Σημαία «πρώτης ποιότητας» παραμένει η ελληνική σύμφωνα με τα αποτελέσματα ελέγχων στα πλοία που διενεργεί ο Paris MOU, ένας οργανισμός ελέγχει και καταγράφει την συμμόρφωση των πλοίων με τους διεθνείς κανονισμούς που αφορούν σε θέματα ασφαλείας πρόληψης της ρύπανσης και στις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των ναυτικών.
Πρόσφατα η Επιτροπή του Paris MoU ενέκρινε κατά την 56η συνεδρίασή της τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2022 και υιοθέτησε τη νέα λίστα επιδόσεων η οποία διακρίνεται ανάλογα με αυτές σε «λευκή», «γκρίζα» και «μαύρη» («White», «Grey» και «Black List»).
Η αξιολόγηση αυτή βασίζεται στον συνολικό αριθμό επιθεωρήσεων και κρατήσεων κατά τη διάρκεια μιας κυλιόμενης περιόδου 3 ετών για σημαίες πλοίων με τουλάχιστον 30 επιθεωρήσεις κατά την εν λόγω περίοδο.
Η ελληνική σημαία παραμένει στη «λευκή λίστα» με μόλις πέντε κρατήσεις πλοίων που φέρουν τη γαλανόλευκη.
Λευκή, γκρι και μαύρη λίστα
Στη Λευκή, Γκρι και Μαύρη Λίστα για το 2022 συμπεριλήφθηκαν συνολικά 67 σημαίες, εκ των οποίων 39 συμπεριελήφθησαν στη Λευκή, 18 στη Γκρι και 9 στη Μαύρη. Το 2019 και πριν την έλευση της πανδημίας ο συνολικός αριθμός σημαιών στη Λίστα ήταν 68, εκ των οποίων 41 στη Λευκή, 16 στη Γκρι και 13 στη Μαύρη. Η σύγκριση του 2022 με το 2019 δείχνει μια μετατόπιση σημαιών από τη Λευκή στη Γκρι Λίστα. Η Μαύρη Λίστα μειώθηκε κατά τέσσερις σημαίες.
Στη Λευκή Λίστα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι εξής οι σημαίες: Δανίας, Ιταλίας, Ελλάδας, Ολλανδίας, Νορβηγίας, Σιγκαπούρης, Φινλανδίας, Κύπρου, Βελγίου, Ηνωμένου Βασιλείου, Μπαχαμών, Τουρκίας, Σουηδίας, Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνίας, Νησιών Καυμάν, Γαλλίας, Nησιών Μάρσαλ, Mάλτας, Λιβερίας, κ.α..
Σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία πραγματοποιήθηκαν 617 επιθεωρήσεις, την διετία 2020-2022 με μόλις πέντε κρατήσεις.
Σημειώνεται ότι ο οργανισμός Paris MOU ξεκίνησε την δραστηριότητα του το 1982 όταν δεκατέσσερις ευρωπαϊκές χώρες συμφώνησαν να συντονίσουν τις προσπάθειες επιθεώρησης από το κράτος λιμένα στο πλαίσιο μιας εθελοντικής συμφωνίας γνωστής ως Paris Memorandum of Understanding (Μνημόνιο Συνεννόησης). Αυτή τη στιγμή στον οργανισμό συμμετέχουν 27 χώρες.
Από την 1η Ιουλίου 2023 οι νέες λίστες επιδόσεων θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του Ship Risk Profile (προφίλ κινδύνου).
Latest News
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές