Tο τρένο Coradia Stream με κινητήρα υδρογόνου, παρουσίασαν από κοινού η FNM, όμιλος που δραστηριοποιείται στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας και ο κατασκευαστής τρένων Alstom. Το υδρογονοκίνητο τρένο σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ιταλία. Η σχετκή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της EXPO Ferroviaria 2023.

Το τρένο θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στη Valcamonica στο διάστημα μεταξύ του τέλους του 2024 και των αρχών του 2025, κατά μήκος της μη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Brescia-Iseo-Edolo της FERROVIENORD.

Motor Oil: Επίσημη έναρξη του έργου δημιουργίας Μικρής Κοιλάδας Υδρογόνου «TRIERES»

Στη γραμμή αυτή η σιδηροδρομική υπηρεσία λειτουργεί από την Trenord, στο πλαίσιο του έργου H2iseO, το οποίο στοχεύει στη δημιουργία της πρώτης κοιλάδας υδρογόνου της Ιταλίας στην περιοχή της Brescia. Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream ανταποκρίνεται στον ευρωπαϊκό στόχο για την πλήρη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2050 και είναι το πρώτο τρένο μηδενικών άμεσων εκπομπών CO2 για την Ιταλία, εξοπλισμένο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, με συνολική χωρητικότητα 260 θέσεων και εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων.

Η τελετή

Στην τελετή παρουσίασης παρευρέθηκαν ο γερουσιαστής Matteo Salvini, αντιπρόεδρος του Υπουργικού Συμβουλίου και υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο γερουσιαστής Alessandro Morelli, Υφυπουργός Επικρατείας για την Προεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, της Περιφέρειας Λομβαρδίας, παρόντων των δημοτικών συμβούλων Franco Lucente (Μεταφορές και Βιώσιμη Κινητικότητα), Claudia Maria Terzi (Υποδομές και Δημόσια Έργα) και Alessandro Spada, πρόεδρος της Assolombarda. Μίλησαν, επίσης, ο πρόεδρος της FNM Andrea Gibelli, ο πρόεδρος της FERROVIENORD Fulvio Caradonna, η πρόεδρος της Trenord Federica Santini, ο διευθύνων σύμβουλος της Trenord και γενικός διευθυντής της FNM Marco Piuri, ο πρόεδρος της Alstom για την περιοχή της Ευρώπης Gian Luca Erbacci και ο γενικός διευθυντής της Alstom Italy και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Alstom Ferroviaria, Michele Viale. Ο Υπουργός Επιχειρηματικότητας και “Made in Italy”, Adolfo Urso, μίλησε μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος κατά τη διάρκεια των εγκαινίων.

Η εκδήλωση έλαβε χώρα σε συνέχεια της συμφωνίας που υπέγραψαν η FNM και η Alstom τον Νοέμβριο του 2020 για την προμήθεια έξι τρένων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στην Trenord, με δικαίωμα προαίρεσης για οκτώ επιπλέον τρένα. Η εισαγωγή του τρένου υδρογόνου αποτελεί μέρος του έργου H2iseO Hydrogen Valley.

Εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου

Με την υποστήριξη της FNM, της FERROVIENORD και της Trenord, το H2iseO αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας οικονομικής και βιομηχανικής εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου στη Valcamonica, ξεκινώντας από τον τομέα της κινητικότητας, στην έναρξη της ενεργειακής μετάβασης της περιοχής και στη συμβολή στην απαλλαγή από τον άνθρακα ενός σημαντικού μέρους των τοπικών δημόσιων μεταφορών. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά καινοτόμο έργο, το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 3 εργοστασίων για την παραγωγή, αποθήκευση και διανομή ανανεώσιμου υδρογόνου χωρίς εκπομπές CO2 (στην Brescia, το Ιseo και το Edolo), καθώς και τη λειτουργία 40 λεωφορείων υδρογόνου σε αντικατάσταση ολόκληρου του στόλου που χρησιμοποιεί σήμερα η FNM Autoservizi.

Οι νέοι υδρογονοκίνητοι συρμοί βασίζονται στο μοντέλο του μονώροφου τρένου Coradia Stream της Alstom, που απευθύνεται στην ευρωπαϊκή αγορά και παράγεται ήδη από την Alstom στην Ιταλία. Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream θα διατηρήσει τα υψηλά πρότυπα άνεσης που έχουν ήδη εκτιμήσει οι επιβάτες στην ηλεκτρική του έκδοση και θα παρέχει τις ίδιες λειτουργικές επιδόσεις με τα πετρελαιοκίνητα τρένα, συμπεριλαμβανομένης της εμβέλειας. Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream μπορεί να λειτουργήσει σε μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές ως υποκατάστατο των τρένων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα προσφέροντας χαρακτηριστικά άνεσης και χαμηλού θορύβου συγκρίσιμα με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα Coradia, με εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων.

Το τρένο δημιουργήθηκε και παράχθηκε στα εργοστάσια της Alstom στην Ιταλία, με τη συμμετοχή της εγκατάστασης Savigliano για την ανάπτυξη, την πιστοποίηση, την παραγωγή και τις δοκιμές, της εγκατάστασης Vado Ligure για τον εξοπλισμό του βαγονιού στο οποίο είναι εγκατεστημένο το τεχνολογικά καινοτόμο τμήμα που σχετίζεται με το υδρογόνο, της εγκατάστασης Sesto San Giovanni για τα εξαρτήματα και της εγκατάστασης Bologna για την ανάπτυξη του συστήματος σηματοδότησης.

Πώς λειτουργεί το τρένο υδρογόνου

Το ενδιάμεσο σιδηροδρομικό βαγόνι που ονομάζεται “Power Car”, στο οποίο βρίσκεται η καρδιά της τεχνολογίας υδρογόνου, είναι η κύρια πηγή ενέργειας. Η ενέργεια παρέχεται από τον συνδυασμό υδρογόνου (αποθηκευμένου σε δεξαμενές) με οξυγόνο από τον εξωτερικό αέρα, χωρίς να εκπέμπεται CO2 στην ατμόσφαιρα. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης αποθηκεύουν την ενέργεια, η οποία αργότερα αξιοποιείται κατά τις φάσεις επιτάχυνσης για να υποστηρίξει τη δράση των κυψελών υδρογόνου και να εξασφαλίσει οικονομία καυσίμου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green