Να αναπτύξει σε ευρεία κλίμακα την ηλιακή ενέργεια και να ανοικοδομήσει την ευρωπαϊκή ηλιακή βιομηχανία φιλοδοξεί η Κομισιόν, στο πλαίσιο της προσπάθειας για απεξάρτηση από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες.
«Ο παραγωγή ηλεκτρισμού και θέρμανσης από την ηλιακή ενέργεια είναι κομβικής σημασίας για τη σταδιακή κατάργηση της εξάρτησης της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό αέριο», αναφέρει η Επιτροπή στο προσχέδιο που πρόκειται να δημοσιευθεί την επόμενη εβδομάδα σε πακέτο προτάσεων για τον τερματισμό της εξάρτησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο, σύμφωνα με το Reuters.
Μείωση του κόστους, λίγες επενδύσεις
Το κόστος των ηλιακών φωτοβολταϊκών μειώθηκε κατά περισσότερο από 80% την τελευταία δεκαετία, αλλά από αυτή την τεχνολογία προήλθε μόνο το 5% της ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ το 2020. Το μερίδιο της ηλιακής ενέργειας στην παραγωγή θερμότητας ήταν ακόμη χαμηλότερο, στο 1,5%.
Οι Βρυξέλλες θα ξεκινήσουν μια «Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για ηλιακές στέγες» με στόχο τη μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας και της θέρμανσης με φυσικό αέριο σε σπίτια, γραφεία, καταστήματα και εργοστάσια, ανέφερε το προσχέδιο.
Άδεια σε τρεις μήνες
Το πρόγραμμα θα απαιτήσει από τις κυβερνήσεις της ΕΕ να αναλάβουν δράση φέτος για να περιορίσουν τους χρόνους αδειοδότησης σε τρεις μήνες όσον αφορά εγκαταστάσεις ηλιακών πάνελ σε στέγες. Θα ωθήσει τις χώρες να χρησιμοποιήσουν τη χρηματοδότηση της ΕΕ και να παράσχουν ενισχύσεις για ηλιακά σε ταράτσες, καθώς και για να εγκαταστήσουν συστήματα παραγωγής ηλιακής ενέργειας σε όλα τα κατάλληλα δημόσια κτίρια έως το 2025.
Η βιομηχανία
Ένα άλλο πρόγραμμα της ΕΕ θα επικεντρωθεί στην εξειδίκευση των εργαζομένων στον τομέα της ηλιακής ενέργειας, ενώ μια «Ευρωπαϊκή Συμμαχία Ηλιακής Βιομηχανίας» θα χρηματοδοτηθεί από τον προϋπολογισμό των Βρυξελλών και το «ταμείο καινοτομίας» της αγοράς άνθρακα για να στηρίξει τις επενδύσεις στον κατασκευαστικό τομέα.
Η Ευρώπη έχει περίπου 14 προγραμματισμένα έργα κατασκευής ηλιακών εξαρτημάτων, αλλά ορισμένα χρειάζονται δισεκατομμύρια ευρώ σε χρηματοδότηση για να ξεκινήσουν.
Πρωτοκαθεδρία της Κίνας
Η Κίνα παρείχε το 75% των εισαγωγών ηλιακών πάνελ της ΕΕ το 2020. Η Ευρώπη δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί το Πεκίνο, παρά τα μέτρα αντι-ντάμπινγκ που έλαβε η Ένωση και τις ρυθμίσεις αποκλεισμού των κινέζικων ηλιακών πάνελ από επιδοτήσεις μεταξύ 2013 και 2018.
«Η ηλιακή μετάβαση δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ με συγκεκριμένους όρους» δήλωσε ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων Μίχαελ Μπλος, ο οποίος μαζί με χώρες όπως η Αυστρία, η Λιθουανία και η Ισπανία, ζήτησαν από τις Βρυξέλλες να αντιμετωπίσουν το ζήτημα με νομικά εργαλεία και όχι με εθελοντικά προγράμματα – όπως με το να απαιτείται τα νέα κτήρια να διαθέτουν ηλιακές στέγες όταν έχουν ταράτσες και το ίδιο να ισχύει στα σούπερ μάρκετ και τα δημόσια κτήρια σε όλη την Ευρώπη.
Άλλο προσχέδιο εγγράφου που ήρθε σε γνώση του Reuters προωθεί την τροποποίηση της νομοθεσίας της ΕΕ ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία αδειοδότησης για ορισμένα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος