Στην αξιοποίηση των ακινήτων που έχει υπό την ομπρέλα του στο Θριάσιο Πεδίο είναι αποφασισμένος να προχωρήσει ο ΟΣΕ. Πρώτο βήμα αποτελεί η μελέτη για τα εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης, που μες το φθινόπωρο θα έχει χαρτογραφήσει όλες τις προοπτικές και δυνατότητες. Στο κάδρο βρίσκονται και οι πολύφερνες νύφες, οι αποθήκες Κ1 και Κ2, που δεν περιλήφθηκαν στον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ, ενώ έχουν γίνει και μήλον της έριδος για τη σημερινή Hellenic Train, πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που τις συμπεριλάμβανε -μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον- στα επενδυτικά της πλάνα.
Η αποτύπωση των εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης θα γίνει με την εκπόνηση μελέτης και τη σύνταξη έκθεσης σκοπιμότητας για την εκμετάλλευση των αποθηκών Κ1, Κ2 και Κ3 στο Θριάσιο Πεδίο. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 30.000 ευρώ. Το έργο του συμβούλου, διάρκειας ενός μήνα, θα αναλάβει η Grant Thornton, που διαθέτει ήδη καλή εικόνα της ευρύτερης προσπάθειας ανάδειξης του Θριασίου σε εμπορευματικό κόμβο, καθώς είναι σύμβουλος και στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ.
Η εμπλοκή των Ιταλών
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, σε κάθε περίπτωση, η στάση της ιταλικών συμφερόντων Hellenic Train. Εξάλλου, η τύχη των δύο αποθηκών, Κ1 και Κ2, συνδέθηκε με την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που πουλήθηκε στην Ferrovie dello Stato Italiane. Η σύμβαση παραχώρησης έδινε περιθώριο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως το τέλος του 2018 να ασκήσει το δικαίωμα παραχώρησης για τις αποθήκες Κ1 και Κ2, συνολικού εμβαδού 56.000 τ.μ., σε έκταση 139.000 τ.μ. Η πρόβλεψη, όμως, για την καταβολή ενοικίου, που θα έφτανε τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως, έμπλεξε το κουβάρι, καθώς η εταιρεία δεν είχε πρόθεση να το καταβάλει επικαλούμενη ότι τα δύο ακίνητα δεν ήταν άμεσα αξιοποιήσιμα.
Διαβάστε ακόμα: Καραμανλής: 2 δισ. όφελος από τη νέα σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η κίνηση του ΟΣΕ να εξετάσει τις δυνατότητές του δείχνει προφανώς ότι για τον Οργανισμό δεν υπάρχει ενεργή σύμβαση για τις δύο αποθήκες. Μένει βεβαίως να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση και από την πλευρά της Hellenic Train. Σημειώνεται ότι η αποκλειστική διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και του Σταθμού Διαλογής πέρασαν στον ΟΣΕ με τροπολογία στα τέλη του 2018. Μάλιστα, σήμερα, οι αποθήκες είναι περιζήτητες για κινηματογραφικές παραγωγές λόγω μεγέθους, τοποθεσίας και περιβάλλοντος χώρου.
Το αντικείμενο της μελέτης
Ο σύμβουλος καλείται να καταγράψει την υφιστάμενη κατάσταση και των τριών κτηρίων, καθώς υπάρχει και η Κ3, δηλαδή τοποθεσία, τεχνικά χαρακτηριστικά, χρήσεις γης, κλπ. Να προχωρήσει στην ανάλυση υφιστάμενων αναγκών του ΟΣΕ ως προς τον τρόπο αξιοποίησης των κτηρίων, καθώς και της τοπικής αγοράς εμπορευματικών μεταφορών.
Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη την ευρύτερη λειτουργία, σχεδιασμό και προοπτικές των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα και ειδικά τη διασύνδεση των βασικών λιμένων με τα διασυνοριακά σημεία σύνδεσης, την ανάπτυξη και λειτουργία του Θριασίου Ι και την εν εξελίξει διαδικασία στο όμορο Θριάσιο ΙΙ, τη γενικότερη ανάπτυξη στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου, αλλά και τις μακροοικονομικές εξελίξεις και τάσεις του κλάδου των μεταφορών, ο σύμβουλος θα αναπτύξει και θα καταγράψει τα διάφορα μοντέλα βέλτιστης εκμετάλλευσης. Θα διερευνήσει πιθανές συνεργασίες για τη μεγιστοποίηση των ωφελειών για τον ΟΣΕ, θα καταγράψει το οικονομικό όφελος κάθε εναλλακτικής και τις οικονομικές απαιτήσεις, θα αναλύσει και θα αξιολογήσει κάθε σενάριο βάσει οικονομικού οφέλους και βαθμού εφικτότητας.
Διαβάστε ακόμα: Τα έργα που θα αλλάξουν τη Δυτική Ελλάδα
Ενώ στο αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνεται η ανάλυση των νομικών ζητημάτων που υφίστανται ή είναι δυνατό να προκύψουν στην ανάπτυξη κάθε σεναρίου και ο προσδιορισμός του τρόπου αντιμετώπισής τους, δεν περιλαμβάνεται όμως η νομική αξιολόγηση της ισχύος των υπό ενεργοποίηση παλιότερων συμφωνιών συναφθεισών το 2017 μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο σύμβουλος θα παραδώσει τα αποτελέσματα της έκθεσης σκοπιμότητας και τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης εργασιών του προτεινόμενου βέλτιστου σεναρίου.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο