Τον τρίτο καλύτερο μήνα σε αριθμό εισιτηρίων κατέγραψε η Ryanair τον Απρίλιο, φτάνοντας τους 16 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 13% σε ετήσια βάση. Πρόκειται για τον τρίτο μήνα με τη μεγαλύτερη κίνηση στην ιστορία της, όπως ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη η πρώτη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης σε αριθμό επιβατών.
Τουρισμός: «Δυνατό» πρώτο τρίμηνο για τις αεροπορικές αφίξεις
Η μέση αναλογία κενών θέσεων ανά πτήση για την περίοδο – που περιελάμβανε τις διακοπές του Πάσχα – μειώθηκε στο 6%. Η αεροπορική εταιρεία ακύρωσε επίσης περισσότερες από 650 πτήσεις, επηρεάζοντας περίπου 118.000 πελάτες, λόγω των απεργιών των γάλλων εργαζομένων στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας τον Απρίλιο.
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία μόνο δύο φορές στο παρελθόν μετέφερε περισσότερους από 16 εκατομμύρια επιβάτες σε ένα μήνα, τον περασμένο Ιούλιο και Αύγουστο, όταν μετέφερε 16,8 εκατομμύρια και 16,9 εκατομμύρια επιβάτες αντίστοιχα.
Η Ryanair αναμένει να περικόψει ορισμένες πτήσεις τον Ιούλιο και τον Αύγουστο λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις από την Boeing, αλλά διατηρεί τον στόχο της αύξησης του αριθμού των επιβατών στα 185 εκατομμύρια αυτό το οικονομικό έτος από 169 εκατομμύρια στους 12 μήνες έως το τέλος -Μάρτιος.
Oι εκτιμήσεις
«Θα έχουμε κέρδη ρεκόρ το τρέχον οικονομικό έτος και αναμένουμε να συνεχίσουμε την αύξηση της κερδοφορίας και τα επόμενα έτη», είχε προβλέψει τον Ιανουάριο ο CFO της Ryanair Neil Sorahan, ανακοινώνοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου του 2022. Αντίστοιχα, και ο CEO της εταιρείας Michael O’Leary είχε δηλώσει ότι η εταιρεία εκτιμά πως η καλύτερή της περίοδος θα είναι το καλοκαίρι, καθώς τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα για το κοινό και η Ryanair επεκτείνει το δίκτυο δρομολογίων της.
Ο αερομεταφορέας επεσήμανε ότι οι ναύλοι παρέμειναν υψηλοί μετά την περσινή αύξηση και πιθανότατα θα αυξηθούν κι άλλο σε μονοψήφιο ποσοστό και ότι θα παραμείνουν ψηλά με διάρκεια.
Την εκτίνηση του CEO της Ryanair επιβεβαιώνουν τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg σύμφωνα με τα οποία ιι ήδη «τσουχτερές» τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν υψηλά τους επόμενους μήνες, χωρίς καμία πρόβλεψη για αποκλιμάκωση.
Αύξηση ναύλων
Ένας από τους βασικούς λόγους για τα ακριβά εισιτήρια είναι ότι υπάρχει έλλειψη αεροπλάνων. Οι αεροπορικές εταιρείες αδρανοποίησαν μεγάλα τμήματα του στόλου τους επειδή η ταξιδιωτική ζήτηση ήταν εξαιρετικά υποτονική κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τώρα, παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την άρση των περιοριστικών μέτρων, εξακολουθούν να δυσκολεύονται να επαναφέρουν το σύνολο του στόλου τους σε υπηρεσία – είναι ενδεικτικό ότι χρειάζονται 100 εργάσιμες ώρες για να ετοιμαστούν τα μεγάλα αεροσκάφη να πετάξουν ξανά μετά από κάποιο διάστημα αδράνειας.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι πολλοί ταξιδιώτες εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια για να ταξιδέψουν, μετά από δύο ή και τρία χρόνια περιοριστικών μέτρων. Η προθυμία αυτή αποτελεί αντικίνητρο για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων.
Οι τιμές των καυσίμων έχουν υποχωρήσει εσχάτως, όμως το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κινείται πάνω από 50% υψηλότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στις αεροπορικές εταιρείες καθώς τα καύσιμα αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος τους. Το ήδη αυξημένο κόστος αναμένεται να εκτοξεύσουν οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία, με χρήση εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων που όμως αυτή τη στιγμή κοστίζουν έως και πέντε φορές περισσότερο από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Latest News
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί