Το καλοκαίρι που θα έφερνε την κανονικότητα στον τουρισμό, απειλείται πλέον από τις αρρυθμίες των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών, που λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό, ευθύνονται για τις μαζικές ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις των πτήσεων. Η νέα απρόβλεπτη κατάσταση που επικρατεί στις αερομεταφορές, εμποδίζει τη μαζική κάθοδο των βορειοευρωπαίων τουριστών προς τις χώρες της Νότιας Ευρώπης για διακοπές, προκαλώντας νέο πονοκέφαλο στον τουριστικό κλάδο.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Στις αεροπορικές εταιρείες η ευθύνη για να μην επαναληφθεί το χάος στα αεροδρόμια
Ειδικότερα, οι ελλείψεις προσωπικού σε αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες, τείνουν να εξελιχθούν στον «αδύναμο κρίκο» της φετινής τουριστικής περιόδου, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην τουριστική βιομηχανία.
Διαβάστε επίσης: Προειδοποίηση Lufthansa: Η κατάσταση στα αεροδρόμια είναι απίθανο να βελτιωθεί άμεσα
Επειτα από δυο χρόνια πανδημίας, ο τουρισμός προσδοκά σε ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο καλοκαίρι, προκειμένου από τη μια πλευρά να κλείσει τις πληγές της προηγούμενης διετίας (2020 – 2021) και από την άλλη να δημιουργήσει «απόθεμα» σε περίπτωση που αναζωπυρωθεί εκ νέου η πανδημία το φθινόπωρο.
Χάος στα αεροδρόμια
Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές αερομεταφορές διανύουν μια δύσκολη περίοδο: Στα αεροδρόμια καταγράφονται πρωτοφανείς ουρές στα check-in και τον έλεγχο επιβατών, οι αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις, ενώ οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας βρίσκονται σε απόγνωση.
«Ομηρος» αυτής της κατάστασης είναι και ο ελληνικός τουρισμός, με τους ξένους επισκέπτες να μην μπορούν να φτάσουν στα νησιά και τους άλλους προορισμούς ή να μη μπορούν να επιστρέψουν στις χώρες τους, όπως συνέβη πριν από λίγες μέρες στην Κρήτη όταν 614 τουρίστες ξέμειναν στο νησί λόγω της ματαίωσης τριών πτήσεων με προορισμό το Μάντσεστερ και το Λονδίνο.
Από τις Βρυξέλλες έως τη Βαρσοβία και από το Αμστερνταμ μέχρι το Λονδίνο, οι αιτίες για την ταλαιπωρία και το χάος είναι κοινές: Τα ταξίδια ανέκαμψαν πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι αναμενόταν, έπειτα από τα lockdown του Covid-19, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε αεροδρόμια και εταιρείες που δεν αναπλήρωσαν εγκαίρως το προσωπικό που απέλυσαν στους τομείς της επίγειας εξυπηρέτησης και του θαλάμου επιβατών των αεροσκαφών.
Η πανδημία
Η βιομηχανία αερομεταφορών έχασε 2,3 εκατ. θέσεις εργασίας παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τις μεγαλύτερες ελλείψεις να καταγράφονται στην επίγεια εξυπηρέτηση και στην ασφάλεια, σύμφωνα με την Air Transport Action Group.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδίων, οι ελλείψεις προσωπικού στις αερομεταφορές φθάνουν το 18% στην Πορτογαλία, το 15% στη Γαλλία και την Ιταλία, το 12% στη Βρετανία, το 11% στις ΗΠΑ και το 9% στη Βρετανία. Πρόκειται για φαινόμενο που αποδίδεται στις απολύσεις προσωπικού που έκαναν οι εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο τώρα δεν επιθυμεί να επιστρέψει, κυρίως γιατί βρήκε αλλού δουλειά.
«Οσο περισσότερα ταξίδια επιστρέφουν στην κανονικότητα, τόσο περισσότεροι επιβάτες χρειάζεται να εξυπηρετηθούν», λένε οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στις αεροπορικές εταιρείες, επισημαίνοντας ότι οι διοικήσεις των εταιρειών «υποτίμησαν την ταχύτητα της ανάκαμψης των ταξιδιών». Από την άλλη, η άνοδος του πληθωρισμού ωθεί τα συνδικάτα να απαιτούν εδώ και τώρα αυξήσεις στους μισθούς.
Μαζικές ακυρώσεις
Τις προηγούμενες ημέρες το αεροδρόμιο των Βρυξελλών, αναγκάστηκε να ακυρώσει και τις 232 προγραμματισμένες πτήσεις που αναχωρούσαν, λόγω απεργίας του προσωπικού ελέγχου επιβατών που ζητά αυξήσεις μισθών, ενώ στην Ολλανδία, το αεροδρόμιο Schiphol του Αμστερνταμ έχει επιβάλει πλέον ανώτατο όριο στις πτήσεις που θα εξυπηρετεί λόγω έλλειψης προσωπικού.
Επίσης, το αεροδρόμιο Χίθροου ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν το 10% των πτήσεών τους, λόγω των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού εδάφους.
Την ίδια στιγμή, η Lufthansa έχει καταργήσει πάνω από 1.000 πτήσεις του Ιουλίου, εν μέσω ελλείψεων προσωπικού και συμφόρησης στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Γερμανίας ενώ και η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet ανακοίνωσε ότι περικόπτει χιλιάδες πτήσεις που είχαν προγραμματιστεί για αυτό το καλοκαίρι.
Latest News
Τα προφίλ των τουριστών της Αθήνας
40άρηδες, ζευγάρια, οικογένειες και φίλοι, μένουν 3-5 μέρες στην πρωτεύουσα - Από παραδοσιακές αλλά και αναδυόμενες αγορές οι επισκέπτες
Ο κρυμμένος θησαυρός του πηλού για ιαματικό τουρισμό – Έρευνα του ΕΑΓΜΕ σε 99 περιοχές της χώρας
Οι 50 κατάλληλες περιοχές για επενδύσεις – Στα 400 εκατ ετησίως τα έσοδα
Ποιες χώρες «ψήφισαν» Ελλάδα τον Φεβρουάριο [πίνακας]
Διψήφια άνοδο τόσο ως προς τις τουριστικές ροές, όσο και ως προς τα έσοδα κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός το 2023
«Τουρισμός για όλους»: Βήμα - βήμα η διαδικασία υποβολής αίτησης
Οι δικαιούχοι, οι παγίδες, τα εισοδηματικά κριτήρια και τα ποσά μέσω άυλης κάρτας
Ο νέος φόρος για τους πελάτες τουριστικών καταλυμάτων
Θα φτάνει έως 10 ευρώ από τον Μάρτιο έως και τον Οκτώβριο ενώ τους υπόλοιπους μήνες δεν θα ξεπερνά τα 4 ευρώ
Πού θα κάνουν Καθαρά Δευτέρα οι Έλληνες – Οι 15 top καρναβαλικοί προορισμοί
«Καρφίτσα δεν πέφτει» στους πιο δημοφιλείς προορισμούς του καρναβαλιού – Ξεκίνησε από νωρίς σήμερα η μαζική έξοδος των εκδρομέων με την πληρότητα στα καταλύματα να ξεπερνά το 90%
Μειωμένες πληρότητες σε μη καρναβαλικούς προορισμούς- Πετάει η κίνηση προς το εξωτερικό
Τι αναφέρουν στον ΟΤ εκπρόσωποι των ξενοδόχων
Τα πολυτιμότερα ξενοδοχεία της Ευρώπης είναι στην Αθήνα – Έρευνα της HVS [πίνακας]
Πόσο εκτινάχθηκε η αξία των αθηναϊκών ξενοδοχείων την περίοδο 2013-2023
«Απογειώνονται» τα αεροδρόμια τον Φεβρουάριο - Κερδισμένοι και χαμένοι [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Fraport Greece για την κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Δύο ελληνικές παραλίες στις 10 πιο καλά διατηρημένες στον κόσμο
Το Tripadvisor για πρώτη φορά δημοσίευσε μια κατηγορία για τις πιο βιώσιμες και τις καλύτερα διατηρημένες παραλίες στον κόσμο.