Τη νέα σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και τα οφέλη από αυτή τη συμφωνία παρουσίασε στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της κύρωσής της από την Ολομέλεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Πρόκειται ειδικότερα για μία συμφωνία 500 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα 10ετίας, εκ των οποίων τα 453 εκατ. ευρώ θα επιστρέψουν στο ελληνικό δημόσιο ως επενδύσεις. Μάλιστα με τη ρήτρα ανταποδοτικότητας 80- 20, το Δημόσιο θα παίρνει το 20% τυχόν παραπάνω κερδών. Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι με τη νέα συμφωνία διορθώνονται τα κακώς κείμενα της εξαιρετικά προβληματικής ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ουσιαστικά έκανε ιδιωτικό ένα κρατικό μονοπώλιο, ενώ η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έρχεται να πάρει πίσω από τον ιδιώτη οφέλη. Αναφέρθηκε επίσης στα σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους 4,5 δισ. ευρώ, που έχουν δημοπρατηθεί από την κυβέρνηση, μετά από την πολυετή απαξίωση των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Διαβάστε επίσης: ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train

Τα αντισταθμιστικά οφέλη

Κατά τη συνεδρίαση, για τη συμφωνία μίλησε και ο βουλευτής Ρεθύμνης της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος ως υφυπουργός Μεταφορών είχε καθοριστικό ρόλο στη διαπραγμάτευση της σύμβασης, γεγονός που αναγνώρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής καταρχήν υπενθύμισε ότι 50 εκατ. ευρώ το χρόνο έδινε το ελληνικό Δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όταν ήταν κρατική εταιρεία και όταν ήταν ιδιωτική εταιρεία, για τις άγονες γραμμές. «Τα έδινε κάθε χρόνο. Έπαιρνε ποτέ πίσω κάτι από αυτό; Ποτέ. Ποτέ πριν δεν υπήρχε ένα αντισταθμιστικό όφελος για τα 50 εκατ. που έδινε το Δημόσιο», πρόσθεσε.

«Να το πω απλά για να το καταλάβουμε. Το ελληνικό Δημόσιο για 10 χρόνια θα δώσει 500 εκατ. ευρώ, θα πάρει πίσω τα 453 εκ ευρώ άμεσα. Και μαζί με τις έμμεσες (επενδύσεις) πλησιάζει τα 2 δισ. σε βάθος 15ετίας. Τι δεν καταλαβαίνουμε», διερωτήθηκε ρητορικά ο κ. Καραμανλής.

«Επομένως ερχόμαστε και διορθώνουμε τα κακώς κείμενα μιας πολύ προβληματικής ιδιωτικοποίησης» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

Διαβάστε επίσης: ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Άσκηση ισορροπίας για τα τέλη υποδομής

Υπενθύμισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το 2013 κατηγορούσε δια στόματος κ. Σταθάκη την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι θα ξεπουλούσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 300 εκ ευρώ. Αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν που το 2017 πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκ ευρώ, δηλαδή πέντε εκ ευρώ λιγότερα από την ετήσια ενίσχυση για την παροχή υπηρεσιών δημοσίων υπηρεσιών, λέγοντας πράγματα που δεν έστεκαν στη λογική δήθεν περί πώλησης μόνο του brandname.

«Τι έκανε στην ουσία ο ΣΥΡΙΖΑ; Και έχει δίκιο εδώ το ΚΚΕ. Πήρε ένα κρατικό μονοπώλιο και το έκανε ιδιωτικό μονοπώλιο», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Σχολίασε επίσης ότι το ΚΚΕ τουλάχιστον είναι ξεκάθαρα αντίθετο στην ιδιωτικοποίηση και θεωρεί ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να είναι κρατικός.

«Διαφωνώ 100%. Αλλά τουλάχιστον είναι συνεπείς στη θέση τους, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για ξεπούλημα όταν έκανε αυτά που έκανε στο σιδηρόδρομο», πρόσθεσε.

Δριμεία επίθεση στην αξιωματική αντιπολίτευση

«Για πρώτη φορά προβλέπεται επιστροφή χρημάτων στον κρατικό προϋπολογισμό, σε αντίθεση με το ΣΥΡΙΖΑ, που και ξεπούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 50 εκ ευρώ και δεν διασφάλισε ούτε ένα ευρώ να επιστρέψει πίσω στο ελληνικό Δημόσιο», υπογράμμισε κλείνοντας ο κ. Καραμανλής.

Υπενθύμισε ότι στο παρελθόν δεν υπήρχε μηχανισμός παρακολούθησης των δρομολογίων στις άγονες γραμμές, απλά ο ΟΣΕ έδινε μια βεβαίωση ότι τελέστηκαν τα δρομολόγια. «Ούτε αυτό δεν είχατε προβλέψει» είπε απευθυνόμενος στον αρμόδιο τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Το ψέμα είναι στο DNA του κόμματος σας κ. Παππά. Αυτό το θεατρίνιλικι να το κάνετε εκεί που ξέρετε, στο δικό σας πολιτικό ακροατήριο».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ του 2018 είχε ανακοινώσει ότι θα έβαζε ένα γρήγορο τραίνο, το «Λευκό Βέλος», Αθήνα- Θεσσαλονίκη και «μία κουστωδία κομματικών και υπουργών ανέβηκε για βόλτα». Όμως ούτε αυτό κατάφερε να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και μετά το δρομολόγιο ακυρώθηκε. Ενώ σήμερα με το «Ασημένιο Βέλος», παρά τα όποια προβλήματα, τα δρομολόγια του Intercity εκτελούνται κάτω από 4 ώρες. «Εσείς κ. Παππά κοροϊδεύατε τους πολίτες, όπως με τους μουσαμάδες στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Είστε η παράταξη της μεγαλύτερης πολιτικής κοροϊδίας και για αυτό σας καταδίκασε ο ελληνικός λαός στις προηγούμενες εκλογές».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε επίσης: «Ένα παραμένει σίγουρο: Ότι η δήθεν ριζοσπαστική αριστερά, η οποία θα έσκιζε τα μνημόνια και η οποία θα έκανε τους Ευρωπαίους να χορεύουν πεντοζάλη, τελικά έβαλε την ουρά της κάτω από τα σκέλια και τα ξεπούλησε όλα κ. Παππά. Και όχι μόνο αυτό, ξεπουλήσατε και το τροχαίο υλικό για 22 εκατ. ευρώ. Συγχαρητήρια, αγαπητοί συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ. Και μετά κάνατε το κορυφαίο, πήγατε για 99 χρόνια και δώσατε τη ΓΑΙΟΣΕ στο υπερταμείο και έρχεστε εδώ και μιλάτε όταν στα τέσσερα χρόνια από το ΠΔΕ δεν είχατε δώσει ούτε ένα ευρώ για την ανάταξη του σιδηροδρόμου», προσθέτοντας: «Πόσες προσλήψεις έκανε η αριστερά; 25 προσλήψεις και μας κατηγορεί τώρα. Εμείς κάναμε 125. Αυτοί είμαστε κ. Παππά και αυτοί είστε. Οι μάσκες πέσανε».

Τα πέντε βασικά οφέλη της νέας σύμβασης του Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι με τη νέα σύμβαση για πρώτη φορά επιτυγχάνονται 5 πολύ σημαντικά ζητήματα:

Πρώτον, ότι θα γίνονται δρομολόγια σε όλη τη χώρα, στο σύνολο του δικτύου.

Δεύτερον, ότι το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ανέφερε συγκεκριμένα ότι από τα 50 εκ ευρώ, που δίνει το Δημόσιο και έδινε πάντα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε ήταν κρατική είτε ιδιωτική, επιστρέφονται ετησίως τα 30 εκ ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκ ευρώ στη ΓΑΙΟΣΕ.

Τρίτον, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε πολύ συγκεκριμένες επενδύσεις σε νέα, σύγχρονα τραίνα, τα περισσότερα εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά και τραίνα υδρογόνου.

Τέταρτον, ότι οι δύο πλευρές – Ελληνικό Δημόσιο και ΤΡΑΙΝΟΣΕ – συμφωνούν πως όσο περισσότερο υλοποιούνται αυτές οι επενδύσεις, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει κι αυτή η νέα σύμβαση. Τόνισε δε ότι: «Όλα αυτά είναι σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Γιατί ακούστηκαν και κάτι απίθανα πράγματα για απευθείας αναθέσεις. Να ξέρουμε και την νομική ορολογία σε αυτή την αίθουσα, διότι αυτή η χώρα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 1980».

Και πέμπτον, προβλέπεται κίνητρο αποδοτικότητας του μηχανισμού αποζημίωσης.

Εξήγησε δε ότι με η προηγούμενη σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά δημιουργούσε αντικίνητρο στην εξέλιξη του σιδηροδρόμου, ενώ με τη νέα σύμβαση το Δημόσιο θα λαμβάνει το 20% τυχόν επιπλέον κερδών.

Περισσότερα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η νέα σύμβαση του Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αναρτηθεί την ίδια ημέρα της υπογραφής και έχει κατατεθεί στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων.

«Το αστείο εδώ είναι ότι μας καταγγέλλουν πως δεν έχουμε δημοσιοποιήσει τη σύμβαση ποιοι; Αυτοί που την αντίστοιχη σύμβαση ούτε το 2015 δημοσιοποίησαν, ούτε το 2017. Αυτό για να αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος της διγλωσσίας και της πολιτικής εξαπάτησης του ΣΥΡΙΖΑ», σχολίασε.

Τόνισε επίσης ότι η νέα σύμβαση εξασφαλίζει πολυπληθέστερα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Προβλέπονται συνολικά 14 καθημερινά δρομολόγια, ενώ η αντίστοιχη σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ του 2015 προέβλεπε μόνο οκτώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου