Προς μετωπική σύγκρουση με τον ιδρυτή της, Τρέβον Μίλτον, ο οποίος πέρσι καταδικάστηκε για απάτη με κινητές αξίες, οδεύει η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών Nikola.
Ηλεκτροκίνηση: Τεχνολογικά άλματα προς φορτηγά που θα κινούνται με καθαρή ενέργεια
Ο λόγος; Ο Μίλτον, που παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nikola διατηρώντας περίπου το 7% των μετοχών της, προέτρεψε τους άλλους μετόχους να «γυρίσουν την πλάτη» στην τελευταία προσπάθεια της εταιρείας να αντλήσει μετρητά. Ο ίδιος είχε δηλώσει στο Instagram τον προηγούμενο μήνα ότι ψήφισε κατά της πρότασης της εταιρείας να διπλασιάσει το ποσό των μετοχών που επιτρέπεται να εκδώσει, ενθαρρύνοντας και άλλους μετόχους να πράξουν το ίδιο. «Η εταιρεία δεν χρειάζεται νέες μετοχές, χρειάζεται νέα ηγεσία», ανέφερε ο Μίλτον σε ανάρτησή του στις 15 Ιουνίου.
Η αντιπαράθεση
Η αντιπαράθεση ξέσπασε αφού η εταιρεία απέτυχε να κερδίσει την υποστήριξη των μετόχων για την έκδοση μετοχών στην ετήσια συνέλευσή της τον Ιούνιο. Η διοίκηση της Nikola δήλωσε ότι αν η πλειοψηφία δεν ψηφίσει υπέρ της έκδοσης νέων μετοχών, θα μπορούσε να βρεθεί σε δεινή θέση λόγω έλλειψης ρευστότητας. Η τιμή της μετοχής της Nikola έκλεισε στα 1,38 δολάρια στις 30 Ιουνίου, από 4,72 δολάρια πριν από ένα χρόνο. Το 2020, η εταιρεία καυχιόταν για λίγο για υψηλότερη αποτίμηση από τη Ford, πριν πέσει κατακόρυφα μετά από μια έκθεση της εταιρείας short-selling Hindenburg Research η οποία χαρακτήριζε την εταιρεία «μια περίπλοκη απάτη».
Εκπρόσωπος της Nikola αρνήθηκε να σχολιάσει στο πλαίσιο ρεπορτάζ των Financial Times, όμως η εταιρεία τον προηγούμενο μήνα είχε ανακοινώσει πως ο Μίλτον παραβίασε τη συμφωνία αποχωρισμού με την εταιρεία, προτρέποντας τους μετόχους να ψηφίσουν κατά της πρότασης της διοίκησης.
Η εταιρεία έχει περισσότερους από 700.000 μεμονωμένους μετόχους, γεγονός που καθιστά δυσκολότερη την εξασφάλιση των απαραίτητων ψήφων. Αν και είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nikola, ο Μίλτον δεν μπορεί να εμποδίσει την προσπάθεια της εταιρείας να εκδώσει μετοχές μόνος του. Εάν οι μέτοχοι δεν εγκρίνουν τις νέες μετοχές μέχρι τις 5 Ιουλίου, η εταιρεία θα μπορούσε να προσπαθήσει να παρατείνει εκ νέου την ψηφοφορία.
Αναταράξεις για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις EV
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Nikola, προσέλκυσαν σημαντικές επενδύσεις πριν από αρκετά χρόνια, όταν πολλές από αυτές εισήλθαν στο χρηματιστήριο μέσω εταιρειών εξαγοράς ειδικού σκοπού. Έκτοτε, πολλές από αυτές ήρθαν αντιμέτωπες με τη σκληρή πραγματικότητα της κατασκευής σε μεγάλη κλίμακα.
Η Rivian, η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση της αγοράς από τους νέους παίκτες στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, σχεδιάζει να παράγει 50.000 φορτηγά φέτος, αφού μείωσε τους στόχους παραγωγής πέρυσι. Η Lordstown Motors κατέθεσε αίτηση πτώχευσης την Τρίτη.
Η Nikola είχε μια ιδιαίτερα ταραγμένη πορεία. Μετά την αναφορά της Hindenburg, οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς ξεκίνησαν έρευνα για τον Μίλτον. Τον περασμένο Οκτώβριο ένα σώμα ενόρκων τον καταδίκασε για παραπλάνηση των επενδυτών σχετικά με την τεχνολογία της εταιρείας προκειμένου να ανεβάσει την τιμή της μετοχής. Η εταιρεία άρχισε να κατασκευάζει το φορτηγό Tre που κινείται με μπαταρίες πέρυσι, πουλώντας 131 οχήματα το 2022 και άλλα 31 το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Ανέφερε καθαρές ζημίες ύψους 169 εκατ. δολαρίων και 132 εκατ. δολάρια σε μετρητά στο τέλος Μαρτίου. Έχει προχωρήσει σε περικοπές δαπανών, ανακοινώνοντας τον Ιούνιο ότι θα απολύσει περίπου 270 άτομα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης 50 εκατ. δολαρίων ετησίως.
Τον Μάιο, η κατασκευάστρια φορτηγών Iveco εξαγόρασε τη Nikola έναντι 35 εκατ. δολαρίων. Τώρα, η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τον Ιούλιο την εμπορική παραγωγή ενός φορτηγού που θα κινείται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Έτσι, τον Μάιο ανέστειλε την παραγωγή του φορτηγού με μπαταρίες για να προετοιμάσει το εργοστάσιό της στην Αριζόνα για την παραγωγή του νέου προϊόντος.
Latest News
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023