Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM θέλει τόσο πολύ να κάνει μικρότερης διάρκειας πτήσεις μεταξύ του αεροδρομίου Schiphol του Άμστερνταμ και των Βρυξελλών, πού αγοράζει ακόμη και εισιτήρια τρένου για επιβάτες.

«Εάν υπάρχουν συνδέσεις, εάν οι συνδέσεις είναι καλές, αν φτάνουν στο Schiphol, αν δρομολογούνται και τα Σαββατοκύριακα, είμαστε περισσότερο από πρόθυμοι να σταματήσουμε να πετάμε για Βρυξέλλες», δήλωσε στο POLITICO η διευθύνουσα σύμβουλος Μαριάν Ρίντελ, προσθέτοντας: «Μετατοπίζουμε τους πελάτες μας από αεροπλάνο σε τρένο».

Ο λόγος είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες δέχονται σκληρή πίεση να μειώσουν τα αποτυπώματα άνθρακα, και οι πλέον ρυπογόνες είναι οι σύντομες πτήσεις που θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από πολύ καθαρότερους σιδηροδρόμους. Η KLM αντιμετωπίζει το πρόσθετο πρόβλημα ότι το Schiphol έχει φτάσει το μέγιστο αριθμό πτήσεων και η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τον αριθμό των απογειώσεων και προσγειώσεων για να μειώσει την ηχορύπανση.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις θεωρούν ότι οι αεροπορικές διαδρομές μεταξύ Άμστερνταμ και Βρυξελλών έχουν αντίκτυπο στο κλίμα που είναι 14 φορές υψηλότερο από το τρένο.

Η Ρίντελ συμβαδίζει με την Κομισιόν, η οποία θέτει έναν φιλόδοξο στόχο να διασφαλίσει ότι τα ταξίδια κάτω των 500 χιλιομέτρων θα είναι ουδέτερα σε εκπομπές CO2 έως το 2030.

Για το αφεντικό της KLM, που είναι πρώην διευθύνων σύμβουλος των κρατικών σιδηροδρόμων, αυτό σημαίνει τρένα αντί για αεροπλάνα για τη διαδρομή 200 χιλιομέτρων μεταξύ των αεροδρομίων της Ολλανδίας και του Βελγίου, μια πτήση που διαρκεί 55 λεπτά, αλλά 100 λεπτά με τρένο υψηλής ταχύτητας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης, μια πολύ ανταγωνιστική επιλογή.

Καθηλωμένα στο έδαφος

Όμως, ένα μεγάλο πρόβλημα στην κατάργηση των τεσσάρων καθημερινών πτήσεων μεταξύ Schiphol και Βρυξελλών είναι ότι η εναλλακτική σιδηροδρομική γραμμή δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση, με ιδιαίτερο πρόβλημα τα τρένα νωρίς το πρωί και το Σαββατοκύριακο. Αυτά τα προβλήματα καλείται να λύσει η KLM προτού μπορέσει να εφαρμόσει την σιδηροδρομική μετακίνηση. Αυτό η κ. Ρίντελ θέλει να γίνει το ταχύτερο δυνατό και προς τούτο η KLM αγόρασε μπλοκ θέσεων στο τρένο υψηλής ταχύτητας Thalys.

Δεν είναι μόνο ο ολλανδικός αερομεταφορέας που θέλει μείωση τέτοιων πτήσεων. Η γερμανική Lufthansa εδώ και καιρό συνεργάζεται με τον κρατικό σιδηρόδρομο Deutsche Bahn για να μεταφέρει τους επιβάτες από τον γιγαντιαίο κόμβο της Φρανκφούρτης με τρένα αντί για πτήσεις ανταπόκρισης. Η αδελφή αεροπορική εταιρεία της KLM, Air France έκανε το ίδιο με την SNCF.

Η Γαλλία ψήφισε ακόμη και νομοθεσία πέρυσι που απαγορεύει τις εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων εάν υπάρχει εναλλακτική σιδηροδρομική σύνδεση δυόμισι ωρών ή λιγότερο, αλλά ο νόμος έχει τόσα πολλά κενά που επηρεάζονται μόνο τρία δρομολόγια.

Ενώ η ολλανδική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να ενισχύσει την επιβατική σιδηροδρομική κίνηση σε δρομολόγια προς Βρυξέλλες, Παρίσι, Λονδίνο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη και Βερολίνο, και επιδοτεί ακόμη και νυχτερινές σιδηροδρομικές συνδέσεις, η επικεφαλής της KLM είναι ενάντια στις απαγορεύσεις πτήσεων μικρών αποστάσεων όπως έκανε η Γαλλία. Η Ρίντελ πιστεύει ότι οι πλατιές απαγορεύσεις θα οδηγήσουν στην μεγαλύτερη χρήση ΙΧ οχημάτων.

Η Ρίνετλ εξετάζει επίσης τη σύνδεση με το Βερολίνο, η οποία αυτή τη στιγμή διαρκεί έξι ώρες και 40 λεπτά με το τρένο. Οι αναβαθμίσεις της υποδομής τροχιάς και στις δύο πλευρές των συνόρων θα μπορούσαν τελικά να μειώσουν το ταξίδι με το τρένο σε τέσσερις ώρες, καθιστώντας το πιο ανταγωνιστικό με την πτήση των 75 λεπτών.

Η μείωση των πτήσεων μικρής απόστασης δεν είναι χωρίς προβλήματα.

Οι προσπάθειες μετατόπισης της κυκλοφορίας στη διαδρομή από το Λονδίνο προς το Άμστερνταμ προς το τρένο Eurostar απειλούνται καθώς οι εργασίες κατασκευής σταθμών στην ολλανδική πόλη σημαίνει ότι αυτά τα τρένα θα πρέπει πιθανότατα να διακοπούν για ένα χρόνο από τον Ιούνιο του 2024.

Ως μέρος των προσπαθειών να καταστήσει ελκυστικότερο τα σιδηροδρομικά ταξίδια, η Κομισιόν σκέφτεται να διευκολύνει τους ταξιδιώτες να συγκρίνουν και να κάνουν κράτηση για ταξίδια με τρένο αναγκάζοντας τους φορείς εκμετάλλευσης να μοιράζονται τα δεδομένα τους με άλλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες — μια πρωτοβουλία που ονομάζεται Multimodal Digital Mobility Services.

Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν δεχθεί πυρά από βιομηχανικούς ομίλους και νομοθέτες, που φοβούνται ότι η πρόταση δεν θα κάνει αρκετά για να διευκολύνει την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων.

Η Ρίντελ τόνισε επίσης ότι τα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη μετάβαση στα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Ενώ οι πτήσεις ήταν πάντα διεθνείς, τα τρένα ήταν παραδοσιακά εθνική υπόθεση, είπε στο POLITICO, κάτι που πρέπει να αλλάξει εάν πρόκειται να γίνουν πιο ελκυστικές οι εναλλακτικές προς τις πτήσεις λύσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γαλλία: Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου
Διεθνή |

Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι

Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής