Πρεμιέρα σήμερα για το νέο οικονομικό διάλογο Ηνωμένων Πολιτειών και Ιαπωνίας, ο οποίος στοχεύει στην αναβάθμιση των διμερών σχέσεων και την ανάπτυξη μιας ισχυρότερης συμμαχίας απέναντι στην Κίνα, αλλά και στην Ρωσία. Η λεγόμενη σύνοδος «2+2», όπως χαρακτηρίστηκε, έλαβε χώρα στην Ουάσιγκτον με πρώτο θέμα της ατζέντας την συνεργασία στον κλάδο των ημιαγωγών.
«Ως η πρώτη και η τρίτη ισχυρότερη οικονομική δύναμη είναι ζωτικής σημασίας να δουλέψουμε μαζί για να υπερασπιστούμε τις βάσεις της οικονομικής μας τάξης, στην οποία θα πρέπει να συμμετέχουν όλες οι χώρες, να ανταγωνιστούν και να αναπτυχθούν» σχολίασε ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών, Άντονι Μπλίνκεν, που ηγήθηκε της αμερικανικής αντιπροσωπείας μαζί με την υπουργό Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο.
Διαβάστε επίσης: Θα πάει η Πελόζι στην Ταϊβάν; – ΗΠΑ και Κίνα ετοιμάζουν τα όπλα τους
Ο Αμερικανός υπουργός, έχοντας απέναντι του την ιαπωνική αντιπροσωπεία, σχολίασε πως τα πρόσφατα διεθνή γεγονότα, από την πανδημία έως τον πόλεμο, φανέρωσαν το πόσο ευάλωτες είναι οι παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ επιβάρυναν πολλές οικονομίες με επιπλέον χρέη.
Φυσικά η συζήτηση επεκτάθηκε και στη δράση της Κίνας σε όλα τα επίπεδα. «Οι καταναγκαστικές και εκδικητικές οικονομικές πρακτικές της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας υποχρεώνουν πολλές χώρες σε επιλογές που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τους, τα πνευματικά τους δικαιώματα και την οικονομική τους ανεξαρτησία» σχολίασε ο Αμερικανός υπουργός, βρίσκοντας σύμφωνο τον ομόλογο του Γιοχιμάσα Χαγιάσι. Ο Ιάπωνας υπουργός μίλησε αντιστοίχως για απόπειρες να «χρησιμοποιηθεί η οικονομική επιρροή με αθέμιτο τρόπο, για την προαγωγή συγκεκριμένων στρατηγικών συμφερόντων και την τροποποίηση των τωρινών ισορροπιών στην παγκόσμια τάξη».
Η συζήτηση προφανώς επεκτάθηκε και στον πόλεμο και την τεράστια πρόκληση που συνιστά για την παγκόσμια τάξη η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Ειδικά αναφορικά με το θέμα των ημιαγωγών, δρομολογείται η δημιουργία ενός νέου κέντρου ανάπτυξης μέχρι τα τέλη της χρονιάς, με έδρα την Ιαπωνία. Σε αυτό θα περιλαμβάνεται μια νέα πρότυπη γραμμή παραγωγής που θα πρέπει να είναι έτοιμη μέχρι το 2025.
Η Ταϊβάν σήμερα είναι η νούμερο ένα χώρα παραγωγής ημιαγωγών κάτω των 10 νανόμετρων, που χρησιμοποιούνται σε πολλά προϊόντα όπως τα smart phones, οπότε υπάρχει βάσιμη ανησυχία για την σταθερότητα των επιπέδων προσφοράς αν υπάρξει κάποια κρίση ανάμεσα στον θύλακα και την Κίνα.
Την Πέμπτη ο Κινέζος πρόεδρος Σι Ζινπίνγκ σε τηλεφωνική του επικοινωνία με τον πρόεδρο Μπάιντεν κάλεσε τις ΗΠΑ να μην παίζουν με τη φωτιά στο ζήτημα της Ταϊβάν με αφορμή το θόρυβο που έχει δημιουργηθεί αναφορικά με μια πιθανή επίσκεψη της προέδρου της αμερικανικής Βουλής, Νάνσι Πελόζι, στην Ταϊβάν.
Latest News
HSBC: Ολοκληρώθηκε η πώληση της καναδικής μονάδας στην RBC
Το τίμημα ανήλθε στα 9,96 δισ. δολάρια.
Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού
Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο προειδοποιεί για μια μελλοντική «κρίση συνταξιοδότησης»
«Η Ευρώπη αποσύρεται από την Αφρική προς τέρψη της Ρωσίας»
Η ΕΕ αποσύρει και τα τελευταία της στρατεύματα από την Υποσαχάρια Αφρική αφήνει ελεύθερο το πεδίο στους Ρώσους
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα