Ποιος δεν έχει ακούσει τον όρο «Αutobahn»; Όλοι τον γνωρίζουν – είτε έχουν οδηγήσει σε αυτόν είτε όχι. Και παρά το ότι πολλοί το πιστεύουν μέχρι σήμερα: Τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους δεν τους έφτιαξαν οι Ναζί.

Ο σημερινός A555 ήταν ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στη Γερμανία, μεταξύ Βόννης και Κολωνίας. Το χαρακτηριστικό του: Παντελής απουσία διασταυρώσεων, παραμόνο έξοδοι και κόμβοι. Και φυσικά χωρίς κανένα φωτεινό σηματοδότη, ενώ υπήρχαν τουλάχιστον δυο λωρίδες κυκλοφορίας.

Διαβάστε επίσης: Γερμανία: H αιώνια διαμάχη για το όριο ταχύτητας

Δεν ήταν ιδέα των Ναζί

Και έτσι αποτυπώθηκαν στον φακό τα εγκαίνια πριν από 90 χρόνια. Στους παρευρισκόμενους και τότε δήμαρχος Κολωνίας και αργότερα καγκελάριος, Κόνραντ Αντενάουερ. Και μαζί με την ημερομηνία η φωτογραφία κάνει και το τοπίο ακόμη πιο ξεκάθαρο: Δεν έφτιαξαν οι Ναζί τον πρώτο αυτοκινητόδρομο.

Ωστόσο το όνομα του Χίτλερ έχει συνδεθεί ιστορικά με τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Ο λόγος; Μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί επιτάχυνε την κατασκευή τους, εξυπηρετώντας έτσι την προπαγάνδα του Εθνικοσοσιαλισμού. Εδώ μία από τις προπαγανδιστικές φωτογραφίες, κατά την οποία ο Χίτλερ βοηθά να «στρωθεί» ο αυτοκινητόδρομος μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ.

Εκσυγχρονισμός και ταχύτητα

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο ξεκίνησε άμεσα η ανακατασκευή των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, κυρίως στο δυτικό τμήμα της τότε χωρισμένης Γερμανίας. Ο τότε Σοσιαλδημοκράτης υπουργός Μεταφορών, Γκέοργκ Λέμπερ, εγκαινίασε το 1969 ένα σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης.

Περίπατος στον αυτοκινητόδρομο

Ακόμη μία ιστορική φωτογραφία συνδεδεμένη με την ιστορία των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων: Κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης, το 1973, καθιερώθηκε η «Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο». Έτσι, ο δρόμος βρισκόταν εξ ολοκλήρου στη διάθεση των πεζών…

Κανένα όριο ταχύτητας

Αυτό το χαρακτηριστικό έχει κάνει τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους διάσημους – και αρκετά αγαπητούς για πολλούς: Το όριο ταχύτητας απουσιάζει εντελώς σε πάνω από 9.000 χιλιόμετρα – εφόσον φυσικά η κίνηση το επιτρέπει. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Φυσικά οι αντιδράσεις για θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος είναι πολλές.

Ο αυτοκινητόδρομος δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί ποτέ. Ακόμη και η αρχική αρτηρία του, ο Α555 διαρκώς επισκευάζεται και ανανεώνεται. Έτσι για να παραμένει ακόμα και στα 90 του «σε φόρμα».

Πηγή: Deutsche Welle

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ ήρθε για να γίνει κυβέρνηση
Επικαιρότητα |

«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό

Γερμανία: Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» – «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Επικαιρότητα |

Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»

Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία