Η πρώτη σημαντική απειλή για την κυριαρχία των Airbus και Boeing στην αγορά επιβατικών αεροσκαφών φαίνεται ότι είναι γεγονός. Το αεροσκάφος C919 της κινεζικής κατασκευάστριας Commercial Aircraft Corp of China Ltd, ή Comac όπως είναι πιο γνωστή, πραγματοποίησε την πρώτη του επίσημη πτήση για εμπορικούς σκοπούς για λογαριασμό του αερομεταφορέα China Eastern Airlines Corp. που είναι από τους μεγαλύτερους στη χώρα αυτή.
Πώς η Κίνα έγινε κορυφαία εξαγωγική χώρα και στα αυτοκίνητα
Πρόκειται για την πτήση με κωδικό MU9191 η οποία απογειώθηκε από τη Σαγκάη, όπως ανέφερε η China Eastern στον λογαριασμό της στο Weibo. Μεταφέροντας 128 επιβάτες το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Πεκίνο, ανέφερε σε χωριστό τουιτάρισμα η κρατική εφημερίδα της Κίνας People’s Daily γιορτάζοντας το γεγονός.
Το C919 αποτελεί αεροσκάφος με το οποίο η Comac θα επιδιώξει να πάρει μερίδιο από τις πολύ δημοφιλείς οικογένειες αεροσκαφών B737 της Boeing και Α320 της Airbus. Αυτό μπορεί να μεταφέρει από 158 έως 192 επιβάτες, την ώρα που τα Β737 και Α320 μεταφέρουν από 137 έως 244 επιβάτες.
Οι Κινέζοι αναφέρουν ότι υπάρχουν ήδη παραγγελίες για 1.100 τέτοια αεροσκάφη οι οποίες προέρχονται από εταιρείες της χώρας καθώς το C919 δεν έχει λάβει ακόμη τις επίσημες πιστοποιήσεις από άλλες χώρες. Η τιμή του θεωρείται παρεμφερής με αυτή των ανταγωνιστών, περίπου στα 100 εκατ. δολ. ανά αεροσκάφος, πριν απ’ τις εκπτώσεις που κάνουν οι εταιρείες.
Με την Boeing να έχει παραγγελίες για 4.200 αεροσκάφη τύπου Β737 και την Airbus να έχει παραγγελίες για πάνω από 6.000 αεροσκάφη τύπου Α320, οι Κινέζοι φιλοδοξούν να κερδίσουν μεταξύ άλλων ως πελάτες όσους δεν θέλουν να περιμένουν τόσο πολύ για να αποκτήσουν τα αμερικανικά ή ευρωπαϊκά μοντέλα. Πρακτικά τόσο η Boeing όσο και η Airbus έχουν κλείσει βιβλία παραγγελιών μέχρι και το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, με αποτέλεσμα με το C919 να δημιουργείται – θεωρητικά τουλάχιστον – μια ακόμη επιλογή για αερομεταφορείς που θέλουν πιο σύντομες παραδόσεις.
Ξεκίνησε παραδόσεις
Η Comac ξεκίνησε την ανάπτυξη του C919 που χαρακτηρίζεται ως αεροσκάφος στενής ατράκτου το 2008. Η παραγωγή του ξεκίνησε στα τέλη του 2011. Χρειάστηκε να φτάσει ο Σεπτέμβριος του 2022 για να λάβει το C919 τις απαραίτητες επίσημες πιστοποιήσεις πτήσεων για εμπορικούς σκοπούς, σηματοδοτώντας το μακρύ τέλος των δοκιμών πτήσης και ανοίγοντας τον δρόμο για την Comac να ξεκινήσει τις παραδόσεις.
Οι παραδόσεις αυτές γίνονται σε κινεζικές εταιρείες οι οποίες όπως ήταν αναμενόμενο ενδιαφέρθηκαν άμεσα για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η China Eastern παρέλαβε το πρώτο της τον Δεκέμβριο του 2022 και τώρα η εταιρεία θέλει να χρησιμοποιεί κανονικά για εμπορικές πτήσεις το μοντέλο αυτό σε διάφορες διαδρομές περιλαμβανομένης και της δημοφιλούς από τη Σαγκάη στο Τσενγκντού και πίσω.
Το Πεκίνο ελπίζει ότι το C919 θα στηρίξει τη στρατηγική του για τη δημιουργία εγχώριων εταιρειών που θα μπορούν να παράγουν υψηλή τεχνολογία. Η επιδείνωση των εντάσεων ΗΠΑ – Κίνας, καθώς και οι περιορισμοί των ΗΠΑ στην εξαγωγή προηγμένης τεχνολογίας στην Κίνα έχουν κάνει πιο επείγουσα την προσπάθεια απόκτησης αυτάρκειας από το Πεκίνο. Το νέο μοντέλο της Comac θα βοηθήσει τη χώρα να αντέξει τη «στρατηγική περιορισμού υψηλής τεχνολογίας» που επιδιώκουν να της επιβάλλουν οι ΗΠΑ, υποστήριξε άρθρο της κρατικής εφημερίδας «Global Times» νωρίτερα φέτος.
Ωστόσο, η παραγωγή του C919 θα είναι αργή. Ενώ η Comac λέει ότι έχει λάβει περισσότερες από 1.100 παραγγελίες για το νέο τζετ, η εταιρεία αναμένει ότι θα μπορεί να παράγει μόνο 150 αεροπλάνα για την εγχώρια αγορά έως το 2028. Συγκριτικά, η Airbus και η Boeing παρέδωσαν 661 και 480 αεροσκάφη πέρυσι, αντίστοιχα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Φαίνεται πως η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024 - αυτό σημαίνει ότι το γερμανικό sports brand θα παραμεινει για μερικά ακόμη χρόνια στην κορυφή
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική