Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στην καθημερινότητα εκατομμυρίων καταναλωτών. Κάποιοι… δεν ξεκινάνε την μέρα τους προτού δοκιμάσουν μια γουλιά. Ο λόγος για τον καφέ, ο οποίος σε κάθε μορφή αποτελεί από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στην Ελλάδα.
Έρευνες δείχνουν ότι πάνω από 8 στους 10 Έλληνες απολαμβάνουν τουλάχιστον μια κούπα καφέ σε καθημερινή βάση.
Μια συνήθεια που δεν άλλαξε παρά τις σημαντικές ανατιμήσεις που έλαβαν χώρα τα τελευταία χρόνια. Ειδικά μετά την πανδημία, οι τιμές σημείωσαν αλματώδη άνοδο τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στο take away.
Οι λόγοι πολλοί, που ωστόσο εντοπίζονται στην αύξηση του κόστους λειτουργίας (π.χ. εκτόξευση λογαριασμών ρεύματος, πράσινο τέλος για τα πλαστικά) αλλά και στην μειωμένη εσοδεία στην Βραζιλία, βασική χώρα παραγωγής του καφέ.
Ωστόσο, φέτος τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν. Παρότι το φαινόμενο Ελ Νίνιο επέστρεψε και απειλεί με ακραίους καύσωνες, η χονδρική τιμή έχει υποχωρήσει σημαντικά, δημιουργώντας προσδοκίες για αποκλιμάκωση και των τελικών τιμών.
Ο βασιλιάς του εσπρέσο, η ιταλική εταιρεία καφέ Lavazza περιμένει πως η μείωση των τιμών χονδρικής (στην ποικιλία arabica) θα αρχίσουν να γίνονται εμφανείς και στο… φλιτζάνι μας.
Πού θα φτάσουν οι τιμές του καφέ; Ο «βασιλιάς» του εσπρέσο απαντά
Η «ελληνική εξαίρεση»
Στην Ελλάδα πάντως φαίνεται πως θα αργήσει να φανεί η… αποκλιμάκωση των τιμών στο ποτήρι μας. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι πολύ δύσκολα οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να μειώσουν τις τελικές τιμές, επισημαίνοντας πως τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά.
«Έχουν υπάρξει τεράστιες ανατιμήσεις στην ενέργεια και στις πρώτες ύλες τα προηγούμενα χρόνια που ακόμη ταλανίζουν τις επιχειρήσεις», σημειώνει στέλεχος της αγοράς. Ωστόσο, αυτό που εκτιμάται πως θα ενταθεί είναι οι προσφορές ειδικά στο κανάλι του σούπερ μάρκετ.
Καταλυτικό ρόλο παίζουν και οι αυξήσεις των μισθών και ειδικά του κατώτατου που έχει επιβαρύνει σημαντικά τα έξοδα των επιχειρήσεων.
Έρχεται μπαράζ προσφορών στο ράφι
Εκεί που αναμένεται να δοθεί πραγματική μάχη είναι στις κάψουλες του καφέ εσπρέσο. Την πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία στον χώρο, και η μοναδική που παρουσιάζει ανάπτυξη. «Η τάση που αναπτύχθηκε στην πανδημία για κατανάλωση στο σπίτι έχει παραμείνει σε ένα βαθμό, αναγκάζοντας αρκετές εταιρείες να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους…», σημειώνει άνθρωπος του κλάδου.
Οι προσφορές ωστόσο έχουν αποδειχθεί σε «συνταγή της επιτυχίας». Κάθε φορά που κάποια εταιρεία κάνει προσφορές… ξεπουλάει και κυριολεκτικά αδειάζει το ράφι. «Οι προσφορές μοιάζουν με καρδιογράφημα. Το μερίδιο όποιας εταιρείας κάνει εκπτώσεις… εκτοξεύεται και υποχωρεί των υπόλοιπων εταιρειών», αναφέρει στέλεχος του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Επιστροφή στα επίπεδο του 2019
Η ζήτηση πάντως παραμένει ισχυρή παρά την άνοδο των τιμών. Ειδικά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού εκτιμάται πως οι πωλήσεις έχουν επιστρέψει στα επίπεδα… προ πανδημίας. Τότε που τα απανωτά lockdown «πάγωσαν» τα έσοδα των επιχειρήσεων εστίασης και κατ’ επέκταση των προμηθευτών καφέ.
Αντίθετα, στην κατανάλωση εντός σπιτιού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία υπάρχει μια ελαφρά πτώση στο πεντάμηνο που υπολογίζεται στο 5% σε όγκο. Με εξαίρεση τις κάψουλες καφέ που αναπτύσσονται με σχεδόν 10%.
Latest News
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας