![Μπαταρίες: Η νέα επανάσταση έρχεται από το… αλάτι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/salt-6728600_640.jpg)
Σε μια νέα τεχνολογία που βασίζεται στο νάτριο, αρχίζουν να επενδύουν τα χρήματά τους κολοσσοί κατασκευής μπαταριών, σηματοδοτώντας μία ακόμα ανατροπή στη βιομηχανία που είναι κρίσιμη για την ενεργειακή μετάβαση.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το νάτριο – που βρίσκεται σε άλατα και άλμη σε όλο τον κόσμο – έχει τη δυνατότητα να διεισδύσει στην αποθήκευση ενέργειας και στα ηλεκτρικά οχήματα, επειδή είναι φθηνότερο και πολύ πιο άφθονο από το λίθιο, το οποίο κυριαρχεί επί του παρόντος στις μπαταρίες. Όμως, ενώ το νάτριο είναι παρόμοιο χημικά και δομικά, δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί σε μεγάλη κλίμακα, εν μέρει λόγω της καλύτερης εμβέλειας και απόδοσης κυψελών λιθίου παρόμοιου μεγέθους.
Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει. Την περασμένη εβδομάδα, η σουηδική Northvolt AB είπε ότι έκανε μια σημαντική ανακάλυψη αναφορικά με αυτή την τεχνολογία, ενώ η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD Co. υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών ιόντων νατρίου 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κινεζική CATL είπε ήδη τον Απρίλιο ότι οι μπαταρίες της με βάση το νάτριο θα χρησιμοποιούνται σε ορισμένα οχήματα από φέτος.
Η υπερπροσφορά έχει οδηγήσει στον… γκρεμό την τιμή του λιθίου
Περιορισμός στο λίθιο
Εάν τα προϊόντα νατρίου αποδειχθούν επιτυχημένα, θα μπορούσαν να περιορίσουν την κατανάλωση λιθίου. Είναι επίσης μια υπενθύμιση των κινδύνων της προσπάθειας πρόβλεψης της χρήσης μετάλλων σε μια συνεχώς εξελισσόμενη βιομηχανία, καθώς οι εταιρείες αναζητούν φθηνότερες και πιο αποτελεσματικές κυψέλες.
Το BloombergNEF αναφέρει ότι το νάτριο μπορεί να μειώσει τη ζήτηση λιθίου κατά περίπου 272.000 τόνους έως το 2035, ή περισσότερο από 1 εκατομμύριο τόνους εάν τα αποθέματα λιθίου δεν μπορούν να καλύψουν τη χρήση.
Οι αλλαγές στο μείγμα μετάλλων στις μπαταρίες έχουν ανατρέψει τις προοπτικές προσφοράς και ζήτησης και έχουν εκτινάξει τις τιμές. Στο κοβάλτιο και το νικέλιο – που μόλις πριν από λίγα χρόνια εμφανίστηκαν να αντιμετωπίζουν μακροπρόθεσμες ελλείψεις – αναθεωρήθηκαν οι εκτιμήσεις της ζήτησης λόγω της εμφάνισης κυττάρων που δεν τα χρησιμοποιούν.
Και η δυνατότητα για μεγάλες διακυμάνσεις τιμών είναι ιδιαίτερα εμφανής στο λίθιο.
Ακόμη και με την πρόσφατη πτώση των τιμών του λιθίου, το νάτριο εξακολουθεί να είναι μια φθηνότερη επιλογή. Εάν η αγορά όντως αναπτυχθεί, θα μπορούσε ενδεχομένως να απηχεί την άνοδο των κυττάρων φωσφορικού ιόντος λιθίου (LFP) που έχουν προτιμηθεί από προϊόντα υψηλότερης απόδοσης λόγω του χαμηλότερου κόστους τους.
Το πιο σαφές πιθανό πλεονέκτημά του είναι η αποθήκευση περίσσειας ηλεκτρικής ενέργειας για τα δίκτυα, κάτι που γίνεται πιο σημαντικό καθώς ο κόσμος απομακρύνεται από τα ορυκτά καύσιμα. Εκεί, η απόδοση της μπαταρίας είναι λιγότερο σημαντική από το χαμηλό κόστος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Αυτοκίνηση: Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά είναι πιο «hot»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Red_2019_Ferrari_SF90_Stradale-600x309.jpg)
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
![Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2-1-600x401.jpg)
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης
Υπογράφηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, την ολλανδική HVA και την ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
![Όμιλος Fourlis: Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Φωτοβολταϊκό-Trade-Logistics-2-600x276.jpg)
Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics από τον όμιλο Fourlis
Η επένδυση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων βιωσιμότητας του Ομίλου Fourlis
![Κομισιόν: Παραπέμπει στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/commission-600x337.jpg)
Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα
Στην Ελλάδα, 153 οικισμοί παρουσιάζουν εκτεταμένες παραλείψεις συμμόρφωσης με την οδηγία, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Επιτροπή
![Ηλεκτροκίνηση: Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «ΚΗ2», «ΚΗ3» και «Πράσινα Ταξί» για ηλεκτροκίνητα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/elet-600x399.jpg)
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
![Καύσωνας: Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/EEVTB_ATHINA_KAYSONAS_ANASA_DROSIAS_SYNTRIVANI-19-600x400.jpg)
Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]
Η Ελλάδα και η Ισπανία αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο πυρκαγιών καθώς ο καύσωνας επιμένει
![Renault: «Περίπλοκο θέμα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/electric-car-600x450.jpg)
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
![ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/30998276_aiolika-parka.jpg)
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
![Αποθήκευση ενέργειας: Νέο σχέδιο για ανάπτυξη συσσωρευτών ισχύος 2 GW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/photovoltaika-600x400.jpg)
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
![ΤΑΙΠΕΔ: Τα projects για πράσινα και βιώσιμα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lavrio-600x338.jpg)
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης