Σε μια εποχή όπου το TikTok και το YouTube έχουν αντικαταστήσει τη γραμμική τηλεόραση για τους νεότερους καταναλωτές της Αμερικής, τα παιδιά υιοθετούν ρουτίνες περιποίησης δέρματος όπως ποτέ άλλοτε στο παρελθόν.

«Απορροφούν» οτιδήποτε παρουσιάζεται στο διαδίκτυο από τους λεγόμενους «Skinfluencers», την κατηγορία εκείνη των influencers που εξειδικεύουνται στα θέματα και τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, ενώ επισκέπτονται ένα κατάστημα, το e-shop ή τα apps των δημοφιλών beauty chains Sephora, Unta και Even Walgreens.

L’Oréal: Προβλέπει «έκρηξη» της αγοράς ομορφιάς έως το 2030

Το ενδιαφέρον της Generation Alpha για τη φροντίδα του δέρματος έρχεται καθώς οι Millennials και οι καταναλωτές Gen Z κλίνουν επίσης βαθύτερα στην κατηγορία – μια τάση που πολλοί λένε ότι ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid, όταν οι άνθρωποι σταμάτησαν να φορούν μακιγιάζ τόσο συχνά και άρχισαν να επικεντρώνονται περισσότερο στην αυτοφροντίδα.

Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με την McKinsey, οι ηλικίες 18-25 αγοράζουν προϊόντα skincare σε ποσοστό 41%, οι 26-41 σε 40%, ενώ το ποσοστο πέφτει στο 31% για τις ηλικίες 42-57 και 58-67.

Ένα δυναμικό καταναλωτικό κοινό

Πολλά παιδιά από τη Generation Alpha, που γεννήθηκαν από το 2010 και μετά, εξελίσσονται σε εκκολαπτόμενους ειδικούς σε σέρουμ, τόνερ, ενυδατικές κρέμες και αντηλιακά. Στην προσπάθειά τους να μιμηθούν τους εφήβους και νεαρούς ενήλικες skinfluencers που παρακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μερικοί γνωρίζουν περισσότερα για τα συστατικά αυτών των προϊόντων από τους γονείς τους.

Καθώς  αυτή η νέα γενιά λατρεύει το skincare και οδηγεί τις αγορές προς την κατεύθυνση αυτή, εμφανίζονται νέα brands που απευθύνονται αποκλειστικά στο συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό. Από τα ευπώλητα Drunk Elephant, Bubble και The Ordinary, Florence by Millie Bobby Brown, Glow recipe, Byoma μέχρι τα e.l.f, Kylie Skin της Kylie Jenner, Fenty Skin της Rihanna και Rhode της Hailey Bieber, οι νέοι καταναλωτές έχουν εμμονή με τα προϊόντα περιποίησης δέρματος.

«Η ζήτηση είναι τεράστια και όπως φαίνεται από εσωτερικές μας έρευνες, αναμένεται να εκοξευθεί κατά τη διάρκεια των εορτών, αφού η περιποίηση της επιδερμίδας είναι μία από τις κατηγορίες που βρίσκονται διαχρονικά πλέον στην κορυφή της λίστας των προεφήβων», επισήμανε η Monica Arnaudo, chief merchandising officer της Ulta Beauty -της αμερικανικής αλυσίδας ομορφιάς με τα 1.355 σημεία σε 50 πολιτείες.

Τόσο η Bubble όσο και η e.l.f. Beauty, δύο μάρκες που έχουν χρησιμοποιήσει το TikTok για να κερδίσουν νέους καταναλωτές, τόνισαν επίσης ότι αναμένουν σημαντικές πωλήσεις αυτές τις γιορτές από γονείς που αναζητούν δώρα για τα παιδιά τους Gen Alpha. «Η τάση φαίνεται πώς εξελίσσεται στο TikTok. Έχουμε δει πολλά παιδιά και πολλοί άνθρωποι δημοσιεύουν τη λίστα επιθυμιών των γιορτών τους και μας επισημαίνουν πολύ συχνά», εξήγησε η Shai Eisenman, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Bubble.

Ομοίως, ο Tarang Amin, Διευθύνων Σύμβουλος της e.l.f., είπε ότι το αυξανόμενο ενδιαφέρον των νέων για τη φροντίδα του δέρματος είναι μέρος του λόγου που η εταιρεία έχει επενδύσει στην κατηγορία, μεταξύ άλλων μέσω της πρόσφατης εξαγοράς της εταιρείας περιποίησης δέρματος Naturium.

Μια αγορά σε εκρητική άνοδο

Μεταξύ 2019 και 2022, οι ετήσιες δαπάνες για τη φροντίδα του δέρματος αυξήθηκαν από 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο στις ΗΠΑ , σύμφωνα με την Circana.

Η Statista ανέφερε πως το 2023 τα έσοδα από την αγορά περιποίησης δέρματος ανήλθαν σε 181,20 δισεκατομμύρια δολάρια. Σε παγκόσμια σύγκριση, τα περισσότερα έσοδα παράγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες (23,590 εκατομμύρια δολάρια το 2023), ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 72% των πωλήσεων στη συγκεκριμένη αγορά να προέρχονται από μη πολυτελή προϊόντα.

Η έρευνα Skincare Market Research, 2031 της McKinsey εκτίμησε το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς σε 146,7 δισ. δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει τα 273,3 δισ. δολάρια το 2031, εμφανίζοντας μέση ετήσια αύξηση 6.7% από το 2022 και μετά.

Σύμφωνα με την Έρευνα Αντίληψης Ευρωπαίων Καταναλωτών 2022 της Cosmetics Europe, εξάλλου, το 74% των καταναλωτών ηλικίας 25-54 ετών θεωρεί τα καλλυντικά σημαντικά ή πολύ σημαντικά για την καθημερινή ζωή, ενώ δύο στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους, βοηθούν στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησής τους κι είναι σημαντικά για τον τρόπο με τον οποίο τους βλέπουν οι άλλοι.

Σημειώνεται πως οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν περίπου 13 διαφορετικά καλλυντικά κάθε εβδομάδα, τόσο για την προσωπική τους υγιεινή όσο και για να αισθανθούν καλά με τον εαυτό τους.

Η ελληνική διάσταση

Ομοίως, στην ελληνική αγορά, οι προέφηβοι συρρέουν με τους γονείς τους σε έναν από τους δικούς τους τόπους λατρείας. Στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων καταδεικνύουν πως η φετινή χρονιά θα ολοκληρωθεί με ρυθμό ανάπτυξης από 8% έως 10%, με τη μεγαλύτερη αύξηση να εμφανίζουν τα προϊόντα περιποίησης προσώπου (13%), ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις.

Στην ελληνική αγορά, οι νέοι καταναλωτές επισκέπονται τα 34 καταστήματα της γαλλικής Sephora και τα ψηφιακά της κανάλια, τα  84 σημεία Hondos Center σε όλη της ελληνική επικράτεια όπως και το e-shop της αλυσίδας, όπως και τα σημεια της ελληνικής Galerie de Beauté, τα πάνω από 80 καταστήματα της επίσης ελληνικής Dust+Cream, αλλά και τα 18 Kiko Milano που εγκαινιάστηκαν στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Φάις το 2020, και τα σέρβικα 10 Lilly Drogerie.

Το μερίδιο των αγορών που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) αγγίζει το 14% με τα e-shops να έχουν ανεβεί θεαματικά σε πωλήσεις. Άνοδο τζίρου εμφάνισαν κατά 8% και οι διαδικτυακές πωλήσεις των online φαρμακείων στη χώρα μας στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group.

Αναφορικά με τις κατηγορίες των προϊόντων που επέλεξαν οι καταναλωτές σε επίπεδο εννεαμήνου, σύμφωνα με τα στοιχεία, προκύπτουν τα εξής: +10% αύξηση σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (περιποίησης προσώπου κατά 43%, αντηλιακή φροντίδα κατά 18% και περιποίησης σώματος κατά 9%), ενώ +4% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες.

Τι μέλει γενέσθαι

Λαμβάνοντας υπόψη πόσο νέοι είναι οι Gen Alphas και ότι η γενιά αυτή αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη που έχει υπάρξει ποτέ, είναι δύσκολο να αναλύσουμε τι είδους επίδραση θα έχει στις πωλήσεις προϊόντων skincare. «Σίγουρα όμως με πληθυσμό περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ανθρώπους μέχρι το 2024, θα έχει τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη στην ιστορία», σύμφωνα με τον δημογράφο και κοινωνικό ερευνητή Mark McCrindle, ο οποίος και επινόησε τον όρο «Gen Alpha».

Μέχρι το τέλος του 2024, όταν οι μεγαλύτεροι Gen Alphas θα είναι 14 ετών, περισσότερα από 5,39 τρισεκατομμύρια δολάρια θα δαπανώνται για αυτά ετησίως σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του McCrindle.

Αυτές οι δαπάνες μειώνουν την αγοραστική δύναμη των Millennials και των Gen Z-ers, η οποία εκτιμάται ότι είναι περίπου 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια και 3 τρισεκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, σύμφωνα με έρευνα και προβλέψεις που συγκεντρώθηκαν από το Harvard Business Review.

«Οι νέοι καταναλωτές είναι οι πιο προικισμένοι ως προς την υλικοτεχνική υποδομή τους, οι πιο συνδεδεμένοι παγκοσμίως, οι πιο ψηφιακά ενσωματωμένοι και αναμένεται να είναι οι πιο μορφωμένοι, επομένως θα είναι μια γενιά με μεγάλη επιρροή», συμπλήρωσε ο Mark McCrindle. «Πώς να μην λάβουμε όλοι υπόψη μας τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τις εμμονές του;»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία