Ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο αύξησε σήμερα σε 20 τον αριθμό των σκαφών που περιμένουν στη Μαύρη Θάλασσα για να περάσουν από το Στενό του Βοσπόρου με κατεύθυνση τη Μεσόγειο, ανακοίνωσε η ναυτιλιακή υπηρεσία Tribeca, ενώ διεξάγονται συνομιλίες για να αντιμετωπισθεί το ζήτημα.
Χθες, Πέμπτη, απορρίπτοντας τις πιέσεις από το εξωτερικό για την ουρά των δεξαμενοπλοίων που μεγαλώνει, η ναυτιλιακή αρχή της Τουρκίας δήλωσε ότι θα συνεχίσει να κρατάει έξω από τα ύδατά της πετρελαιοφόρα που δεν έχουν τα κατάλληλα ασφαλιστικά έγγραφα και ότι χρειάζεται χρόνο για να πραγματοποιήσει ελέγχους.
Οκτώ δεξαμενόπλοια περιμένουν επίσης για να διέλθουν από το στενό των Δαρδανελίων προς τη Μεσόγειο, από εννέα μια μέρα νωρίτερα, ανακοίνωσε η Tribeca, αυξάνοντας σε 28 το συνολικό αριθμό των δεξαμενοπλοίων που περιμένουν για να κατευθυνθούν προς νότο.
Η συμφωνία των G7
Η Ομάδα των Επτά (G7) περισσότερο ανεπτυγμένων βιομηχανικών κρατών, η ΕΕ και η Αυστραλία έχουν συμφωνήσει να απαγορεύουν σε παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως οι ασφαλιστές, να βοηθούν στην εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου, εκτός αν το πετρέλαιο αυτό πωλείται σε μια επιβεβλημένη χαμηλή τιμή (πλαφόν), που έχει στόχο να στερήσει έσοδα από τη Μόσχα σε καιρό πολέμου.
Διαβάστε επίσης: Ρωσία: Ανησυχία για τα δεξαμενόπλοια που περιμένουν στον Βόσπορο
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν την Τετάρτη, ο αμερικανός υφυπουργός Οικονομικών Ουόλι Αντεγιέμο είπε στον τούρκο υφυπουργό Εξωτερικών Σεντάτ Ονάλ ότι το πλαφόν ισχύει μόνο για το ρωσικό πετρέλαιο και δεν απαιτεί πρόσθετους ελέγχους στα πλοία που διέρχονται από τα τουρκικά χωρικά ύδατα, ανακοίνωσε το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών.
Μέτρο
Εντούτοις η Τουρκία έθεσε σε ισχύ από την αρχή του μήνα ένα νέο μέτρο, το οποίο προκαλεί το μποτιλιάρισμα.
Βάσει του μέτρου αυτού απαιτείται από τα πλοία να παρέχουν απόδειξη ασφαλιστικής κάλυψης για τη διάρκεια του διάπλου τους μέσω του Στενού του Βοσπόρου ή όταν αγκυροβολούν σε τουρκικά λιμάνια.
Η γενική διεύθυνση ναυτιλιακών υποθέσεων της Άγκυρας δήλωσε πως είναι απαράδεκτο να ασκείται πίεση στην Τουρκία για ασφαλιστικούς ελέγχους «ρουτίνας», όπως τους αποκάλεσε.
Η ίδια διεύθυνση πρόσθεσε ότι ενδέχεται να διώξει από τα ύδατά της δεξαμενόπλοια που δεν διαθέτουν τα κατάλληλα έγγραφα ή να απαιτήσει απ’ αυτά να παρουσιάσουν νέες επιστολές ασφάλισης που να καλύπτουν το ταξίδι τους μέσω των τουρκικών υδάτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών