτές αναμένουν ότι θα επιβληθούν περαιτέρω κυρώσεις στο ρωσικό αργό και θα υπάρξει μεγάλη μείωση του ρωσικού εμπορίου προς την Ευρώπη, μετά τις 15 Μαΐου. Ως εκ τούτου, η ζήτηση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού σε τονομίλια στην Ευρώπη θα αυξάνεται προκειμένου να αντικατασταθούν τα ρωσικά βαρέλια, από φορτία από άλλες πιο μακρινές περιοχές.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα