Σε ένα πολύτιμο κανάλι για την προώθηση των προϊόντων τους, εξελίσσονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει και το ΣΕΠΕ, οι Έλληνες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις online αγορές μέσω των social media, με τον τζίρο του λεγόμενου κοινωνικού εμπορίου (social commerce) στη χώρα μας να εκτιμάται στο $1,22 δισ. το 2022, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 74,2% σε ετήσια βάση.
Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (το 54%) έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) το τελευταίο εξάμηνο. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς κινείται 11 ποσοστιαίες μονάδες άνω του μέσου όρου στην Ευρώπη (43%).
ΕΣΕΕ: Ικανοποιημένοι 8 στους 10 εμπόρους από τις πωλήσεις των γιορτών
Ταυτόχρονα και οι ίδιοι έμποροι στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας αυτής, αφού 2 στις 3 (66%) ελληνικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στο e-commerce, χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους. Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 65%.
€158 η μέση δαπάνη στην Ελλάδα
Πανευρωπαϊκά, η μέση μηνιαία δαπάνη κοινωνικού εμπορίου είναι της τάξης των €141, με τους Ισραηλινούς (€186) και τους Ολλανδούς (€174) να ξεχωρίζουν ως οι καταναλωτές με τις υψηλότερες σχετικές δαπάνες. Η τάση των social shoppers είναι σαφώς παρούσα και στην Ελλάδα – ένας στους 4 Έλληνες (25%) πραγματοποίησε αγορές μέσω οιασδήποτε πλατφόρμας social commerce τουλάχιστον μία φορά σε εβδομαδιαία βάση, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται στα €158 και με εμφανή την προτίμηση προς τα είδη ένδυσης-υπόδησης.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal (eCommerce Index 2022), παρ’ όλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω των ΜΚΔ. Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό 30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%. Οι Έλληνες έμποροι είναι ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο, με το 25% των πωλήσεων να γίνεται μέσω των social media στην εγχώρια αγορά, ενώ ανάλογα ποσοστά σημειώνονται στη Σουηδία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Τι ψάχνουν στα social media
Βάσει του “PayPal Ecommerce Index 2022”, το social commerce αναδεικνύεται σε εργαλείο κομβικής σημασίας στο τοπίο του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σχεδόν 1 στους 2 Ευρωπαίους (43%) έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω των social media κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, πολλοί έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα, με την υιοθέτηση των πρακτικών του social commerce. Ωστόσο, ο ευρύτερος ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η γνωριμία των καταναλωτών με καινούργια προϊόντα και πρωτότυπες υπηρεσίες – εξακολουθεί να έχει εξέχουσα βαρύτητα. Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές αναζητά μέσω των ΜΚΔ διάφορα είδη που θα τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί τα αγαπημένα του brands.
Οι social media influencers
Οι διαδικτυακές αυτές δραστηριότητες και συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληρωμένες διαφημίσεις, οδηγούν σε πληθώρα νέων ανακαλύψεων στις πλατφόρμες αυτές. Για παράδειγμα, αν και περισσότεροι από 1 στους 10 Ευρωπαίους έχουν αγοράσει ένα προϊόν χάρη σε έναν social media influencer, οι ίδιες οι αναρτήσεις του εκάστοτε brand έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στη λήψη αποφάσεων σε σχέση με τα posts των influencers. Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των πιο “παραδοσιακών”, όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube, δίνουν ώθηση στην εξέλιξή του, ενσωματώνοντας νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους.
Latest News
Νέο ρεκόρ καταρρίπτουν οι κρητικές εξαγωγές για το 2023
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»
Σε άνοδο η οικοδομή (και) το 2023 - Πόσες άδειες εκδόθηκαν τον τελευταίο χρόνο
Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2022 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών
Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές στα ράφια πριν τα μέτρα για την ακρίβεια [έρευνα]
Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο
Πόσα δαπάνησαν οι Έλληνες από την τσέπη τους για την Υγεία το 2023
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις δαπάνες του δημοσίου - Σε ποια κατεύθυνση κινήθηκαν οι δαπάνες των πολιτών
Τι συμβαίνει κάθε φορά που πληρώνετε με κάρτα - Όλες οι χρεώσεις
Ο άγνωστος κόσμος μιας πληρωμής με κάρτα και η «πίτα» των 170 δισ. ευρώ - Οι φορείς επεξεργασίας πληρωμών αγωνίζονται έντονα για την αύξηση των μεριδίων τους
PODCAST ΒΑΒΕΛ – Γ. Θωμάτος (αντιπρ. Delphi Forum): Ένα συνέδριο δεν είναι μόνο αυτό που γίνεται πάνω στην σκηνή
4 μέρες, 150 θεματικές – Οι σημαντικοί καλεσμένοι και ο Ζελένσκι – Ο νέος θεσμός των Μεγάλων Συζητήσεων για την Ελλάδα, η σημασία του φόρουμ, η διοργάνωση και οι δυσκολίες
«Ρολά» κατεβάζουν οι τράπεζες για 4 ημέρες - Τι αλλάζει στις πληρωμές
Το Πάσχα των Καθολικών φέρνει αλλαγές σε πληρωμές και μισθούς