Ποιος δεν έχει ακούσει τον όρο «Αutobahn»; Όλοι τον γνωρίζουν – είτε έχουν οδηγήσει σε αυτόν είτε όχι. Και παρά το ότι πολλοί το πιστεύουν μέχρι σήμερα: Τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους δεν τους έφτιαξαν οι Ναζί.
Ο σημερινός A555 ήταν ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στη Γερμανία, μεταξύ Βόννης και Κολωνίας. Το χαρακτηριστικό του: Παντελής απουσία διασταυρώσεων, παραμόνο έξοδοι και κόμβοι. Και φυσικά χωρίς κανένα φωτεινό σηματοδότη, ενώ υπήρχαν τουλάχιστον δυο λωρίδες κυκλοφορίας.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: H αιώνια διαμάχη για το όριο ταχύτητας
Δεν ήταν ιδέα των Ναζί
Και έτσι αποτυπώθηκαν στον φακό τα εγκαίνια πριν από 90 χρόνια. Στους παρευρισκόμενους και τότε δήμαρχος Κολωνίας και αργότερα καγκελάριος, Κόνραντ Αντενάουερ. Και μαζί με την ημερομηνία η φωτογραφία κάνει και το τοπίο ακόμη πιο ξεκάθαρο: Δεν έφτιαξαν οι Ναζί τον πρώτο αυτοκινητόδρομο.
Ωστόσο το όνομα του Χίτλερ έχει συνδεθεί ιστορικά με τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Ο λόγος; Μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί επιτάχυνε την κατασκευή τους, εξυπηρετώντας έτσι την προπαγάνδα του Εθνικοσοσιαλισμού. Εδώ μία από τις προπαγανδιστικές φωτογραφίες, κατά την οποία ο Χίτλερ βοηθά να «στρωθεί» ο αυτοκινητόδρομος μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ.
Εκσυγχρονισμός και ταχύτητα
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο ξεκίνησε άμεσα η ανακατασκευή των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, κυρίως στο δυτικό τμήμα της τότε χωρισμένης Γερμανίας. Ο τότε Σοσιαλδημοκράτης υπουργός Μεταφορών, Γκέοργκ Λέμπερ, εγκαινίασε το 1969 ένα σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης.
Περίπατος στον αυτοκινητόδρομο
Ακόμη μία ιστορική φωτογραφία συνδεδεμένη με την ιστορία των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων: Κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης, το 1973, καθιερώθηκε η «Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο». Έτσι, ο δρόμος βρισκόταν εξ ολοκλήρου στη διάθεση των πεζών…
Κανένα όριο ταχύτητας
Αυτό το χαρακτηριστικό έχει κάνει τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους διάσημους – και αρκετά αγαπητούς για πολλούς: Το όριο ταχύτητας απουσιάζει εντελώς σε πάνω από 9.000 χιλιόμετρα – εφόσον φυσικά η κίνηση το επιτρέπει. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Φυσικά οι αντιδράσεις για θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος είναι πολλές.
Ο αυτοκινητόδρομος δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί ποτέ. Ακόμη και η αρχική αρτηρία του, ο Α555 διαρκώς επισκευάζεται και ανανεώνεται. Έτσι για να παραμένει ακόμα και στα 90 του «σε φόρμα».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Μητσοτάκης: Mόνη διαφορά με την Τουρκία ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι στις κατ’ ιδίαν ενημερώσεις του ΥΠΕΞ στα πολιτικά κόμματα, σπανίως εκφράζονται αντιρρήσεις ως προς τον πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής
Η Ελλάδα θα αγοράσει 36 συστήματα πυροβολικού απο το Ισραήλ, σύμφωνα με το Reuters
Το Reuters κάνει αναφορά στο «σχέδιο αγορών πολλών δισεκατομμυρίων, δεκαετούς διάρκειας» της Ελλάδας
Τσίπρας: «Τεράστια πολιτική ανισορροπία, δεν υπάρχει αντιπολίτευση»
Ο Αλέξης Τσίπρας έκρουσε κώδωνα κινδύνου για την έλλειψη αντιπολίτευσης, θέτοντας τις προοδευτικές δυνάμεις προ των ευθυνών τους, και τοποθετήθηκε για τα εθνικά θέματα
«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό
Ο Μακρόν (ξανα) μίλησε - Ο Φρανσουά Μπαϊρού είναι ο νέος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού έγινε δεκτός από τον αρχηγό του γαλλικού κράτους, Εμανουέλ Μακρόν, στο Μέγαρο των Ηλυσίων στις 8.30 το πρωί της Παρασκευής
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί καπνιστή ρεγγοσαλάτα
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε από την επιχείρηση την άμεση ανάκληση/απόσυρση συγκεκριμένης παρτίδας
Ποιοι στη Γερμανία δε θέλουν να φύγουν οι Σύριοι μετανάστες - Σε ποιους κλάδους είναι απαραίτητοι
Μετά την πτώση του Ασαντ Γερμανοί πολιτικοί υποδήλωσαν ότι ήρθε η ώρα ώστε εκατομμύρια Σύριοι μετανάστες να επιστρέψουν στην πατρίδα τους
Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία
Στάση εργασίας σε μετρό και Ηλεκτρικό – Τι ώρα σταματάνε οι συρμοί
Στάση εργασίας έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι του Μετρό και του Ηλεκτρικού για σήμερα, Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου
Ο Μακρόν ανακοινώνει με καθυστέρηση το όνομα του νέου πρωθυπουργού
Χαμηλές είναι οι προσδοκίες για έναν πολιτικά βιώσιμο πρωθυπουργό στη Γαλλία