
Το πρόγραμμα ανάπτυξης ενός αυτό-οδηγούμενου οχήματος εκ μέρους της Apple αποδεικνύεται ότι είναι ένας δρόμος γεμάτος εμπόδια και με πολλαπλές προκλήσεις για την αμερικανική εταιρείας.
Η ιστοσελίδα Information προχώρησε στην εξιστόρηση των σημαντικότερων σταθμών στην πορεία του προγράμματος Project Titan, από τις απαρχές του μέχρι σήμερα, κάνοντας ξεχωριστή μνεία στις συνεχείς εναλλαγές των επικεφαλής του project, τις πολλαπλές αναποδιές αλλά και τις συνεχείς αλλαγές στόχων σχετικά με το τι ακριβώς θέλει να επιτύχει η εταιρεία.
Επιπλέον, η ιστοσελίδα αποκαλύπτει και αρκετές νέες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στον επικεφαλής λογισμικού της εταιρείας Κρεγκ Φεντερίγκι ο οποίος φέρεται να είναι «ιδιαίτερα σκεπτικιστής» σχετικά με το Project Titan. Μάλιστα, λόγω των αποτυχιών του προγράμματος το συγκεκριμένο στέλεχος φαίνεται ότι έχει γίνει αντικείμενο χλευασμού από τα στελέχη των υπόλοιπων τμημάτων της Apple.
Προβλήματα και τα παραλίγο ατυχήματα
Αιτία είναι τα αρκετά παραδείγματα προβλημάτων που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα σε επίπεδο λογισμικού. Η Information αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η εταιρεία έχει βρεθεί αντιμέτωπη με το φαινόμενο του «demoware», δηλαδή τα δοκιμαστικά οχήματα να αποδίδουν καλά σε προκαθορισμένες διαδρομές, αλλά γρήγορα να έρχονται αντιμέτωπα με προβλήματα κατά την πλοήγηση σε άγνωστη περιοχή, με αποτέλεσμα να πρέπει να πάρει τον έλεγχο ο «εφεδρικός οδηγός».
Διαβάστε ακόμα: Μεταγραφή… σταθερότητας για το project ανάπτυξης αυτοκινήτου της Apple
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα σημεία του δημοσιεύματος είναι ένα περιστατικό που συνέβη στις αρχές της χρονιάς με έναν δρομέα που έτρεχε στην πορεία ενός δοκιμαστικού οχήματος. Αντί το όχημα να ακινητοποιηθεί και να επιτρέψει στον πεζό να περάσει, «απλώς προσάρμοσε την πορεία του» υποχρεώνοντας τον οδηγό να πάρει τον έλεγχο και να πατήσει φρένο ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση. Στη διερεύνηση που ακολούθησε, η Apple κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πιθανότερο είναι ότι το αυτόνομο όχημα τελικά θα χτυπούσε τον πεζό εάν δεν επενέβαινε ο οδηγός.
Τέτοιου είδους παραλίγο ατυχήματα έχουν συμβεί σε όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Waymo, θυγατρικής της Google, αλλά το χειρότερο στην περίπτωση της Apple είναι η συχνότητα εναλλαγής των στελεχών που αναλαμβάνουν τη διεύθυνση του προγράμματος.
Διαβάστε ακόμα: Κυριαρχία της Meta στα VR προϊόντα, αλλά τα βλέμματα όλων στραμμένα στην Apple
Οι αποχωρήσεις στελεχών
Το χειρότερο χτύπημα ήταν η αποχώρηση του Νταγκ Φιλντ, πέρυσι, ενώ πιο πρόσφατα ήταν η αποχώρηση του Ίαν Γκουντφέλοου, διευθυντή μηχανικής μάθησης, ο οποίος αποχώρησε λόγω της πολιτικής της εταιρείας σχετικά με την επιστροφή στο γραφείο, μετά την πανδημία. Πλέον, επιβλέπων του Project Titan είναι ο Κέβιν Λιντς, ο οποίος προηγουμένως οδήγησε στη δημιουργία του watchOS, του λειτουργικού συστήματος των έξυπνων ρολογιών της εταιρείας.
Η εμφάνιση του Apple Car
Σχετικά με το τεράστιο ερώτημα του «πώς θα μοιάζει το Apple Car», η Information θεωρεί ότι θα ενσωματώνει εξαιρετικά φουτουριστικό σχεδιασμό, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.
Επιπλέον, η Apple φέρεται να ελπίζει ότι θα πάρει το «πράσινο φως» της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής (National Highway Traffic Safety Administration) για τη δημιουργία μίας έκδοσης του οχήματος χωρίς το παραδοσιακό σύστημα διεύθυνσης, δηλαδή χωρίς τιμόνι ή χωρίς το κλασικό φρένο ποδιού.
Ο επί πολλά χρόνια σχεδιαστής της Apple, Jony Ive, ο οποίος συνεχίζει να συνεργάζεται με την εταιρεία, φέρεται να λειτουργεί σαν σύμβουλος στο Project Titan «δίνοντας έμφαση στην περίεργη σχεδίαση του οχήματος χωρίς να προσπαθεί να εποκρύψει τους αισθητήρες του».
Διαβάστε ακόμα: Ποια iPhone θα «φοράνε» κορυφαίους επεξεργαστές – Οι αλλαγές που έρχονται
Η ιστοσελίδα Information υποστηρίζει μάλιστα ότι το σχέδιο στο οποίο έχει καταλήξει η ομάδα των σχεδιαστών διαθέτει «καθίσματα για τέσσερις επιβάτες με πρόσωπο προς τα μέσα ώστε οι επιβάτες να μπορούν να συζητούν μεταξύ τους ενώ υπάρχει και μία κυρτή οροφή παρόμοια με την οροφή του Volkswagen Beetle».
Οι σχεδιαστές της Apple έχουν επίσης ασχοληθεί με τη χρήση μεγάλων οθονών που αναδύονται από την πλάτη των καθισμάτων των επιβατών και αυτόματα «κρύβονται» όταν δεν χρησιμοποιούνται, ενώ μέρος του οχήματος θα είναι και η επόμενη γενιά της πλατφόρμας CarPlay την οποία η Apple παρουσίασε στο πλαίσιο του τελευταίου WWDC και πιθανότατα θα είναι υπεύθυνο για το τι θα προβάλλεται στις οθόνες του οχήματος.
Φήμες θέλουν την Apple να έχει σαν στόχο ένα λανσάρισμα του αυτόνομου οχήματος έως το 2025. Μάλιστα, η εταιρεία φέρεται να διερευνά τρόπους ώστε να «μεταμφιέσει» με κάποιο τρόπο το σχεδόν ολοκληρωμένο σχέδιο του οχήματος ώστε να μπορέσει να το δοκιμάσει σε πραγματικούς δρόμους εντός της επόμενης χρονιάς.


Latest News

Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν την κυβερνοασφάλεια βασική πρόκληση - Τι δείχνει έρευνα
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ένα τρίτο σχεδόν (31,1%) των επιχειρήσεων βασίζεται κυρίως ή εξ ολοκλήρου σε χειροκίνητες διαδικασίες ή βρίσκεται μόλις στο αρχικό στάδιο ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών

Καταφύγιο... στην Ινδία αναζητά η Apple - Τι σχεδιάζει για τα iPhone
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την Apple

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων