REUTERS BREAKINGVIEWS
Τελευταία η Tupperware Brands αγωνίζεται να επβιώσει. Ο εμβληματικός κατασκευαστής δοχείων αποθήκευσης τροφίμων, μια από τις πρώτες εταιρείες που εκμεταλλεύτηκε το viral buzz –που συχνά πυροδοτούνταν από τις νοικοκυρές, κυρίως στη δεκαετία του 1950– έχει σχεδόν αποφύγει την κατάρρευση.
Όσο και αν η τεχνολογία αναμόρφωσε τις επιχειρηματικές στρατηγικές τα τελευταία 77 χρόνια, η Meta Platforms του ιδιοκτήτη του Facebook βασίζεται σε μια παρόμοια κατάσταση. Είναι ένα φρέσκο παράδειγμα του πώς οι influencers μπορούν επίσης να είναι spoilers.
Εμπνευσμένος από τα καπάκια των δοχείων μπογιάς, ο χημικός Earl Tupper δημιούργησε τα ομώνυμα «τάπερ» το 1946. Ωστόσο, τα Tupperware δεν πωλούνταν καλά στα καταστήματα, εν μέρει επειδή οι πελάτες – κυρίως γυναίκες – έπρεπε λάβουν οδηγίες για το πώς να το χρησιμοποιούν, εξηγεί η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.
Έτσι έκανε την εμφάνισή της η Brownie Wise, η πωλήτρια που θεωρείται ότι πρωτοστάτησε στο «Tupperware effect» του να διδάσκει τις γυναίκες πώς να πείθουν τις φίλες τους να αγοράσουν, φιλοξενώντας θεματικές συγκεντρώσεις στα σαλόνια τους.
Ενώ η Tammy Hembrow, μια Αυστραλή μητέρα με 17 εκατομμύρια οπαδούς στο Instagram, δεν θα μπορούσε ποτέ να θεωρηθεί ως June Cleaver [σ.σ. ο βασικός χαρακτήρας στην αμερικανική τηλεοπτική κωμική σειρά Leave It to Beaver, που θεωρείται ως αρχέτυπο νοικοκυράς του ’50], υπάρχουν μερικές αξιοσημείωτες ομοιότητες.
Ο εξοπλισμός γιόγκα και τα προϊόντα στοματικής υγιεινής που εμφανίζονται στο προφίλ της είναι εμφανή. Οι promoters προϊόντων όπως είναι η Hembrow αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των χρηστών του δικτύου κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρει η ομάδα μάρκετινγκ Influencity. Περίπου το 90% είναι «nano-influencers», ή άτομα με λιγότερους από 10.000 ακόλουθους. Και πολύ περισσότερες γυναίκες παρά άνδρες κινούνται στα δίκτυα της Meta, σύμφωνα με την Pew Research .
Είναι απόδειξη ότι η ιδέα του να πείσεις τους αγοραστές προβάλλοντας έναν τρόπο ζωής – το σημερινό διαδικτυακό ισοδύναμο πάρτι της Tupperware – συμβάλλει σημαντικά στην κορυφαία γραμμή της Meta.
Η παραλίγο καταστροφή της Tupperware ωστόσο ανέδειξε και τα μειονεκτήματα του επιχειρηματικού μοντέλου. Η εταιρεία συμφώνησε να αναδιαρθρώσει το χρέος της νωρίτερα αυτό το μήνα αφού προηγουμένως είχε εκφράσει ανησυχίες για το αν μπορεί να παραμείνει βιώσιμη.
Κατά ειρωνικό τρόπο, στο ενδιάμεσο η Tupperware έγινε επίσης προϊόν ενός άλλου σύγχρονου δικτύου, μιας μετοχής meme ή μιας άκρως κερδοσκοπικής διαδικτυακής επένδυσης. Ακόμη και με όλα αυτά, ωστόσο, οι μετοχές της έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 80% τον περασμένο χρόνο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι «influencers» πήδηξαν από το πλοίο. Η Tupperware έχει περίπου το ένα τέταρτο του ενεργού δυναμικού πωλήσεων που είχε στα τέλη του 2012 , την ίδια χρονιά που το Facebook αγόρασε το Instagram.
Δεν είναι σαφές εάν αυτοί οι ίδιοι mompreneur «μετανάστευσαν» στη σφαίρα του Ζάκερμπεργκ, αλλά έχουν πολλούς άλλους τρόπους για να δημιουργήσουν και να κερδίσουν χρήματα από την επιρροή τους στις μέρες μας. Για τις εταιρείες που εξαρτώνται από αυτούς, είναι ένα χρήσιμο μάθημα που πρέπει να κρατήσουν.
Latest News
Η εκπληκτική επιτυχία των προγραμμάτων διάσωσης της Ευρωζώνης - Το παράδειγμα της Ελλάδας
Καθώς το κόστος δανεισμού της Ελλάδας πέφτει στα γαλλικά επίπεδα, η «περιφέρεια» του μπλοκ δείχνει την αξία της σταθερής μεταρρύθμισης
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου