Μικρά και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα χρειάζονται περιορισμένους χώρους στάθμευσης, διευκολύνουν την κυκλοφορία στους δρόμους πόλεων και επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Αρκετοί κατασκευαστές επενδύουν σε μικρά και μεσαία αυτοκίνητα, άλλοι πάλι ποντάρουν περισσότερο σε πιο κερδοφόρα μοντέλα.

Επισήμως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει πολλά πλεονεκτήματα στα μικρομεσαία οχήματα ιδίως όταν διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα. Οι ειδικοί αυτοκινήτου διαπιστώνουν ωστόσο ότι πολλοί κατασκευαστές περιορίζουν σταδιακά συνειδητά τον σχεδιασμό και την κατασκευή μικρότερων οχημάτων. Οι λόγοι ποικίλουν. Σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία οχημάτων τον Δεκέμβριο του 2022 στον τομέα των μικρομεσαίων οχημάτων οι πωλήσεις σκαρφάλωσαν στο 15,7%. Συγκριτικά το ποσοστό των SUV ανήλθε στο 34%.

GM: Ανακτά το «στέμμα» των πωλήσεων από την Toyota

Στον τομέα μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων είναι σαφής μια μακροπρόθεσμη τάση την περίοδο 2012-2022. Ο Σύνδεσμος Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA αποτιμά ωστόσο θετικά την παρούσα κατάσταση ανακοινώνοντας ότι στην εκπνοή του 2022 είχαν πωληθεί πάνω από 420.000 μικρά και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα, από τα οποία το ένα τρίτο ηλεκτροκίνητα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία συμπεραίνει από αυτή την εξέλιξη: «Στη Γερμανία το ποσοστό ηλεκτροκίνητων μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλό». Από τότε που το γερμανικό δημόσιο επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων η σημασία των μικρομεσαίων οχημάτων έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, επισημαίνει ο Σύνδεσμος.

Λιγοστεύουν στους δρόμος μικρά και μεσαία οχήματα

Από την άλλη πλευρά είναι γνωστό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες προκύπτει από τις πωλήσεις μεγαλύτερων μοντέλων. Ο κανόνας αυτός της αγοράς είναι απλός και κατανοητός. Εξηγεί ωστόσο εν μέρει για ποιο λόγο οι κατασκευαστές επενδύουν τα τελευταία χρόνια ολοένα και λιγότερο σε μικρότερα και μεσαία μοντέλα. Είναι σαφές ότι από τις πωλήσεις SUV ή μεγάλων και πολυτελών οχημάτων βγαίνουν περισσότερα χρήματα.

Οι κατασκευαστές κερδίζουν μεγαλύτερα ποσά από τις πωλήσεις μικρότερων οχημάτων μόνο αν διασφαλίσουν υψηλότερες πωλήσεις. Όμως ο αριθμός των γερμανικών μοντέλων έχει σταθερά πτωτική τάση. Μέσα σε μια δεκαετία ο αριθμός των μοντέλων περιορίστηκαν στο μισό από 24 σε 12. Μοντέλα όπως Ford Ka και Opel Adam, τα οποία δεν αντικαταστάθηκαν. Το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτων “Auto Straßenverkehr” κατέγραψε μείωση μικρομεσαίων μοντέλων την περίοδο 2017- 2022 από 17 σε μόλις 8.

Αυξάνεται το μερίδιο SUV στην αγορά

Σύμφωνα με το περιοδικό στη γερμανική αγορά εκτός από το VW Up όλα τα άλλα μικρομεσαία οχήματα προέρχονται από αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού όπως Fiat, Renault, Hyundai/ Kia, Toyota ή Suzuki. Το τελευταίο διάστημα οι ενδιαφερόμενοι δεν μπορούσαν να παραγγείλουν ούτε καν το VW Up με κινητήρα εσωτερικής καύσεως παρά μόνο την ηλεκτρονική του εκδοχή που και αυτή δεν ήταν πάντα διαθέσιμη λόγω των προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις ελλείψεις ημιαγωγών.

«Η διεθνής στροφή προς τα SUV είναι σαφής », λέει ο Στέφαν Μπράτσελ από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινήτων CAR στην Μπέργκις Γκλάντμπαχ. «Στην κατηγορία μεγάλων και πολυτελών αυτοκινήτων η τάση στην αγορά είναι ανοδική. Τα ποσοστά SUV στην αγορά αυξάνονται συνεχώς». O Μπένεντικτ Μάιερ από το Ινστιτούτου Οικονομίας του Αυτοκινήτου προσθέτει: «Δεν πιστεύω ότι μεσοπρόθεσμα οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν σε μικρά αυτοκίνητα ή προσιτά οχήματα χαμηλού κόστους με στόχο τις μαζικές πωλήσεις».

Γιαν Πέτερμαν, dpa

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

Πηγή: DW

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη