Με ρυθμό ανάπτυξης 13% κινήθηκε ο τζίρος των online πωλήσεων, ακόμη και μετά το πέρας των επιπτώσεων του κορωνοϊού, στον κλάδο των Online Φαρμακείων, το 2022 συγκριτικά με το 2021.
H συνολική αξία των αγορών άγγιξε τα 271 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group. Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα).
Βιοτεχνολογικό το 1 στα 3 φάρμακα ως το 2027
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε την Τετάρτη η Convert Group μέσω της πλατφόρμας eRetail Audit.
Σημαντικές εκπτώσεις
Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη που κοινοποίησε η Convert Group, τα online φαρμακεία συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντικές εκπτώσεις και το 2022. Τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 41% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν διαγνωστικά test κορονοϊού φθηνότερα κατά 62%, μάσκες προστασίας φθηνότερα κατά 60%, μουρουνέλαιο φθηνότερα κατά 45%, μάσκες ματιών φθηνότερα κατά 44% και βιταμίνη C φθηνότερα κατά 44%. Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή έμειναν σταθερές σε σχέση με το 2021.
Ανοδος για τα συμπληρώματα διατροφής
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2021 παρατηρούνται οι παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020: +27% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +22% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +10% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +10% σε διάφορα προϊόντα και +9% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων συνεχίζει να προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδων γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Μείωση του αγοραστικού καλαθιού
Επιπλέον, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, μειώθηκε κατά 1,20 ευρώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, στα 43,60 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 1% φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην κατηγορία περιποίησης και προσωπικής Φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά 4% συγκριτικά με το προηγούμενο ετος.
Όσον αφορά τα κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google είχαν ξανά τη μεγαλύτερη επιρροή, καθώς από εκεί προήλθε το 41% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 17%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 10%.
Η χρήση των mobile και tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 66% έναντι των συσκευών desktop και laptops (34%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Latest News
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Θετική η Fitch στα σχέδια μείωσης των DTCs των ελληνικών τραπεζών
Οι ελληνικές τράπεζες θα επιταχύνουν την απόσβεση των αναβαλλόμενων φόρων αφαιρώντας τους οικειοθελώς από το εποπτικό κεφάλαιο πριν από το χρονοδιάγραμμα
Επιδόσεις υψηλής τάσης... από τη ΔΕΗ βλέπει η AXIA - Στις 13 Νοεμβρίου τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου
Η ΑΧΙΑ διατηρεί τη σύσταση αγορά (buy) για τη ΔΕΗ, με τιμή στόχο στα 22,60 ευρώ
Εθνική Τράπεζα: Έπιασε τον τελικό στόχο MREL του 2026 με νέα έκδοση πράσινου ομολόγου
Η Εθνική Τράπεζα προσέλκυσε σημαντικό ενδιαφέρον από τους επενδυτές συγκεντρώνοντας προσφορές ύψους περίπου €4 δισ. από 200 επενδυτές
Συμφωνία της Attica Bank για μη εξυπηρετούμενα NPEs ύψους 3,7 δισ.
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Attica Bank αναμένεται να έχει δείκτη NPE κάτω του 3%
Bank of America /UBS: Τι συστήνουν για Alpha Bank και Eurobank
Οι νέες τιμές στόχοι για τις μετοχές
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Πριν πατήσετε το “ON” ή πριν επιλέξετε νέο κλιματιστικό για θέρμανση, δείτε χρήσιμες συμβουλές αποδοτικής λειτουργίας που πρέπει να γνωρίζετε από την Fujitsu
Διανομή μερίσματος από το 50% των κερδών του 2024 από την Τράπεζα Κύπρου
Η ανταμοιβή από την Τράπεζα Κύπρου στους μετόχους θα γίνει κυρίως με μετρητά και σε μικρότερο βαθμό με επαναγορά μετοχών
AKTOR: Rebranding της Ιntrakat από την Unlimited Creativity
Το rebranding της ΙΝΤΡΑΚΑΤ σε AKTOR Όμιλος Εταιρειών ανέλαβε και υλοποίησε η Unlimited Creativity του Όμιλου V+O
Το συλλυπητήριο μήνυμα του ΣΕΒ για την απώλεια του Βαρδή Βαρδινογιάννη
«Με επιχειρηματική τόλμη και ευφυΐα, πέτυχε να δημιουργήσει έναν πολυσχιδή και εξωστρεφή διεθνή επιχειρηματικό όμιλο»